آب‌وهوای کردان برای سفر در تابستان

روستای کردان یکی از روستاهای نزدیک تهران و کرج است که امروزه به یک منطقه ییلاقی تبدیل شده است. در این روستا باغ‌ها و درختان سرسبز و بسیار زیبا و هوای مطبوع و خنک و البته تمیز باعث شده بسیاری از مردم تهران و کرج در روزهای پایانی هفته به دنبال اجاره ویلا کردان و پیدا کردن آرامش در این روستای زیبا باشند.

آب‌وهوای کردان برای سفر در تابستان

روستای کردان یکی از روستاهای نزدیک تهران و کرج است که امروزه به یک منطقه ییلاقی تبدیل شده است. در این روستا باغ‌ها و درختان سرسبز و بسیار زیبا و هوای مطبوع و خنک و البته تمیز باعث شده بسیاری از مردم تهران و کرج در روزهای پایانی هفته به دنبال اجاره ویلا کردان و پیدا کردن آرامش در این روستای زیبا باشند.

اگر شما نیز قصد اجاره ویلا کردان و سفر یک یا چند روزه به این بهشت کوچک را دارید، با ما همراه شوید تا بیشتر با آن آشنا شویم.

روستای کردان کجاست؟

روستای کردان یکی از توابع شهرستان ساوجبلاغ استان البرز است که در 25 کیلومتری کرج و 65 کیلومتری شمال غرب پایتخت قرار دارد. مساحت منطقه مسکونی کردان چیزی حدود 104 هکتار است.

کردان تا چند سال پیش منطقه حاشیه نشین پایتخت به شمار می‎رفت اما در سال‎های اخیر با توسعه ویلاسازی در آن و احداث واحدهای مختلف صنعتی مانند آلمینیوم سازی، بافندگی، ریسندگی و مرغداری در آن به یک قطب اقتصادی در مرکز کشور تبدیل شده است. این مساله باعث شده در چند سال گذشته افراد زیادی برای کار به این منطقه مهاجرت کنند، به طوری که بر اساس آخرین سرشماری انجام شده در کشور، کردان 4500 نفر جمعیت دارد.

موارد ذکر شده باعث شد در چند سال اخیر قیمت زمین و ملک در کردان کرج به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کرده و امروزه با ساخت ویلاهای لوکس و لاکچری در آن به یک منطقه ییلاقی و تفریحی تبدیل شود.

آشنایی با تاریخچه کردان

طبق یافته‌های باستان شناسی و مطالعات پژوهشگران، کردان یکی از قدیمی‎ترین روستاهای اطراف کردان به شمار رفته و قدمت آن به قرن شش هجری باز می‌گردد.

آب‌وهوای کردان برای سفر

این روستا در گذشته مرکز جغرافیایی و سیاسی کرج بوده و از اهمیت قابل توجهی برخوردار بوده است. طی هزاران سال این روستا دست خوش تغییرات بسیاری شده و همان طور که در بالا نیز اشاره شد، در حال حاضر یکی از شناخته شده‌ترین و خوش آب و هواترین مراکز ییلاقی نزدیک به تهران و کرج به شمار می‌رود.

آب‌وهوای کردان

یکی از مواردی که تهرانی‎ها را برای سفر به کردان راغب می‌کند، آب و هوای بسیار مطبوع و خنک آن است. با توجه به ییلاقی بودن کردان، خبری از گرمای شدید تابستان در آن نیست و اگر شما در فصل‎های پاییز، بهار و تابستان به کردان سفر کنید، آب و هوای مطبوع آن شما را سرمست خواهد کرد.

اجاره ویلا کردان در زمستان نیز حال و هوای خود را دارد و شما می‌توانید از هوای بسیار تمیز و سرمای ملایم آن لذت ببرید. بیشترین دمای ثبت شده کردان مربوط به مرداد ماه و دمای 30 درجه سانتی گراد و کمترین دما مربوط به بهمن ماه و دمای 2 درجه سانتی گراد است. بنابراین همان طور که مشاهده می‌کنید، دمای هوا در تمامی فصل‌ها مطبوع و مناسب است.

جاهای دیدنی کردان

با اجاره ویلا کردان می‌توانید علاوه بر لذت بردن از طبیعت دلپذیر و آب و هوای مطبوع آن، از جاهای دیدنی مختلفی نیز بازدید کنید. با توجه به قدمت چند هزار ساله کردان، آثار قدیمی مختلفی در این روستا به یادگار مانده است. از جمله جاهای دیدنی کردان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

برج مقبره

برج مقبره بر روی یک سکوی دایره شکل بنا شده و جنس آن از آجر است. سقف آن به شکل کلاه خود ساخته شده و شما هیچ زاویه‌ای در آن نخواهید دید! بسیاری از باستان شناسان قدمت این برج را به دوران سلجوقیان نسبت می‌دهند. این برج احتمالی در گذشته کاربری نظامی داشته است.

آب‌وهوای کردان برای سفر

رودخانه کردان

یکی از زیباترین جاهای دیدنی کردان، رودخانه زیبای آن است که از یک طرف به باغات کردان و از طرف دیگر به جاده خاکی می‎رسد. عبور این رودخانه از روستا باعث ایجاد باغ‌های پربار آلبالو، گیلاس، زردآلو و توت شده و سرسبزی و نشاط را به روستا هدیه داده است. پس از اجاره ویلا کردان می‌توانید نهایت آرامش را با شنیدن صدای رودخانه در طبیعت زیبای باغات آن تجربه کنید.

دهکده ورزشی کردان

دهکده ورزشی کردان در سال 1372 تاسیس شده و در چند سال اخیر با توجه به افزایش تعداد مسافران به آن بسیار توسعه پیدا کرده است. در این دهکده ورزشی می‌توانید ورزش‌های مختلفی مانند والیبال، فوتبال، شنا یا تنیس را امتحان کنید. همچنین در این دهکده می‌توانید آموزش‌های لازم برای پرواز در آسمان را دیده و یک تجربه هیجان انگیز داشته باشید.

دهکده آرامش

پس از اجاره ویلا کردان، می‌توانید سری هم به دهکده آرامش روستا بزنید. دهکده آرامش با مساحتی حدود 220 متر یکی از مجهزترین و بزرگ‌ترین مراکز فرهنگی کرج به شمار می‎رود. دریاچه مصنوعی، چندین کافه و استخر، بیلیارد، دریاچه مصنوعی و واحدهای اقامتی از جمله امکانات این دهکده به شمار می‌رود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر