مدودف: غربی ها دعا کنند روسیه در جنگ اوکراین پیروز شود، وگرنه گزینه جایگزین جنگ هسته ای است

مدودف تاکنون بارها نسبت به احتمال یک جنگ هسته ای تمام عیار بین روسیه و غرب هشدار داده است؛ اما این بار با صراحت و مصادیق بیشتری سخن گفته است.

"دمتیری مدودف" معاون رییس شورای امنیت روسیه بار دیگر به غرب درباره احتمال استفاده کشورش از سلاح هسته ای هشدار داد.

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، مدودف نوشت اگر ضد حمله (اخیر) اوکراین موفقیت آمیز بود، باید از سلاح هسته ای استفاده می کردیم.

مدودف که از معدود مقامات روسیه است که طی یک سال و نیم گذشته بارها نسبت به استفاده احتمالی کشورش از سلاح هسته ای علیه غرب هشدار داده، در پیامی در حساب‌های رسمی خود در شبکه‌های اجتماعی گفت که روسیه در چنین سناریویی ( موفقیت ضد حمله اوکراین علیه روسیه) مجبور خواهد شد از دکترین هسته‌ای خود عقب نشینی کند.

او نوشت:" تصور کنید اگر حمله‌ای که ناتو از آن حمایت می‌کند، موفقیت‌آمیز بود و بخشی از خاک ما را جدا می کرد، آن وقت ما مجبور می‌شویم طبق قوانین رئیس‌ فدراسیون روسیه از سلاح هسته‌ای استفاده کنیم.

او افزود: "به سادگی هیچ گزینه دیگری وجود نخواهد داشت. بنابراین دشمنان ما باید برای موفقیت رزمندگان ما دعا کنند. چون تنها راه اطمینان از شعله ور نشدن آتش یک جنگ جهانی هسته ای، همین است ."

مدودف: غربی ها دعا کنند روسیه در جنگ اوکراین پیروز شود، وگرنه گزینه جایگزین جنگ هسته ای است

به نظر می رسد مدودف به بخشی از دکترین هسته‌ای روسیه اشاره می‌کند که تصریح می‌کند سلاح‌های هسته‌ای می‌توانند حتی در پاسخ به تجاوز به روسیه با استفاده از سلاح‌های متعارف که موجودیت دولت روسیه را تهدید می‌کند، استفاده شود. 

منتقدان کرملین در گذشته مدودف را به اتخاذ مواضع افراطی در تلاش برای منصرف کردن کشورهای غربی از ادامه دادن کمک تسلیحاتی به اوکراین، متهم کرده بودند.

مدودف هم اینک معاون شورایی است که ریاست آن بر عهده پوتین است. او معاون شورای امنیت روسیه است که خط مشی های کلان امنیت ملی روسیه را تعیین می کند.

ارتش اوکراین که از سوی ناتو و کشورهای غربی مورد حمایت همه جانبه و کامل قرار دارد، طی هفته های گذشته در قالب یک ضد حمله تلاش دارد بخش هایی از خاک از دست رفته خود را باز پس بگیرد.

اوکراین همچنین طی روزهای گذشته اقدام به انجام حملات پهپادی به مسکو کرده است؛ حملاتی نه چندان بزرگ که بنا به اعلام روسیه اغلب آنها با پدافند روسیه خنثی شده است و تنها خساراتی جزئی به چند ساختمان در مسکو وارد آمده است.

با این حال، ولودیمیر زلنسکی دیروز در اظهاراتی مدعی شده که ارتش کشورش موفق شده جنگ را به خاک روسیه بکشد.

ارتش اوکراین به کمک تسلیحاتی ناتو در تلاش برای بازپس گیری سرزمین هایی است که روسیه آنها را ضمیمه خاک خود کرده و با برگزاری همه پرسی طی سال گذشته رسما الحاق آنها را رسمیت بخشیده است.

این سرزمین ها که از نظر حقوق بین الملل متعلق به خاک اوکراین است، با جمعیت اکثریت روس تبار است که طی دهه گذشته جدایی طلبان آنها که خواستار الحاق به روسیه بودند و در مقابل ارتش اوکراین طی یک دهه گذشته به شدت آنها را مورد هدف قرار می داد. 

علی رغم اظهارات زلنسکی مبنی بر کشیده شدن جنگ اوکراین به خاک روسیه اما ولادیمیر پوتین رییس فدراسیون روسیه روز شنبه گفت که در روزهای اخیر هیچ تغییر جدی در میدان نبرد گزارش نشده است و اوکراین مقادیر زیادی تجهیزات نظامی را از روز 4 ژوئن (روز آغاز ضد حمله ارتش اوکراین علیه روسیه) از دست داده است. 

مدودف: غربی ها دعا کنند روسیه در جنگ اوکراین پیروز شود، وگرنه گزینه جایگزین جنگ هسته ای است

دولت اوکراین می‌گوید که نیروهایش در تلاش برای بازپس‌گیری قلمروهای اشغال شده این کشور، هر چند با سرعت کمتری از حد مطلوب، پیشرفت‌هایی دارند. 

ارتش اوکراین طی یک سال و نیم گذشته دهها میلیارد دلار کمک و تجهیزات نظامی از سوی ایالات متحده آمریکا و دیگر کشورهای عضو ناتو دریافت کرده است و روسیه همزمان به کشورهای غربی هشدار داده کمک تسلیحاتی آنها ممکن است با پیچیده تر کردن جنگ اوکراین، منجر به یک جنگ ویرانگر جهانی هسته ای شود.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان