معرفی فیلم The Equalizer ۳ با بازی دنزل واشنگتن

تبدیل شدن فرنچایزهای سریالی به سینمایی در طی سال‌های مختلف رخ داده و غالباً نیز موفقیت‌آمیز بوده است

معرفی فیلم The Equalizer 3 با بازی دنزل واشنگتن

تبدیل شدن فرنچایزهای سریالی به سینمایی در طی سال‌های مختلف رخ داده و غالباً نیز موفقیت‌آمیز بوده است. از جمله این موارد نیز می‌تواند به سریال 21 Jump Street اشاره کرد که توانست در قالب فیلم سینمایی بسیار موفق باشد. یکی دیگر از این موارد نیز سریال اکولایزر یا برابرساز (The Equalizer) است که در دهه هشتاد میلادی به‌عنوان اثری جاسوسی و مهیج توسط مایکل سلون و ریچارد لینهایم خلق شده بود.

این سریال موفقیت بسیار زیادی در آن زمان به دست آورد و سرانجام در سال 1989 میلادی به پایان راه خود رسید. با این حال، حدود 30 سال پس از آن، ساخت اقتباسی سینمایی بر اساس آن اعلام شد. در سال 2014 میلادی فیلم «اکولایزر» به نویسندگی ریچارد ونک و کارگردانی آنتوان فوکوآ به روی پرده سینماها آمد.

این فیلم با بازی دنزل واشنگتن در نقش شخصیت اصلی داستان به نام رابرت مک‌کال است که به یکی از شخصیت‌های نمادین حرفه بازیگری وی نیز شناخته می‌شود. واکنش بسیار خوب مخاطبان سریال اصلی و همچنین طرفداران تازه نسبت به این فیلم سبب شد تا ساخت دنباله‌ای برای آن در دستور کار قرار بگیرد. موفقیت دنباله نیز تضمینی برای ساخت فیلم سوم این فرنچایز شد که فیلم اکولایزر یا برابرساز (The Equalizer 3) نام دارد و در ادامه قرار است بیشتر به آن بپردازیم. همراه با ما باشید.

عوامل سازنده فیلم The Equalizer 3

همان طور که قبلاً اشاره شده بود، ریچارد ونک و آنتونی فوکوآ که به‌عنوان نویسنده و کارگردان در فیلم اول و دوم حضور داشتند، در فیلم سوم این فرنچایز نیز همین وظایف را برعهده دارند. رابرت ریچاردسون به‌عنوان فیلم‌بردار این در اثر حاضر است، کسی که سابقه فعالیت در فیلم روزی روزگاری در هالیوود (Once Upon A Time… in Hollywood) و فیلم هوانورد (The Aviator) را در کارنامه خودش دارد.

داستان فیلم The Equalizer 3

یکی دیگر از دلایلی که بسیاری از طرفداران این فرنچایز آن را دنبال می‌کنند، طرح داستانی آن است که در گوشه و کنار آن اکشن و تنش بسیار مهیجی نهفته است. لوکیشن‌های بسیار خوب نیز اغلب اوقات حس خوبی به این اثر اکشن می‌دهند و این در حالی است که بر خلاف دو فیلم قبلی که در ماساچوست جریان داشتند، فیلم «اکولایزر 3» در اروپا رخ خواهد داد. اتفاقات این فیلم در جنوب ایتالیا رخ می‌دهد و در آن رابرت مک‌کال باید با مافیا روبه‌رو شود. خلاصه داستان رسمی منتشر شده برای فیلم «اکولایزر 3» به شرح زیر است:

«رابرت مک‌کال از زمانی که زندگی خودش به‌عنوان یک آدمکش دولتی را رها کرده، در تلاش است تا کارهای وحشتناکی که در گذشته انجام داده را جبران کند و همین نیز باعث شده تا در خدمت به ستم‌دیدگان بتواند آرامش عجیبی را پیدا کند. او که اوقاتش را در جنوب ایتالیا سپری می‌کند، احساس بودن در خانه را دارد ولی به زودی متوجه می‌شود که دوستان جدیدش تحت کنترل رؤسای مافیای محلی هستند. همین نیز باعث می‌شود تا رابرت مک‌کال به مقابله با مافیا برود و از دوستانش محافظت کند.»

بازیگران فیلم The Equalizer 3

فرنچایز «اکولایزر» نه‌تنها به‌خاطر اکشن‌های بی‌نظیر و جالب‌توجه‌اش توانسته مورد توجه مخاطبان بسیار زیادی قرار بگیرد بلکه بازیگران برجسته و با استعدادش نیز در این زمینه دخیل بوده‌اند. دنزل واشنگتن به‌عنوان ستاره این فرنچایز شناخته می‌شود که در فیلم «اکولایزر 3» بار دیگر نقشش به‌عنوان آدمکشی به نام رابرت مک‌کال را بازآفرینی می‌کند.

در کنار نقش‌آفرینی درخشان دنزل واشنگتن که کمک شایانی به موفقیت این فرنچایز کرده، حضور بازیگران مکمل برجسته نیز بسیار مؤثر بوده است. یکی از بازیگران تازه‌ای که در فیلم «اکولایزر 3» نقش‌آفرینی می‌کند داکوتا فانینگ نام دارد. این بازیگر در سال 2004 میلادی و در فیلم مردی در آتش (Man on Fire) در کنار دنزل واشنگتن نقش‌آفرینی کرده و حالا قرار است پس از این همه سال دوباره در کنار وی بازی کند. از جمله دیگر بازیگرانی که در فیلم «اکولایزر 3» نقش‌آفرینی می‌کنند نیز می‌توان به دیوید دنمن، سونیا عمار، ریمو گیرون، آندریا دودرو و برونو بیلوتا اشاره کرد.

تاریخ اکران فیلم The Equalizer 3

فیلم «اکولایزر 3» که سومین و آخرین فیلم این مجموعه فیلم با بازی دنزل واشنگتن به شمار می‌رود، قرار است در تاریخ 1 سپتامبر سال 2023 میلادی (جمعه 10 شهریور 1402) روی پرده سینماها اکران شود. این فیلم روی پرده سینماها اکران خواهد شد و هنوز تاریخی برای عرضه نسخه دیجیتالی و بلوری آن اعلام نشده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان