راهنما و نکات سفر به فیجی

فیجی (Fiji) یکی از مقاصد گردشگری مشهور است که به‌خاطر سواحل شنی زیبای خودش در کنار آب‌های فیروزه‌ای شهرت دارد. بسیاری از افراد فیجی را مقصدی لوکس برای ماه عسل می‌دانند و همین نیز سبب شده تا مورد توجه افراد زیادی قرار بگیرد. در هر صورت، فیجی مقصدی عالی برای سفر است. در ادامه همراه با ما باشید تا به راهنما و نکات سفر به فیجی بپردازیم.

راهنما و نکات سفر به فیجی

فیجی (Fiji) یکی از مقاصد گردشگری مشهور است که به‌خاطر سواحل شنی زیبای خودش در کنار آب‌های فیروزه‌ای شهرت دارد. بسیاری از افراد فیجی را مقصدی لوکس برای ماه عسل می‌دانند و همین نیز سبب شده تا مورد توجه افراد زیادی قرار بگیرد. در هر صورت، فیجی مقصدی عالی برای سفر است. در ادامه همراه با ما باشید تا به راهنما و نکات سفر به فیجی بپردازیم.

بهترین زمان سفر به فیجی

فیجی از آب‌وهوایی گرمسیری بهره می‌برد و از همین رو در تمام طول سال هوا در آنجا گرم است و فصل بارانی نیز از ماه نوامبر تا ماه مارس ادامه دارد. با این حال، این بارش‌ها معمولاً یک بارندگی بعدازظهری با آفتاب زیاد است. در غیر این صورت، فیجی در تقریباً در هر زمانی قابل بازدید است.

اقامت در فیجی

فیجی ممکن است کوچک باشد اما گزینه‌های بسیار زیادی برای اقامت در آنجا به چشم می‌خورند. ساحل مرجانی در کنار جزیره اصلی یا جزیره Vanua Levu که دومین جزیره بزرگ فیجی است یا یکی دیگر از جزیره‎‌های متعدد این مجمع الجزایر از جمله مکان‌هایی است که می‌توان در آن‎ها اقامت کرد.

اگر به دنبال آن هستید تا از مناظر بسیار تماشایی فیجی لذت ببرید و از اقامتگاه‌های خوب استفاده کنید، پس بهتر است که به جزایر مامانوکا و یاساوا بروید. این جزایر در سواحل شمال غربی ویتی لوو واقع شده‌اند و جزیره مامانوکا به سرزمین اصلی نزدیک‌تر است و پس از آن نیز جزایر یاساوا قرار گرفته‌اند. رفت و آمد و دسترسی به این جزایر آسان است و به‌راحتی می‌توان به آن‌ها سفر کرد و این در حالی است که گزینه‌های اقامتی عالی و تفریحات فوق‌العاده‌ای نیز دارند.

مسیر دسترسی به فیجی

فیجی دو فرودگاه اصلی بین‌المللی دارد که سووا (Suva) در ساحل جنوب شرقی ویتی لوو و نادی (Nadi) در ساحل غربی است. اگر می‌خواهید به جزایر مامانوکا و یاساوا بروید، بهتر است فرودگاه نادی را انتخاب کنید که در فاصله کوتاه 25 دقیقه رانندگی از بندر دنارائو قرار دارد و از آنجا می‌توان به سمت این جزایر رفت.

به احتمال زیاد لازم است که حداقل یک شب را چه در ابتدا و چه در انتهای سفر خود در سرزمین اصلی اقامت کنید. در این صورت، بهتر است در شهر نادی بمانید که به فرودگاه و بندر نزدیک است. در اینجا از گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه تا گزینه‌های لوکس برای اقامت وجود دارند.

سفر به جزایر فیجی

فیجی سرویس قایق‌رانی شگفت‌انگیزی دارد که هر روز در ساعتی مشخص از بندر دنارائو به مقصد جزایر یاساوا رهسپار می‌شود و این در حالی است که در طول مسیر خودش در جزیره‌های مختلف توقفی کوتاه می‌کند. همین نیز سبب شده تا از این قایقرانی به‌عنوان ماجراهای عالی فیجی یاد کنند که سفر به این جزایر و اطراف آن را بسیار آسان و دلنشین می‌کند.

چه به‌صورت آنلاین و چه در فرودگاه نادی یا بندر دنارائو می‌توان بلیت این سفر با قایق را تهیه کرد. البته باید توجه داشت که صبح زود به اینجا بیایید تا در صف‌های طولانی گرفتار نشوید. قایق Yasawa Flyer نام دارد که علاوه بر جزایر یاساوا در جزایر مامانوکا نیز توقف می‌کند.

این قایق در نزدیکی هر کدام از جزیره‌های این اطراف توقف می‌کند و سپس قایق‌های کوچکتری از جزیره به کنار قایق آمده و مسافرانی که از شب قبل در جزیره بودند را در اینجا پیاده می‌کند و سپس مسافران جدیدی را به مقصد جزیره می‌برد.

جزایر مانانوکا و یاساوا

فقط اگر بیش از یک ماه وقت سفر داشته باشید می‌توانید از تمام جزایر مانانوکا و یاساوا بازدید کنید. از همین رو، باید تصمیم بگیرید که از کدام یک از جزیره‌ها می‌خواهید بازدید کنید. نکته‌ای که باید توجه داشته باشید این است که معمولاً تنها یک استراحتگاه در هر جزیره وجود دارد که هم نام با خود جزیره است. پس وقتی یک جزیره را انتخاب می‌کنید، استراحتگاهی که قصد اقامت در آن را دارید را نیز انتخاب می‌کنید. نکته دیگر این است که از آنجا که همه منابع خوراکی باید به داخل جزیره وارد شوند، استراحتگاه‌ها هزینه ثابتی از شما برای وعده‌های غذایی و نوشیدنی دریافت می‌کنند.

سخن پایانی

شاید سفر به فیجی نسبت به دیگر مقاصد گردشگری در جنوب شرقی آسیا گران‌تر باشد اما قطعاً ارزش هزینه اضافی را دارد. اینجا با سواحل بسیار زیبا، آب‌های بسیار شفاف و تفریحات شگفت‌انگیز، مقصدی است که از سفر به آن پشیمان نخواهید شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان