مشکل چشمی فرزند شما و میوپی (دوربینی)

خطای شکلی یک مشکل چشمی رایج است که در آن نوری که وارد چشم می‌شود نمی‌تواند بر عنبیه تمرکز کند یا به صورت نادرتر، به دلیل منحنی بودن جلوی چشم شما

مشکل چشمی فرزند شما و میوپی (دوربینی)

خطای شکلی یک مشکل چشمی رایج است که در آن نوری که وارد چشم می‌شود نمی‌تواند بر عنبیه تمرکز کند یا به صورت نادرتر، به دلیل منحنی بودن جلوی چشم شما. عدسی‌ها برای کمک به تمرکز نور بر روی عنبیه استفاده می‌شوند. چهار نوع اصلی از خطاهای شکلی وجود دارد: میوپیا (اشیاء دور آشفته هستند)، هایپروپیا (اشیاء نزدیک آشفته هستند)، استیگماتیسم (هم اشیاء نزدیک و هم دور آشفته یا تغییر شکل می‌کنند) و پرسبیوپیا (اشیاء نزدیک با پیری بیشتر آشفته می‌شوند).

متداول‌ترین خطای شکلی در کودکان میوپیا یا دوربینی است. نوزادان با چشم‌های کوتاه متولد می‌شوند که به عنوان دوربینی هم شناخته می‌شود. با رشد و تکامل، معمولاً چشمان آنها طولانی‌تر می‌شود. اکثر نوزادان به افراد دید عادی یا امتروپ‌ها تبدیل می‌شوند – جایی که نور مستقیماً بر روی عنبیه، بافت حساس به نور در پشت چشم، تمرکز می‌کند. امتروپ‌ها می‌توانند بدون عینک و لنز تا سنین جوانی با دید عالی دیدار کنند. با پیشرفت برخی کودکان، چشمان آنها به مرور طولانی‌تر می‌شود و آنها میوپیا یا دوربینی تجربه می‌کنند. شیوع میوپیا با افزایش سن شما افزایش می‌یابد – تقریباً 40 درصد از آمریکایی‌ها دوربینی هستند.

چه چیزی موجب میوپیا در کودکان می‌شود؟

والدینی که دوربینی دارند، تمایل دارند که فرزندانی داشته باشند که دوربینی دارند. افزایش نرخ میوپیا نمی‌تواند به طور کامل فقط به ژنتیک نسبت داده شود، زیرا این تغییرات در طی سه دهه گذشته پدید آمده‌اند. عوامل محیطی مانند کمتر بودن وقت در فضای باز، افزایش کارهای نزدیک و زمانی که در مدرسه می‌گذرد، به میوپیا مرتبط هستند. همچنین پیدا شده است که کودکان دوربینی بیشتر در کارهای نزدیک مشغول هستند، مانند تکالیف مدرسه، بازی با دستگاه‌های الکترونیکی و/یا خواندن.

چگونه می‌توانم بدانم که فرزندم دوربینی دارد؟

اگر فرزند شما از دید آشفته یا مات، سردرد، چشم چشمکی یا درد چشم شکایت می‌کند، به معاینه چشمی فکر کنید. همچنین، بسیاری از کودکان ممکن است نتوانند از زبان برای بیان مشکلات دیداری خود استفاده کنند.

انجمن اپتومتریست‌های آمریکا توصیه می‌کند که معاینات چشمی حضوری برای نوزادان در بازه 6 تا 12 ماه، بین سنین 3 تا 5 سال و معاینات سالانه برای کودکان مدرسه‌رفته و نوجوانان انجام شود. بسیاری از مطالعات بالینی ارتباطی بین تاخیرهای توسعه‌ای و مشکلات دیداری نشان داده‌اند.

چگونه میوپیا درمان می‌شود؟

میوپیا ممکن است با عینک و لنز درمان شود و با مداخلات کنترل میوپیا با پزشک چشم شما تأخیر داده شود. بهتر است آن را به زودی درمان کنید تا توسعه دیداری خوب و جلوگیری از توسعه چشم کسل، که به نام عملبیوپیا هم شناخته می‌شود، تضمین شود.

معاینات چشمی معمولی، حضوری و در دوران مراحل توسعه‌ای و سالیانه در دوران مدرسه ممکن است تشخیص، تشخیص و درمان مشکلات دیداری و چشمی را بهبود ببخشد. این ممکن است کیفیت زندگی و موفقیت فرزند شما در دوران بزرگی را نیز بهبود ببخشد. به یاد داشته باشید که در معاینات چشمی حضوری معمولی، خطاهای شکلی و سایر مسائل مرتبط با چشم خود را با پزشک چشم خود مطرح کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان