هر آنچه از فیلم Gran Turismo باید بدانید

فیلم گرن توریسمو (Gran Turismo) جدیدترین اقتباس از بازی‌های ویدئویی به شمار می‌رود که توسط سونی پیکچرز و استودیو پلی‌استیشن ساخته شده است. با توجه به موفقیت مالی ۴۰۰ میلیون دلاری فیلم آنچارتد (Uncharted) با بازی تام هالند در نقش اصلی، ساخت اقتباسی دیگری از بازی‌های ویدئویی پلی‌استیشن چندان دور از انتظار نیست.

هر آنچه از فیلم Gran Turismo باید بدانید

فیلم گرن توریسمو (Gran Turismo) جدیدترین اقتباس از بازی‌های ویدئویی به شمار می‌رود که توسط سونی پیکچرز و استودیو پلی‌استیشن ساخته شده است. با توجه به موفقیت مالی 400 میلیون دلاری فیلم آنچارتد (Uncharted) با بازی تام هالند در نقش اصلی، ساخت اقتباسی دیگری از بازی‌های ویدئویی پلی‌استیشن چندان دور از انتظار نیست.

فیلم «گرن توریسمو» بر اساس بازی ویدئویی‌ای به همین نام است و به جمع اقتباس‌های لایو اکشن ساخته شده از بر اساس بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن می‌پیوندد. از جمله این عناوین نیز می‌توان به بازی زامبی محور Days Gone و همچنین بازی حماسی و اساطیری God of War اشاره کرد.

اخیراً بازی Gran Turismo 7 در پی‌اس 5 عرضه شده و طرفداران این مجموعه بازی مسابقه‌ای توانستند از انجام این بازی لذت ببرند. حالا فیلم اقتباسی لایو اکشن بر اساس این مجموعه بازی قرار است به‌زودی روی پرده سینماها اکران شود. در ادامه این مطلب همراه با ما باشید تا به معرفی این اثر درام و ورزشی درباره به بلوغ رسیدن صحبت بپردازیم.

عوامل سازنده فیلم Gran Turismo

نامزد جایزه اسکار نیل بلومکمپ سکان کارگردانی فیلم «گرن توریسمو» را در دست دارد و فیلم‌نامه این اثر سینمایی را نیز جیسون هال و زک بیلین قلم زده‌اند، کسانی که قبلاً فیلم‌نامه آثاری همچون فیلم تک‌تیرانداز آمریکایی (American Sniper) و فیلم شاه ریچارد (Zach Baylin) را نوشته‌اند.

داستان فیلم Gran Turismo

مجموعه بازی‌های «گرن توریسمو» داستان خاصی ندارند و بیشتر یک بازی مسابقه‌ای هستند. از همین رو، کمپانی سونی قصد داشته تا با استفاده از یک داستان واقعی و الهام‌بخش، این اثر اقتباسی را به یک فیلم درام، ورزشی و بیوگرافی درباره به بلوغ رسیدن تبدیل کند. از آنجا که این بازی‌ها داستان و کاراکتر خاصی ندارد، این فیلم داستان زندگی واقعی جان ماردنبوروگ را بازگو خواهد کرد. خلاصه داستان رسمی منتشر شده برای فیلم «گرن توریسمو» به شرح زیر است:

«این فیلم بر اساس داستان واقعی جان ماردنبوروگ است که داستان برآورده شدن آرزوهای یک گیمر گرن توریسمو را روایت می‌کند که با استفاده از مهارت‌های بسیار بالای خودش در انجام بازی‌های ویدئویی توانست در یک سری مسابقات نیسان برنده شود تا از این طریق بتواند به آرزوی خودش یعنی تبدیل شدن به یک راننده واقعی ماشین مسابقه برسد.»

فیلم «گرن توریسمو» نه‌تنها به بررسی زندگی ماردنبوروگ به‌عنوان یک راننده حرفه‌ای می‌پردازد بلکه زندگی عاشقانه او را نیز مورد بررسی قرار می‌دهد. ماردنبوروگ توانست در رقابت Gran Turismo Academy با بیش از 90000 شرکت‌کننده برنده شود و به سومین و جوان‌ترین قهرمان این مسابقات تبدیل شود.

جایزه پیروزی او در این مسابقات نیز فرصتی برای حضور در مسابقات 24 ساعته دبی به‌عنوان عضوی از تیم نیسان بود. او در مسابقات متعدد نیسان پیروز شد و به‌عنوان یک راننده مسابقه حرفه‌ای امرارمعاش کرد. این فیلم به بررسی زندگی حرفه‌ای او می‌پردازد که اندکی جنبه‌های عاشقانه نیز درون خودش دارد.

بازیگران فیلم Gran Turismo

آرچی مدکوی نقش شخصیت اصلی داستان فیلم «گرن توریسمو» یعنی جان ماردنبوروگ را بازی می‌کند. این بازیگر جوان بیشتر برای نقش‌آفرینی‌اش در فیلم کلاسیک و ترسناک میدسامر (Midsommar) از کمپانی A24 و سریال دیدن (See) از سرویس آنلاین اپل تی‌وی پلاس شهرت دارد. او همچنین جزو بازیگران فیلم سنگ دل (Heart of Stone) محصول سرویس آنلاین نتفلیکس است که هم‌زمان با فیلم «گرن توریسمو» عرضه خواهد شد.

جری هالی‌ول و دنیل پویگ نیز نقش مادر و برادر جان ماردنبروگ را بازی می‌کنند. نامزد جایزه اسکار دیمین هانسو نیز نقش پدر جان را بازی می‌کند. این بازیگر در ژانرهای مختلفی از جمله ابرقهرمانی حضور داشته که شامل فیلم نگهبانان کهکشان (Guardians of the Galaxy)، فیلم کاپیتان مارول (Captain Marvel)، فیلم‌های شزم (Shazam)، فیلم آکوامن (Aquaman) و فیلم بلک آدام (Black Adam) است. او در ژانرهای دیگر نیز در فیلم‌های برجسته‌ای نقش‌آفرینی کرده است. جدیدترین فیلم وی نیز فیلم علمی تخیلی و حماسی ربل مون (Rebel Moon) ساخته زک اسنایدر است که در اواخر سال جاری میلادی پخش خواهد شد.

یکی دیگر از بازیگران حاضر در فیلم «گرن توریسمو» دیوید هاربر است که بیشتر برای بازی در نقش جیم هاپر در سریال چیزهای عجیب (Stranger Things) شناخته می‌شود. او در این فیلم سینمایی تازه نقش مربی جان ماردنبروگ را بازی می‌کند که جک سالتر نام دارد. این بازیگر سابقه بازی در فیلم برابرساز (The Equalizer)، فیلم جوخه انتحار (Suicide Squad)، فیلم استخراج (Extraction) و همچنین فیلم بیوه سیاه (Black Widow) را دارد و قرار است در فیلم تاندربولتز (Thunderbolts) از دنیای سینمایی مارول نقش‌آفرینی کند.

اورلاندو بلوم نیز در فیلم «گرن توریسمو» نقش یک مدیر بازاریابی ورزش‎‌های موتوری به نام دنی مور را بازی می‌کند. این بازیگر سابقه حضور در فرنچایزهای بزرگی همچون ارباب حلقه‌ها (The Lord of the Rings)، هابیت (The Hobbit) و دزدان دریایی کارائیب (Pirates of the Caribbean) را دارد. دارن بارنت نیز نقش یک راننده آکادمی GT به نام متی دیویس را بازی می‌کند که موفقیت جان را تحت الشعاع قرار می‌دهد. این بازیگر بیشتر برای نقش‌آفرینی در سریال موفق Never Have I Ever از سرویس آنلاین نتفلیکس شهرت دارد.

جری هالیول، دنیل پویگ، جاشا استرادوفسکی، توماس کرتشمن، میو کورتیر لیلی، ریچارد کمبریج، امیلیا هارتفورد، سانگ هئون لی، مکس موندت، هارکی بهامبرا، نیخیل پارمار، ماریانو گونزالس، تئو کریستی، لیندزی پتیسون و په په باروسو از جمله دیگر بازیگران حاضر در فیلم «گرن توریسمو» به شمار می‌روند.

تاریخ اکران فیلم Gran Turismo

فیلم «گرن توریسمو» قرار است به‌صورت انحصاری در تاریخ 11 اوت سال 2023 میلادی (جمعه 20 مرداد 1402) روی پرده سینماها اکران شود. این فیلم هم‌زمان با فیلم جدید دراکولای کمپانی یونیورسال به نام فیلم آخرین سفر دمتر (The Last Voyage of the Demeter) به روی پرده می‌آید. در حال حاضر تاریخی برای عرضه این فیلم تازه کمپانی سونی روی سرویس آنلاین اعلام نشده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان