وبلاگ مشرق

ظلم اصلاح‌طلبانه به لاریجانی! / خطر؛ کودتاچیان ۲۸ مرداد مشغول کارند هنوز!

چپ‌های تحریمی برای پیشبرد تز "تحریم انتخابات" مرتکب یک سکوت تاریخی شده‌اند و قصد دارند تناقض خود را در مقابل چشم مردم پنهان کنند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. 7:30 هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

"جهاد تبیین خواص و رأی خوب مردم" چگونه آسیب‌های کشور را رفع می‌کند؟

خطر؛ کودتاچیان 28 مرداد مشغول کارند هنوز!

ظلم اصلاح‌طلبانه به لاریجانی! / خطر؛ کودتاچیان 28 مرداد مشغول کارند هنوز!

عباس آخوندی، فعال اصلاح‌طلب و از وزرای دولت شیخ حسن روحانی به تازگی در یادداشتی به مناسبت سالگرد 28 مرداد که کانال تلگرامی حزب اتحاد ملت آنرا منتشر کرد، نوشته است:

"بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی 57 نیز هویت‌بخشی دوباره به ایده‌ ملت و آزادسازی این ایده بود هرچند، در تشکیل دولت ملی و چاره‌ درد استبداد ناتوان ماند. به هر روی، تحول تاریخی ملت ایران و کسب ویژگی سازگاری با دوران مدرن، کیفیتی نیست که به این سادگی قابل سلب از ملت باشد. "

*ما این قضاوت را به مردم و مخاطبان محترم واگذار می‌کنیم که فردی که تمام زندگی و مال و آبروی خود را مدیون انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران است و در چندین دولت سمت وزارت بر عهده داشته اما اکنون به صحنه آمده و از این می‌گوید که نظام اسلامی دولت ملی ندارد و دچار درد استبداد نیز هست!

بایستی اضافه کرد که اگر هم استبدادی در کشور ما باشد آن استبداد از جانب حاکمیت نیست بلکه استبدادی شخصی از جانب برخی افراد معلوم‌الحال است که عقلانیت و وجدان خود را وانهاده و در عزمی استبدادی؛ خواسته یا ناخواسته به دنبال پیاده‌سازی فرامین بدخواهان داخلی و خارجی هستند.

امر قابل تأمل اینکه آخوندی در یادداشت اخیر حتی حاضر نیست به دولت‌هایی که خود در آنها سمت وزارت داشته است نیز قید ملی را اطلاق کند! و سؤال اینجاست که چگونه ممکن است فردی در چند دولت غیر ملی سمت وزارت قبول کند و حقوق بستاند و همزمان به آن دولت‌ها معتقد هم نباشد!؟

فی‌الجمله اینکه همچنان که در ابتدای تحلیل نیز نوشتیم، مردم و نظام سیاسی عملا با تعدادی رجل سیاسی بی‌قاعده مواجه شده‌اند و امید آنکه آسیب تناقضات این رجال بی‌قاعده؛ از ساحت پاک نظام اسلامی و مردم عزیز ایران دور شود.

البته گفتنیست که راه عمده دور کردن آسیب‌های این رجال بیقاعده؛ در وهله اول "جهاد تبیین" خواص و در وهله دوم "رأی خوب" مردم است.

***

"تحریم انتخابات" با ابزار دروغ!

ماجرایی که چپ‌های تحریمی درباره آن سکوت کرده‌اند

ظلم اصلاح‌طلبانه به لاریجانی! / خطر؛ کودتاچیان 28 مرداد مشغول کارند هنوز!

مرتضی مبلغ، فعال چپ و از مقامات وزارت کشور دولت اصلاحات در بخشی از یک مصاحبه با انتخاب گفته است: وقتی که سیاست به حاشیه برود و اصلاح طلبان که یکی از نیروهای اصلی و جدی مورد اعتماد مردم بودند به حاشیه بروند، طبیعی است که بازنده اصلی دولت است. اصلاح طلبان وقتی تمام راه‌ها بسته باشد هیچ کاری جز هشدار دادن نمی‌توانند انجام دهند. مردم به این نتیجه رسیدند که هر تلاشی برای بهبود وضعیت به نتیجه نمی‌رسد.[1]

*اشاره و طعنه مبلغ به مسئله انتخابات و راهبرد جبهه اصلاحات برای "تحریم انتخابات" است.

پس از این نیز باید دانست که اصلاح‌طلبان به حاشیه نرفته‌اند بلکه مردم در انتخابات‌های ریاست‌جمهوری از سال 84 به این سو هرگز به یک نامزد اصلاح‌طلب رأی نداده‌اند. و این مسئله به کسی مربوط نیست الّا به سابقه نه چندان خوب دولت اصلاحات در اذهان مردم.

می‌ماند مسئله رد صلاحیت‌ها و انتخابات که اصلاح‌طلبان به بهانه آن دست به تحریم انتخابات زده‌اند و دائما این گزینه سیاه و البته غلط را القا می‌کنند که مردم ناامید شده‌اند! این ادعا در حالی است که همچنان نامزدهای اصلاح‌طلب زیادی در همه انتخابات‌ها تأیید صلاحیت می‌شوند اما مردم و نظام اسلامی چه کنند وقتی جبهه اصلاحات و احزاب تحریمی از قبیل اتحاد ملت فقط به تاجزاده و حجاریان می‌گویند اصلاح‌طلب!

از طرفی کدام عقل سلیمی تأیید می‌کند که هر عنصر سابقه‌دار و معارضی در انتخابات‌ها تأیید صلاحیت شود؟

پس از این ابهامات و سوالات معقول همچنین باید اشاره کرد که اصلاح‌طلبان این امر بدیهی سیاسی را نیز بایکوت می‌کنند و درباره آن چیزی نمی‌گویند که یک رأی دهنده و یک رجل سیاسی ولو در حالتی فرضی که هیچ نامزدی هم در انتخابات نداشته باشد اما باید در انتخابات شرکت کند و به نزدیک‌ترین نامزد ممکن رأی بدهد.

همانند رفتاری که اصلاح‌طلبان در انتخابات سال 92 انجام دادند و پس از رد صلاحیت مرحوم هاشمی از شیخ حسن روحانی حمایت کردند.

رخدادی که اصلاح‌طلبان تحریمی این روزها برای پیشبرد پروژه شوم تحریم انتخابات و ضربه زدن به مردم سخنی درباره آن نمی‌گویند!

***

ظلم به لاریجانی!

ظلم اصلاح‌طلبانه به لاریجانی! / خطر؛ کودتاچیان 28 مرداد مشغول کارند هنوز!

دکتر علی لاریجانی، رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی و مشاور مقام معظم رهبری به تازگی در اظهاراتی در یک جلسه اقتصادی گفته است:

"بعضی آقایان طوری حرف می زنند که اگر ما در برخی از پایتخت ها نفوذ داشته باشیم خیلی کار مهمی انجام دادیم. نه، این وظیفه تبعی ماست. وظیفه اصلی ما این است که مردم خودمان زندگی قابل پیش بینی داشته باشند و بدانند مسیر آینده چیست؟ "[2]

*همانطور که مشخص است دکتر لاریجانی در این سخنان بر لزوم نفوذ فرامرزی و بسط هژمونیک نظام اسلامی تأکید دارد و آن را وظیفه تبعی، لازم و روزمره نظام اسلامی می‌داند اما در عین حال و به درستی وظیفه اصلی‌تری نیز برای نظام قائل است و آن پرداختن به اقتصاد و معیشت مردم و پیش‌بینی‌پذیر کردن آن است.

منطقی صحیح و خردی نیکو که بایستی در پس ذهن تمام تحلیلگران نیز وجود داشته باشد.

در همین رابطه اما رسانه چپ "اعتمادآنلاین" وابسته به حزب اعتماد ملی تیتری را برای این سخن دقیق آقای لاریجانی مطرح کرده که معنای عجیبی از آن مستفاد می‌شود!

در تیتر اعتمادآنلاین آمده است:

"علی لاریجانی: آقایان فکر می‌کنند در برخی پایتخت‌ها نفوذ داشته باشیم کار مهمی کرده‌ایم؛ نه وظیفه ما این است که مردم خودمان زندگی قابل‌ پیش‌بینی داشته باشند"

واضح است که با حذف شدن عبارت "این وظیفه تبعی ماست" از سخنان آقای لاریجانی؛ اینطور به ذهن متبادر می‌شود که لاریجانی سخن تاجزاده که زمانی گفته بود: "این جامعه لجن است، گرسنه‌ایم و می‌خواهند بروند دریای مدیترانه! " را تکرار کرده در حالی که اینطور نیست و آقای لاریجانی بر حضور در سواحل مدیترانه و تقویت محور مقاومت در کنار توجه ویژه به اقتصاد و معیشت مردم تأکید کرده است.

***

1_ https://www.entekhab.ir/00366N

2_ https://www.etemadonline.com/tiny/news-628361

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان