بهترین فیلم‌ها شبیه به فیلم Se۷en

فیلم هفت (Se۷en) یک اثر جنایی و مهیج مؤثر و تاریک است که از جمله آثار برتر و برجسته دنیای سینما به شمار می‌رود. این اثر اولین فیلم عالی دیوید فینچر به شمار می‌رود و داستان دو کارآگاه را دنبال می‌کند که به دنبال پیدا کردن یک قاتل سریالی بسیار خطرناک هستند، کسی که مجموعه‌ای از قتل‌ها را بر اساس هفت گناه کبیره انجام می‌دهد.

بهترین فیلم‌ها شبیه به فیلم Se7en

فیلم هفت (Se7en) یک اثر جنایی و مهیج مؤثر و تاریک است که از جمله آثار برتر و برجسته دنیای سینما به شمار می‌رود. این اثر اولین فیلم عالی دیوید فینچر به شمار می‌رود و داستان دو کارآگاه را دنبال می‌کند که به دنبال پیدا کردن یک قاتل سریالی بسیار خطرناک هستند، کسی که مجموعه‌ای از قتل‌ها را بر اساس هفت گناه کبیره انجام می‌دهد.

این فیلم از آن دسته آثاری است که سال‌ها پس از اکرانش نیز همچنان مورد توجه مخاطبان قرار گرفته و الهام‌بخش آثار متعددی بوده است. در ادامه این مطلب قرار است به معرفی بهترین فیلم‌ها شبیه به فیلم «هفت» بپردازیم. همراه با ما باشید.

10. فیلم زودیاک محصول سال 2007

Zodiac

Zodiac

دیوید فینچر فیلم‌های متعددی ساخته که می‌توان آن‌ها را به‌عنوان فیلم‌های هیجان‌انگیز روان‌شناختی طبقه‌بندی کرد اما از بین همه آن‌ها فیلم زودیاک (Zodiac) محصول سال 2007 احتمالاً بیشتر با فیلم «هفت» قابل قیاس است. چراکه هر دو فیلم داستان گروهی از افراد را دنبال می‌کند که قصد دارند یک قاتل سریالی را پیدا کنند. البته باید توجه داشت که فیلم «هفت» داستانی است ولی فیلم «زودیاک» بر اساس پرونده‌ای واقعی ساخته شده است. همین نیز سبب شده تا فیلم «زودیاک» یک اثر جنایی قانع‌کننده و جذاب باشد.

9. فیلم سکوت بره‌ها محصول سال 1991

The Silence of the Lambs

The Silence of the Lambs

فیلم سکوت بره‌ها (The Silence of the Lambs) با اینکه چندین دهه از زمان اکرانش روی پرده سینماها می‌گذرد اما همچنان اثری درخشان و برجسته در ژانر جنایی و رازآلود به شمار می‌رود که رقابت تنگاتنگی با فیلم «هفت» نیز دارد. این اثر از نویسندگی بسیار درخشانی بهره می‌برد، بازیگرانش نقش‌آفرینی خوبی ارائه کردند و احتمالاً بهترین اثر ساخته شده حول محور شخصیت هانیبال لکتر به شمار می‌رود. آنتونی هاپکینز در این اثر نقش هانیبال لکتر را بازی می‌کند که احتمالاً برجسته‌ترین و شناخته شده‌ترین نقش‌آفرینی وی محسوب می‌شود.

8. فیلم بی‌خوابی محصول سال 2002

Insomnia

Insomnia

فیلم بی‌خوابی (Insomnia) یکی از فیلم‌های کمتر شناخته شده از کریستوفر نولان به شمار می‌رود که بین دو فیلم یادگاری (Memento) محصول سال 2000 و فیلم بتمن آغاز می‌کند (Batman Begins) محصول سال 2005 میلادی به روی پرده سینماها آمده است. این اثر با بازی آل پاچینو و رابین ویلیامز در نقش‌های اصلی است و داستان تحقیق درباره قتل و در عین حال، از دست دادن حس نسبت به واقعیت را بازگو می‌کند.

7. فیلم دختر گمشده محصول سال 2014

Gone Girl

Gone Girl

فیلم دختر گمشده (Gone Girl) یکی دیگر از آثار مهیج و غیر قابل پیش‌بینی از دیوید فینچر است که شاید به‌اندازه فیلم «هفت» تاریک و بی‌رحمانه نباشد اما همچنان شگفت‌آور است. این اثر داستان مردی را دنبال می‌کند که همسرش ناگهان ناپدید می‌شود و حالا از سوی رسانه‌ها و قانون تحت فشار قرار گرفته است و این در حالی است که برخی باور دارند او قاتل همسرش است. با اینکه نزدیک به 10 سال از زمان اکران این اثر می‌گذرد اما همچنان اثری تماشایی و جذاب به شمار می‌رود که ارزش دیدن دارد.

6. فیلم من شیطان را دیدم محصول سال 2010

I Saw the Devil

I Saw the Devil

فیلم‌های مهیج بسیار خوبی در سینمای کره جنوبی ساخته شده‌اند و این موضوع در دهه‌های اخیر کاملاً مشهود بوده است. یکی از همین آثار نیز فیلم من شیطان را دیدم (I Saw the Devil) است که بسیار برجسته و درخشان است و داستانی تاریک دارد که درباره یک مأمور مخفی است. این مأمور مخفی کارهای بسیار سخت و دشواری را انجام می‌دهد تا بتواند انتقام مرگ نامزدش را از یک قاتل سریالی بگیرد.

5. فیلم شبگرد محصول سال 2014

Nightcrawler

Nightcrawler

همانند فیلم «هفت»، فیلم شبگرد (Nightcrawler) نیز یک اثر نئو نوآر به شمار می‌رود که داستان کاملاً متفاوتی را دنبال می‌کند. این اثر داستان مردی به نام لو بلوم را دنبال می‌کند که تلاش بسیار زیادی می‌کند تا از صحنه جرم و جنایت فیلم‌برداری کند تا بعداً بتواند آن‌ها را به ایستگاه‌های خبری بفروشد. این اثر کاراکترهای پر از نقصی را نشان می‌دهد و به موضوعاتی حول محور رسانه و انسانیت می‌پردازد که قابل تأمل هستند.

4. فیلم انتقام مال من است محصول سال 1979

Vengeance Is Mine

Vengeance Is Mine

فیلم انتقام مال من است (Vengeance Is Mine) اثری جنایی محصول ژاپن به شمار می‌رود که به هنگام اکرانش در اواخر دهه هفتاد میلادی بسیار شوکه‌کننده بود. این یک اثر کمتر دیده به شمار می‌رود که حول محور یک قاتل سریالی است. این قاتل سریالی به طور مداوم در حال فرار است و این در حالی است که پلیس همیشه در تعقیب او است و تلاش دارد تا جلوی جنایات بسیار خشن و خونین او را بگیرد.

3. فیلم زندانیان محصول سال 2013

Prisoners

Prisoners

فیلم زندانیان (Prisoners) با بازی جک جیلنهال است که در فیلم «زودیاک» و فیلم «شبگرد» نیز بازی کرده است و به نظر می‌رسد این بازیگر به‌خوبی با ژانر جنایی و مهیج تاریک همسو است. جک جیلنهال در این فیلم در کنار هیو جکمن نقش‌آفرینی می‎‌کند و داستان این فیلم نیز درباره پدری است که از روی ناامیدی به دنبال پیدا کردن دخترش است، آن هم پس از اینکه دخترش ناپدید شده است. سکان کارگردانی فیلم «زندانیان» را دنی ویلنوو در دست داشته که کارگردانی توانا و بااستعداد است.

2. فیلم خاطرات قتل – محصول سال 2003

Memories of Murder

Memories of Murder

فیلم خاطرات قتل (Memories of Murder) ساخته بونگ جون هو شاید اثری تحسین شده از این کارگردان نباشد اما اولین فیلم وی به شمار می‌رفت که توانست مورد توجه بینندگانی از سراسر جهان قرار بگیرد. این فیلم یکی از بهترین فیلم‌های ساخته شده این کارگردان اهل کره جنوبی است که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. داستان این اثر بر اساس رویدادهای واقعی الهام گرفته شده و داستان دو کارآگاه را دنبال می‌کند که در حال تحقیق درباره مجموعه‌ای از قتل‌های وحشتناک هستند.

1. فیلم خانه‌ای که جک ساخت محصول سال 2018

The House That Jack Built

The House That Jack Built

فیلم‌های شوکه‌کننده و تکان‌دهنده متعددی به کارگردانی لارس ون تریر ساخته شدند و در این میان، فیلم خانه‌ای که جک ساخت (The House That Jack Built) احتمالاً برجسته‌ترین اثر به شمار می‎‌رود و از خشونت بسیار زیادی برخوردار است. این اثر نگاهی سرسختانه از زندگی و ذهن قاتلی سریالی به نام جک را به نمایش می‌گذارد، قاتلی که در یک دوره 12 ساله مرتکب جنایات بسیار وحشتناکی شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر