معرفی BAC Mono ۲۰۲۴ با توانایی بیشتر و وزن کمتر

خودروهای ورزشی جاده‌ای به اندازه BAC Mono خالص نمی‌شوند، که در تنظیمات به‌روزش در هفته خودروی مونتری ۲۰۲۳ حضور پیدا می‌کند

معرفی BAC Mono 2024 با توانایی بیشتر و وزن کمتر

خودروهای ورزشی جاده‌ای به اندازه BAC Mono خالص نمی‌شوند، که در تنظیمات به‌روزش در هفته خودروی مونتری 2023 حضور پیدا می‌کند. این خودرو تک‌نفره به تغییرات ظاهری ظریفی که تحت تأثیر Mono R قرار گرفته است، دست یافته و اکنون به نظر کمی خمیده‌تر می‌آید. از چراغ‌های اصلی LED مرکزی در وسط بهره می‌برد، در حالی که در قسمت عقب یک اسپویلر بهینه‌سازی شده وسط از روی تا روی چرخ‌ها را تحت پوشش قرار داده است.

در مرکز BAC Mono 2024، یک موتور 2.5 لیتری طبیعی‌تنفس بهینه‌سازی شده توسط Mountune قرار دارد که توانایی تولید 311 اسب بخار و 313 نیوتن-متر (231 پوند-فوت) گشتاور دارد. این مقدار توان و گشتاور نسبت به نسخه قبلی به ترتیب 6 اسب بخار و 5 نیوتن-متر (تقریباً 4 پوند-فوت) افزایش یافته است در یک ماشین تمرکز شده بر مسیر که وزن آن تنها 570 کیلوگرم (1257 پوند) یا 10 کیلوگرم (22 پوند) کمتر از قبلی است.

این خودرو تک‌نفره در 2.7 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت می‌رسد.

موتور بنزینی چهار سیلندر این خودرو، از اصلی فورد، تا سرعت دور موتور 8000 دور در دقیقه چرخش می‌کند و قدرت را از طریق یک گیربکس ترتیبی شش‌سرعته با نسبت‌های دنده تنظیم‌پذیر به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. BAC می‌گوید که Mono به‌روزشده در تنها 2.7 ثانیه (کاهش 0.1 ثانیه) به سرعت 60 مایل در ساعت (96 کیلومتر در ساعت) می‌رسد، بنابراین این جزو سریع‌ترین خودروهای جاده‌ای با موتور احتراقی می‌شود.

با توان 546 اسب بخار برای هر تن متریک و توزیع وزن 41:59 به ترتیب بین جلو و عقب، Mono همچنان یکی از بهترین راه‌ها برای سرگرم شدن با لباس‌هایتان است. این خودرو با مجموعه‌ای از لاستیک‌های پیرلی، از جمله لاستیک Trofeo R که به‌طور خاص برای Mono طراحی شده است، در دسترس است. به‌علاوه، به‌روزرسانی‌هایی در زمینه تعلیق و شاسی به بهبود رفتار در کنترل خودرو کمک کرده‌اند، در حالی که موتور یک جعبه هوای کربن جدید و همچنین افراد دارای سیستم انتقال دستی جداگانه را دریافت کرده‌اند.

در سال 2024، انتظار می‌رود BAC نسخه توربوشارژی را معرفی کند که احتمالاً از موتور 2.3 لیتری EcoBoost افزایش یافته فورد که در Focus ST استفاده می‌شود، بهره خواهد‌برد. این امر به شرکت خودروسازی Briggs Automotive Company اجازه می‌دهد تا خودرو را در بازارهایی با مقررات گردشگری سخت انتشار گاز‌های گلخانه‌ای به فروش برساند.

در همین حال، تولید نسخه جدید Mono در لیورپول آغاز شده است و BAC با خوشحالی اعلام می‌کند که سفارش‌هایی از سراسر جهان دریافت کرده است. تحویل اولین واحدها پس از هفته خودروی مونتری برنامه‌ریزی شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان