نماینده مجلس : مردم ناامید و بی‌ اعتماد شوند قانون را دور می‌زنند

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مردم بی‌ اعتماد باشند چه می‌شود؛ باید دقت شود حال اگر مثلا یک نفر آمد دستگاه کارتخوان خودش را به کسی قرض داد ما این‌ها را چندین برابر با مردم حساب کنیم، سبب می‌شود ناامید شوند.

یک نماینده مجلس گفت: پایه‌های مالیاتی به جای 3 برابر 30 برابر شده است و این خودش باعث بدبینی و بی‌اعتمادی مردم می‌شود. وقتی که مردم ناامید و بی‌اعتماد شوند قانون را دور می‌زنند.
 
به گزارش ایلنا، محمد حسن آصفری درباره اعتراض صاحبان کسب‌وکارهای خرد در خصوص اخذ مالیات‌های غیرمتعارف باتوجه به قانون پایانه‌های فروشگاهی گفت: فشار مالیاتی که روی مردم است، خودش سبب افزایش تورم می‌شود. ما اگر اعتقاد داریم باید به شعار سال عمل شود یکی از راهکارهایش کم کردن فشار مالیاتی روی مردم است.
 
این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مردم بی‌اعتماد باشند چه می‌شود؛ باید دقت شود حال اگر مثلا یک نفر آمد دستگاه کارتخوان خودش را به کسی قرض داد ما این‌ها را چندین برابر با مردم حساب کنیم، سبب می‌شود ناامید شوند.
 
وی تاکید کرد: هرچه ما مالیات بیشتری را از مردم بگیریم، باعث گرانی بیشتر، تورم و رشد بیشتر تورم می‌شویم لذا اعتقاد داریم باید به جای این رفتارها بیاییم پایه‌های مالیاتی را افزایش دهیم. باید دستگاه‌های دولتی کسانی که فرار مالیاتی می‌کنند را شناسایی و رئیس دستگاه مالیاتی که وزیر اقتصاد است در این حوزه ورود کرده و فشاری روی مردم است را کم کنند.
 
آصفری در خصوص این‌که باتوجه به‌ افرایش مالیات‌ها فروشندگان از استفاده از کارتخوان خودداری می‌کنند، عنوان کرد: بله، وقتی که مردم ناامید و بی‌اعتماد شوند قانون را دور می‌زنند.
 
وی افزود: امروز مشاهده می‌کنیم بعضی از مغازه‌ها که کنار خودشان یک عابر بانک دارند می‌گویند از آن استفاده کنید و یا به حساب‌های دیگری می‌ریزند، این امر سبب بی‌اعتمادی مردم می‌شود و هرچه دولت مردم را تشویق کند و در عمل بخواهد مالیات را افزایش دهد موجب می‌شود مردم قانون را دور بزنند.
 
آصفری یادآور شد: کسبه‌ ما در ایام کرونا وضع خوبی نداشتند، کسب کمتری داشتند اما متاسفانه مشاهده می‌کنیم پایه‌های مالیاتی به جای 3 برابر 30 برابر شده است و این خودش باعث بدبینی و بی‌اعتمادی مردم می‌شود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان