گزارش تسنیم از نشست خبری فیلم«ماجان»

عسگرپور: دشمنی برخی افراد در خانه سینما فیلمم را قربانی کرد

تهیه‌کننده فیلم «ماجان» گفت: دشمنی‌هایی که از خانه سینما برخی افراد با شخص من دارند باعث شد تا فیلم «ماجان» قربانی شود و به بخش سودای سیمرغ راه نیابد.

عسگرپور: دشمنی برخی افراد در خانه سینما فیلمم را قربانی کرد

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران تسنیم«پویا»، نشست خبری فیلم سینمایی «ماجان» به کارگردانی رحمان سیفی‌آزاد امشب (سه‌شنبه 12 بهمن‌ماه) در کاخ سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر برگزار شد.

رحمان سیفی‌آزاد کارگردان فیلم سینمایی«ماجان» در این نشست گفت: بسیار متاسفم از این که صدای فیلم آنگونه‌ که باید نبود، البته این مشکل از فیلم ما نیست بلکه از سالن نمایش است. سوژه اولیه فیلم

سینمایی«ماجان» توسط خانم لاریجانی به بنده ارائه شد، من نیز آن را با آقای عسکرپور درمیان گذاشتم و وی با کمک موسسه تصویر شهر، پیش تولید این کار را آغاز کردند. ما برای تولید این فیلم حدود 2 ماه پیش تولید داشتیم و 50 روز هم مرحله تصویربرداری آن به طول انجامید.

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم، مبنی بر این که فیلم «ماجان» ریتم بسیار کندی داشت و بسیار سخت خود را به نقطه عطف فیلم کشاند، به نظرتان این ریتم کند باعث خستگی مخاطب نمی‌شود؛ بیان کرد: ما چاره‌ای نداشتیم، فیلمنامه این فیلم به گونه‌ای بود که باید با ریتم کندی آن را دنبال می‌کردیم.

این کارگردان سینما در پاسخ به اظهار نظری مبنی بر اینکه این «ماجان» بیشتر ذکر مصیبت بود تا یک فیلم سینمایی، تصریح کرد: به هیچ عنوان این موضوع را  قبول ندارم؛ چرا که در نگاه آن پدر، بچه معلول مانند موجودی است جدا از انسان که باعث ایجاد اختلال در زندگی‌اش می‌شود.

سیفی‌آزاد بیان کرد: ما تصمیم داشتیم برای نقش کودک معلولمان از یک کودک معلول واقعه‌ای استفاده کنیم؛ ولی در نهایت به این نتیجه رسیدیم که شاید درست نباشد که از یک کودک معلول واقعی استفاده کنیم. کار برای خانم کرامتی بسیار سخت  بود، هیچ وقت کمر دردهای مهتاب کرامتی را فراموش نمی‌کنم که بخاطر بلند کردن بازیگر معلول فیلم .

محمدمهدی عسگرپور تهیه‌کننده این فیلم نیز بیان کرد: مسئله اصلی من به هیچ عنوان تهیه‌کنندگی نبوده، در 30 سال سابقه فیلمسازی‌ام  این موضوع قابل مشاهده است. من آقای سیفی‌آزاد را از زمانی که در تلویزیون پست مدیریتی داشتم می‌شناسم. در تمام سالهای زندگی‌ام از تهیه‌کننده بودن اجتناب کردم ولی در زمانی که احساس کردم حضورم به عنوان یک تهیه‌کننده می‌تواند موثر باشد با جان و دل پذیرفته‌ام.

وی در پاسخ به این که سوال که به نظر شما حق این فیلم نبود که در بخش سودای سیمرغ حضور پیدا کند؛ تصریح کرد: به نظرم کمترین حق این فیلم، آن بود که در بخش سودای سیمرغ حضور پیدا کند؛ دشمنی‌هایی که از خانه سینما برخی افراد با شخص من دارد باعث این موضع شده است.

لیلا لاریجانی نویسنده این فیلم بیان کرد: «ماجان» در داستان خود داستان پدری روایت کرد که در ظاهر با فرزند معلولش، اما در باطن با خود می‌جنگید. برخی می‌گویند که با نشان داده مادر دلسوز بحث فمنیست را مطرح کنید؛ اما مقصود ما به هیچ عنوان فمنیست نبود است؛ بلکه نشان دادن عاطفه یک مادر بود.

مهتاب کرامتی در این نسشت گفت: من دوسال بود که در هیچ فیلمی ایفای نقش نکرده بودم؛ آخرین آن عصر یخبندان بود.

سیما تیرانداز نیز اظهار کرد: بسیار خوشحال هستیم که پارتنری مانند خانم کرامی را در کنار خود داشتم.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر