پیشگیری از گرمازدگی با استفاده از یک دستگاه پوشیدنی

شرکت اسلِیت سِیفتی (Slate Safety) این دستگاه های پیشگیری از گرمازدگی را ساخته است و کارخانه‌های گوناگون با خرید این دستگاه‌ها سعی دارند از گرمازدگی کارگران خود جلوگیری کنند.

کارفرمایان برای مقابله با گرمازدگی کارگران به استفاده از یک دستگاه پوشیدنی روی آورده‌اند که دمای مرکزی بدن آنان را کنترل می‌کند.
 
به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از وبگاه مِدیکال اِکسپرس، جهان در حال تجربه دماهای بالاتری است؛ به همین دلیل کارفرمایان در حال بررسی فناوری‌های پوشیدنی برای ایمن نگه داشتن کارگران هستند. دستگاه‌های پوشیدنی جدید که در این راه به کارفرمایان کمک می‌کنند، با جمع‌آوری داده‌های بیومتریک (مجموعه‌ای از ویژگی‌های فیزیکی و رفتاری)، دمای مرکزی بدن را تخمین می‌زنند. افزایش دمای بدن نشانه گرمازدگی است؛ بنابراین، در چنین وضعیتی به کارگران یادآوری می‌شود که استراحت کنند.
 
شرکت اسلِیت سِیفتی (Slate Safety) این دستگاه‌های پیشگیری از گرمازدگی را ساخته است و کارخانه‌های گوناگون با خرید این دستگاه‌ها سعی دارند از گرمازدگی کارگران خود جلوگیری کنند.
 
هنگامی که کارگران مشغول کار هستند یکی از کارشناسان آزمایشگاه ملی اوک ریج (یک مرکز علمی در آمریکا) با استفاده از رایانه، اطلاعات دستگاه‌ها را کنترل می‌کند و در صورتی که متوجه شود کارگران در معرض گرمازدگی قرار دارند به آن‌ها هشدار می‌دهد.
 
این دستگاه‌ها در اصل برای ورزشکاران، آتش‌نشانان و کارکنان نیروهای نظامی ساخته شده‌ بود؛ اما اکنون که شورای آتلانتیک (یک اندیشکده آمریکایی) تخمین می‌زند تلفات ناشی از گرما در بهره‌وری نیروی کار ممکن است سالانه حدود 100 میلیارد دلار برای آمریکا هزینه داشته باشد، برای کارگران نیز استفاده می‌شود.
 
بر اساس گزارش آژانس حفاظت محیط‌زیست آمریکا، از سال 1992 تا 2022 میلادی، 986 کارگر در اثر قرار گرفتن در معرض گرما در آمریکا جان خود را از دست دادند. کارشناسان معتقدند تعداد واقعی، بیش از این است؛ زیرا ممکن است در صورت سقوط یک کارگر از ارتفاع در اثر گرمازدگی، «گرما» علت مرگ ذکر نشود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان