لیست مواد غذایی پایین آورنده قند خون

قند خون بالا یکی از مشکلاتی است که در اکثر موارد افراد به دلیل عادات غذایی اشتباه به آن دچار می شوند و وقتی این مشکل پیش می آید، چک کردن قند خون به صورت منظم و پایین آوردن قند خون به یکی از دغدغه ها تبدیل می شود

لیست مواد غذایی پایین آورنده قند خون

قند خون بالا یکی از مشکلاتی است که در اکثر موارد افراد به دلیل عادات غذایی اشتباه به آن دچار می شوند و وقتی این مشکل پیش می آید، چک کردن قند خون به صورت منظم و پایین آوردن قند خون به یکی از دغدغه ها تبدیل می شود. در مقاله امروز ما می‌خواهیم راجع به لیست مواد غذایی پایین آورنده قند خون و همچنین سنسور تست قند خون لیبر 2 که یکی از بهترین دستگاه ها برای چک کردن قند خون می باشد، صحبت کنیم. پس لطفاً ما را تا انتهای مطلب همراهی بفرمایید.

برای پایین آوردن قند خون چه بخوریم؟

به طور کلی نوشیدنی‌ها و غذاهایی که بدن شما آن را به آرامی جذب کرده، یکی از بهترین راه‌ها برای کنترل قند خون است. لذا بهتر است که با مواد غذایی که پایین آورنده قند خون هستند، آشنا باشید تا آنها را در برنامه غذایی خود داشته و از مزایاییشان بهره‌مند گردید. در ادامه مطلب ما لیست مواد غذایی پایین آورنده قند خون را به شما معرفی می‌کنیم.

غذاهای دریایی – بهترین مواد غذایی پایین آورنده قند خون

برای کنترل قند خون پروتئین یک ماده ضروری است؛ زیرا موجب کند شدن هضم غذا شده و مانع از افزایش قند خون پس از غذا خوردن می‌گردد؛ بنابراین هنگام مصرف پروتئین بیشتر احساس سیری می‌کنید. از این رو پزشکان جهت جلوگیری از پرخوری و کم شدن چربی اضافه بدن، مصرف پروتئین را در برنامه غذاییشان قرار می دهند.

شما نیز در صورتی که از غذاهای دریایی مانند ماهی و میگو استفاده میکنید، قند خون بدنتان تنظیم می‌گردد و طبق مطالعات انجام شده افرادی که به صورت منظم در هفته از ماهی استفاده می‌کنند، به طور قابل توجهی میزان قند خون بدنشان پایین می‌آید.

کلم بروکلی – خوراکی های گیاهی پایین آورنده قند خون

کلم بروکلی سرشار از سولفورفان است که یکی از قوی‌ترین مواد پایین آورنده قند خون می باشد و هنگام جویده شدن کلم بروکلی آزاد می‌شود. این ماده غذایی ارزشمند برای افراد دیابتی بسیار مفید است. حتی پودر کردن و استفاده از عصاره آن نیز در پایین آوردن قندخون تاثیر چشمگیری خواهد داشت. اما معمولاً افراد آن را به صورت بخارپز یا خام مصرف می‌کنند.

مغزها و کره آنها

جالب است بدانید که برای پایین آوردن فوری قندخون توصیه می‌شود که از مغزها و کره آنها استفاده شود؛ زیرا طبق مطالعاتی که انجام شده است، مصرف بادام زمینی و کره بادام زمینی به طور قابل توجهی میزان سطح قند خون ناشتا و پس از غذا را کاهش می‌دهد. همچنین مصرف روزانه انواع آجیل‌ها و مغزها برای افراد دیابتی مفید بوده و سبب پایین آمدن میزان قند خونشان می‌گردد.

بامیه

بامیه غنی از ترکیبات کاهنده قند خون بوده و بهترین خوراکی‌های گیاهی جهت کاهش قند خون است. پلی ساکاریدهایی که در بامیه وجود دارند به عنوان یک ترکیب ضد دیابت عمل کرده و برای مهار بعضی از آنزیم‌ها به کاهش قند خون کمک شایانی می کند.

لوبیا و عدس – حبوبات پایین آورنده قند خون

همه ما از خواص تقویت کننده لوبیا و عدس اطلاع داریم. این مواد مغذی، سرشار از پروتئین و منیزیم و فیبر بوده و وجود آنها در رژیم غذایی جهت پایین آوردن قند خون فوق العاده تاثیرگذار و مثبت است. مواد موجود در این حبوبات سبب کند شدن هضم غذا شده و روی کاهش قند خون پس از غذا نیز تاثیر میگذارد. طبق مطالعات انجام شده میزان قند خون افرادی که در وعده‌های غذایی خود به طور مرتب از عدس و لوبیا استفاده می‌کنند، نسبت به افرادی که از این حبوبات کمتر مصرف می‌کنند، کمتر است.

مرکبات پایین آورنده قند خون

با وجود اینکه مرکبات شیرین هستند، اما استفاده از آنها موجب پایین آمدن میزان قند خون شده و برای افراد دیابتی بسیار مناسب است. گریپ فروت و پرتقال حاوی مقادیر زیادی فیبر هستند و به دلیل ترکیباتی مثل نارنژینین مواد پایین آورنده قند خون محسوب می‌شوند.

عرقیات پایین آورنده قند خون

در این قسمت بد نیست تعدادی از عرقیات پایین آورنده قند خون را بشناسیم:

1_عرق شوید: شوید یکی از گیاهانی است که به کاهش چربی خون خصوصاً تری گلیسیرید کمک می‌کند. در نتیجه معمولاً عرق شوید را برای پایین آوردن قند خون استفاده میکنند؛ زیرا این ماده ضمن اینکه کاهش دهنده چربی خون است و سبب ترشح و جذب بهتر انسولین نیز می‌گردد. در نتیجه میزان قند خون در بدن بهتر تنظیم می‌شود.

2_عرق دارچین: همه ما دارچین را به عنوان ماده‌ای مفید که طبع گرمی دارد، می‌شناسیم. اخیرا پژوهشگران به این نتیجه رسیده‌اند که دارچین می‌تواند سبب کم شدن میزان سطح قند خون و چربی خون گردد؛ در نتیجه برای بیماران دیابتی استفاده از این ماده توصیه می‌گردد. طبق پژوهشی که متخصصان انجام داده‌اند، کمارین ماده‌ای است که در دارچین وجود دارد و سبب به وجود آمدن اثرات کاهش دهنده قند خون می‌گردد.

3_عرق زنجبیل: اخیرا زنجبیل را به عنوان ماده‌ای که دارای اثرات ضد دیابت است، معرفی می‌کنند. زنجبیل که ارزش غذایی بالایی دارد، کاهنده قند خون نیز می‌باشد. این ماده به دلیل اثرات ضد التهابی که دارد و بیماران دیابتی از آن به عنوان ماده‌ای که پایین آورنده قند خون چربی خون و وزن است، استفاده میکنند.

4_عرق زیره: برخی از مطالعات نشان داده است که گیاه زیره برای بیماران دیابتی و کنترل سطح قند خون تاثیر مثبتی دارد. همچنین استفاده از عرق زیره موجب کاهش کلسترول خون نیز می‌گردد. البته دقت داشته باشید که بیماران دیابتی باید مقدار قند خونشان در یک سطح متعادل باشد؛ لذا در صورت مصرف بی‌رویه عرق زیره، میزان قند خون به شدت پایین آمده و ممکن است خطرآفرین گردد. پس سعی کنید در حد نرمال و متعادل از این ماده استفاده کنید.

پایین آورنده قند خون گیاهی

معمولاً گفته می‌شود که پایین آورنده‌های قند خون گیاهی، نسبت به داروهای شیمیایی عوارض کمتری را دارند؛ به همین دلیل بیشتر افراد به دنبال محصولات گیاهی پایین آورنده قند خون هستند. گیاهانی مانند دارچین، گزنه، مریم گلی، شیرین بیان، شنبلیله و استویا جزء معروف‌ترین گیاهانی هستند که کاهش دهنده قند خون بوده و در اکثر داروهای گیاهی از عصاره آنها بهره گرفته می‌شود.

لازم به ذکر است که به جهت پایین آوردن قند خون، حتماً پس از مشورت با پزشک معالج، اقدام به خرید سنسور تست قند خون کرده و از خوراکی ها و مواد غذایی ذکر شده استفاده نمایید. در اینجا ما چند مورد از پایین آورنده های قند خون گیاهی را نیز به شما عزیزان معرفی میکنیم:

_کپسول دیابت: یکی از داروهای گیاهی است که موجب کاهش قند خون میشود. کپسول دیابت ماده ای است که توسط برخی از شرکت‌های داروسازی معتبر ساخته شده و تبدیل به یکی از بهترین داروهای گیاهی پایین آورنده قند خون شده است. در این قرص عصاره گیاهانی مانند گل سرخ، گشنیز، شنبلیله و شیرین بیان وجود دارد که با مواد مفید درون خودشان اثرات ضد التهابی داشته و میزان قند و غلظت اسید چرب را در خون کاهش می‌دهند.

_قرص گلیکوگل: این قرص نیز اثر خوبی برای تنظیم قند خون داشته و حاوی عصاره گیاهانی مانند دارچین، شنبلیله، مریم گلی، جینسینگ است که تاثیر زیادی در پایین آوردن قند خون دارند. به این ترتیب که با افزایش آزادسازی انسولین و جذب گلوکز توسط سلول‌های بدن، قند خون را تنظیم می‌کنند.

سنسور تست قندخون فری استایل لیبر2

معمولاً افرادی که به بیماری دیابت مبتلا هستند، باید همیشه با استفاده از دستگاه تست قند خون از میزان قند خون خود مطلع باشند؛ لذا نوسانات شدید قند خون می‌تواند خطرناک باشد. سنسور تست قند خون لیبر2 دستگاهی است که قند خون را به صورت مداوم پایش کرده به بیماران کمک می‌کند در هر لحظه بدون خونریزی و درد میزان قند خونشان را اندازه‌گیری نمایند. بنابراین افرادی که دارای نوسانات قند خون هستند، می‌توانند به راحتی از لیبر2 استفاده کرده و در کنار رعایت همه نکات مراقبتی و استفاده از مواد غذایی مناسب، میزان قند خون خود را کنترل نمایند.

جمع بندی

افرادی که به دیابت مبتلا هستند و بیماری‌های قندی دارند؛ باید در سبک زندگی خود تغییراتی داشته باشند تا با مراقبت‌های انجام شده و استفاده از مواد غذایی مفید و کنترل شده، از بالا رفتن قند خونشان جلوگیری نمایند. در این مقاله ما سعی کردیم لیست مواد غذایی پایین آورنده قند خون را معرفی کرده، همچنین تا حدودی در مورد سنسور تست قند خون صحبت کنیم.

علاوه بر مواردی که در قسمت‌های قبل معرفی شد، غذاهایی مانند کدو تنبل و دانه آن، تخم کتان، کیمچی و ترشی کلم، جوی دو سر و ماست، سیب و سرکه سیب و… نیز پایین آورنده قند خون محسوب می‌شود. امیدواریم مطالب موجود در این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد.

سوالات متداول

1_آیا گوشت گاو برای مبتلایان به دیابت مفید است؟

بله، مصرف قسمت‌های کم چرب گوشت گاو به همراه سبزیجات یکی از پایین آورنده‌های فوق العاده مفید قند خون میباشد؛ زیرا گوشت گاو سرشار از پروتئین بوده و مصرفش، به متابولیسم بدن کمک می‌کند.

2_تخم مرغ چه تاثیری در میزان قند خون دارد؟

بد نیست بدانید که تخم مرغ یکی از بهترین غذاها برای پایین آوردن قند خون است؛ زیرا یک منبع غنی پروتئین و چربی‌های سالم بوده و سرشار از ویتامین و مواد معدنی و آنتی اکسیدان است.

3_مصرف کدام میوه‌ها موجب پایین آمدن قند خون می‌شود؟

از میان تمام میوه‌ها استفاده از تمشک، گیلاس ترش و سیب بیشترین تاثیر را در کاهش قند خون دارد.

4_خوردن گوجه فرنگی چه تاثیری روی بدن دارد؟

گوجه فرنگی جزء موادی است که علاوه بر پایین آوردن قند خون، میزان فشار خون را نیز کاهش می‌دهد. همچنین به خونسازی بدن کمک شایانی کرده؛ زیرا سرشار از کروم است و این ماده مغذی موجب بهبود عملکرد سلول‌ها می‌گردد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان