بهترین سریال‌های درام تاریخی کمتر شناخته شده

سریال‌های بسیار مشهور و موفقی همچون بریجرتون (Bridgerton) و تاج (The Crown) توانستند ژانر درام تاریخی (دوره‌ای) را متحول کرده و مخاطبان بسیار زیادی را به سمت خودشان بکشانند

بهترین سریال‌های درام تاریخی کمتر شناخته شده

سریال‌های بسیار مشهور و موفقی همچون بریجرتون (Bridgerton) و تاج (The Crown) توانستند ژانر درام تاریخی (دوره‌ای) را متحول کرده و مخاطبان بسیار زیادی را به سمت خودشان بکشانند. درام‌های تاریخی دوره‌ای گرچه همیشه از نظر تاریخی دقیق نیستند اما راهی عالی برای درگیر کردن بینندگان با تاریخ جذاب جهان به شمار می‌روند. با وجود سریال‌های مشهور، برخی از سریال‌ها با وجود اینکه ارزش بسیار بالایی دارند اما نتوانستند آن طور که باید مورد توجه قرار بگیرند. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی بهترین سریال‌های درام تاریخی کمتر شناخته شده بپردازیم.

10. سریال Harlots

سریال Harlots یکی از بهترین سریال‌های درام تاریخی به شمار می‌رود که پس از پخش سه فصل از آن توسط سرویس آنلاین هولو کنسل شد. اتفاقات این سریال در قرن هجدهم در شهر لندن جریان دارد و داستان آن نیز روی خانه فسق و فجور تحت نظارت مارگارت ولز متمرکز است. گرچه سازندگان تصمیم گرفتند تا سریال را در فصل سوم و در اوج خودش رها کنند اما این سریال پتانسیل بسیار زیادی داشت که می‌توانست همچنان ادامه داشته باشد.

9. سریال حکومت

سریال حکومت (Reign) اثری کامل شده است که داستان مری استوارت ملکه اسکاتلند را بازگو می‌کند، کسی که در کودکی با شاهزاده فرانسه نامزد کرد و در بزرگسالی به رقیب ملکه الیزابت اول تبدیل شد. با اینکه همه موارد موجود در این سریال بر اساس واقعیت‌های تاریخی نیست اما همچنان تصویری مهیج و دراماتیک شده از زندگی پادشاهی را به نمایش در می‌آورد. بسیاری از طرفداران درام‌های تاریخی از جنبه‌های فانتزی اضافه شده به این اثر لذت بردند. اگرچه سریال «حکومت» جزو پربیننده‌ترین سریال‌های شبکه سی دابلیو نیست اما همچنان اثری جذاب و تماشایی به شمار می‌رود.

8. سریال دانتون ابی

سریال دانتون ابی (Downton Abbey) یک سریال درام بریتانیایی است که داستان خانواده کراولی و خدمتکاران آن‌ها را دنبال می‌کند که همگی درون عمارتی در اوایل قرن بیستم زندگی می‌کنند. داستان با غرق شدن کشتی تایتانیک شروع می‌شود و آزمایش‌ها و مصیبت‌های این سال‌ها و آنچه این خانواده در طول رویدادهای مهم تاریخی از سر گذرانده است را به تصویر می‌کشد. این سریال تحسین منتقدان را برانگیخت و مورد توجه قرار گرفت اما همچنان آن طور که باید شناخته شده نیست.

7. سریال وقتی آن‌ها ما را می‌بینند

سریال وقتی آن‌ها ما را می‌بینند (When They See Us) سریالی محدود از سرویس آنلاین نتفلیکس به شمار می‌رود که یک رویداد تاریخی اخیر را به تصویر می‌کشد که به موضوعات اجتماعی، فساد در اجرای قانون و اطلاعات نادرست منتشر شده توسط رسانه‌ها را برجسته می‌کند. این مجموعه کوتاه داستان پنج نفر سنترال پارک را بازگو می‌کند، گروهی از جوانان که به ناحق به خاطر یک حمله محکوم شدند.

6. سریال غریبه

سریال غریبه (Outlander) یک درام تاریخی عالی است، اگرچه بیشتر در ژانر فانتزی قرار می‌گیرد. این سریال داستان کلیر رندال را دنبال می‌کند که به تازگی از حضورش به عنوان پرستار در جنگ جهانی دوم بازگشته است و ناگهان به سال 1743 میلادی منتقل می‌شود، جایی که او باید با موانع بسیار زیادی فارغ آید و این در حالی است که تجربیات باورنکردنی و لذت‌بخشی را به دست می‌آورد. با وجود عناصر خارق‎‌العاده موجود در سریال «غریبه»، این سریال برای طرفداران ژانر درام تاریخی بسیار فریبنده است.

5. سریال انقلاب: جاسوسان واشینگتن

سریال انقلاب: جاسوسان واشینگتن (Turn: Washington’s Spies) محصولی از شبکه ای‌ام‌سی به شمار می‌رود که داستان شبکه‌ای از جاسوسان را دنبال می‌کند. آن‌ها در دوران انقلاب آمریکا برای میهن‌پرستان کار می‌کردند و اغلب اوقات نیز طوری وانمود می‌کردند که به بریتانیا وفادار هستند. با اینکه این سریال از نظر تاریخی دقیق نیست اما به حقایق و لحظات مهم در طول انقلاب آمریکا می‌پردازد و در عین حال، موقعیت‌ها و روابطی را نشان می‌دهد که بسیار جذاب به نظر می‌رسند.

4. سریال آخرین پادشاهی

سریال آخرین پادشاهی (The Last Kingdom) یکی از بهترین سریال‌های تاریخی سرویس آنلاین نتفلیکس به شمار می‌رود که بسیار مورد توجه مخاطبان و طرفداران ژانر تاریخی قرار گرفته است. این سریال داستان یک مرد ساکسونی به نام اوترد را دنبال می‌کند که پس از شکست پدرش در نبرد توسط یک لرد دانمارکی بزرگ شده است. این سریال پنج فصل دارد و پر از اکشن‌های جذاب است که اتفاقات آن در قرن نهم و دهم میلادی انگلیس جریان دارند. با این وجود، این سریال آن طور که باید ستایش مخاطبان قرار نگرفته است.

3. سریال مرز

سریال مرز (Frontier) یکی دیگر از درام‌های تاریخی عالی در سرویس آنلاین نتفلیکس به شمار می‌رود که علیرغم حضور بازیگر برجسته و بزرگی همچون جیسون موموآ در آن، آن طور که باید مورد توجه قرار نگرفته است. اتفاقات این سریال در دهه 1700 میلادی جریان دارد و داستان دکلن هارپ را دنبال می‌کند که سعی دارد با وجود دشمنان خطرناکی که صنعت را در انحصار خود در آورده‌اند، در تجارت خز ثروتمند شوند. بیننده‌‎ها از تماشای نقش‌آفرینی‌های درخشان موجود در این سریال به وجد آمدند و این در حالی بود که داستان آن پر از پیچش‌های مهیج بود اما این اثر پس از پخش سه فصل کنسل شد.

2. سریال بادبان‌های سیاه

سریال‌ها و فیلم‌های بسیار اندکی درباره زندگی دزدان دریایی واقعی وجود دارد و یکی از بهترین موارد آن‌ها نیز سریال بادبان‌های سیاه (Black Sails) است که بر محوریت کاپیتان فلینت است، یک رهبر باهوش و استوار در دوران طلایی دزدان دریایی. این سریال یک اثر حماسی و اکشن جذاب به شمار می‌رود که توانست مورد توجه قرار بگیرد اما آن طور که باید ستایش نشده است. این سریال محصولی از شبکه STARZ است و با چهار فصل به کار خودش پایان داد.

1. سریال شاهدخت اسپانیایی

سریال شاهدخت اسپانیایی (The Spanish Princess) تنها دو فصل دارد اما با این وجود، یک سریال درام تاریخی جذاب به شمار می‌رود که طرفداران خاص خودش را دارد. این سریال داستان یک شخصیت تاریخی نادیده گرفته شده به نام کاترین آراگون را دنبال می‌کند که شاهدختی از اسپانیا بوده که به نامزدی شاهزاده آرتور درآمده است. این سریال توانسته جنبه‌های تاریخی خودش از جمله رقابت‌های سیاسی و توطئه‌های درباری را به خوبی به تصویر بکشد اما آن طور که باید مورد توجه قرار نگرفته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان