کتاب جدید حسن رحیم‌پور ازغدی به بازار آمد + عکس

کتاب «حسین علیه السلام عقل سرخ» برگرفته از مجموعه گفتار استاد حسن رحیم پور ازغدی در ۹، ۱۰ و ۱۱ محرم سال ۱۳۸۰ است که این گفتگو به طور زنده از شبکه یک سیما پخش شد.

به گزارش مشرق، کتاب «حسین علیه السلام عقل سرخ» اثر فاخر استاد حسن رحیم پور ازغدی در خصوص نهضت حضرت سیدالشهدا(ع) و آرمان ها و درس های فراموش شده عاشورا به همت نشر معارف در محرم حسینی به بازار کتاب رسید.

کتاب «حسین علیه السلام عقل سرخ» برگرفته از مجموعه گفتار استاد حسن رحیم پور ازغدی در 9، 10 و 11 محرم سال 1380 است که این گفتگو به طور زنده از شبکه یک سیما پخش شد و پس از آن به همت کارگروه های طرحی برای فردا پیاده سازی شد، اما به دلیل وجود ظرفیت بسیار در این سخنرانی و غنی بودن مطالب از جهت تحقیق این جلسات پیاده سازی شد.

کتاب جدید حسن رحیم‌پور ازغدی به بازار آمد + عکس

با افزودن برخی از مطالب و درج سند گفتار ها سبب شدند که کتاب «حسین علیه السلام عقل سرخ» شود. باید ذکر شود که این اثر چندین بار به چاپ رسیده بود که نشر معارف این بار با ویراستی جدید (همراه با اضافات و تحقیقات بیشتر) با توجه به نبود این اثر در سال های گذشته در کتاب فروشی ها آن را روانه بازار نشر کرده است که به قیمت 99 هزار تومان در شمارگان 2000 جلد در بازار نشر عرضه شده.

در این کتاب به موارد نکات مهمی پرداخته شده که دانستن آن برای همه مسلمین جهان دارای اهمیت است از جمله بررسی دلایل اصلی قیام حضرت حسین (ع)، بررسی امکان حکومت با اسلام ناب، بررسی عوامل فکری که سبب شهادت نوه پیامبر خدا شد، بررسی جامعه ای با تفکر ایثار و شهادت حضرت اباعبدالله،بررسی کوتاه شخصیت معاویه و جنگ روانی او بررسی شخصیت های مهم در جبهه حق و باطل و...

«حسین علیه السلام عقل سرخ» حلقه سوم از مجموعه‌گفتار «طـرحـی بــرای فــردا» اســت. این مجموعه‌گفتار و انتشار آن به‌فضل خدا ادامه خواهد یافت و عناوین دیگری از این زنجیره در آینده عرضه خواهد شد.

در برشی از کتاب می‌خوانیم:

بـنـابـرایـن اگــر بخواهیم کـوفـه و کـوفـیـان را جامعه‌شناسی سیاسی کنیم، باید بگوییم گـمـان نکنید کـه آنــان هـمـه، آدم‌هــای پلید و جـانـی بالفطره بــوده‌انــد. در دعوت‌هایی که کوفیان از سیدالشهدا(ع) کرده بودند، ملاحظه کنید که انگیزه‌های قیام مردم کوفه، انگیزه‌های کاملاً الهی و انسانی بود؛ ولی ادامـه ندادند و پای آن نایستادند. ایـن تیپ‌شناسی کسانی بـود کـه باید چند نفرشان را افشا می‌کردیم؛ وگرنه نامه‌هایی که انقلابیون کوفه به امـام حسین(ع) نوشتند، نامه‌هایی بسیار عمیق و مهم و از اسناد تاریخی جهان اسلام است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان