آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس اپل با بدنه‌های تیتانیوم معرفی شدند

اپل آیفون‌های جدید خود را معرفی کرد: آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس. آن‌ها از تیتانیوم ساخته شده‌اند، دکمه عمل دارند و اپل ادعا می‌کند که قدرتمندترین گوشی‌های هوشمندی هستند که تاکنون توسط اپل ساخته شده‌اند

آیفون 15 پرو و پرو مکس اپل با بدنه‌های تیتانیوم معرفی شدند

اپل آیفون‌های جدید خود را معرفی کرد: آیفون 15 پرو و 15 پرو مکس. آن‌ها از تیتانیوم ساخته شده‌اند، دکمه عمل دارند و اپل ادعا می‌کند که قدرتمندترین گوشی‌های هوشمندی هستند که تاکنون توسط اپل ساخته شده‌اند. آیفون 15 پرو با 128 گیگابایت حافظه با قیمت 999 دلار و آیفون 15 پرو مکس با 256 گیگابایت حافظه با قیمت 1199 دلار آغاز می‌شوند. هر دوی آن‌ها قابلیت سفارش پیش‌فروش در این جمعه را دارند و از تاریخ 22 سپتامبر به فروش می‌رسند.

آیفون پرو امسال صفحه نمایش 6.1 اینچی دارد و پرو مکس دارای نمایشگر 6.7 اینچی است – همانند آیفون جدید 15 و 15 پلاس. هر دو توسط تراشه A17 Pro تغذیه می‌شوند، که اپل می‌گوید دارای سرعت عملکرد سریع‌ترین تلفن هوشمندی است و حتی می‌تواند با برخی از کامپیوترهای پرقدرت رقابت کند. به همراه یک GPU بازطراحی شده، اپل به نظر می‌رسد این دستگاه‌ها ممکن است توانایی ارتقاء بازی‌هایی که می‌توانید در گوشی خود اجرا کنید را افزایش دهند. (به طبع، اپل دوست دارد زیاد در مورد بازی‌های پرقدرت حرف بزند و نتایج… همیشه همگام نمی‌شوند.)

هر دو گوشی به طبع دارای یک پورت USB-C در پایین هستند، به جای پورت لایتنینگ قدیمی. اما در مورد آیفون 15 پرو، ممکن است نه تنها برای شارژ باشد: اپل می‌گوید که آیفون 15 پرو اولین گوشی با سرعت انتقال 10 گیگابیت بر ثانیه است، که عملیات انتقال تصاویر و ویدیوها (یا فایل‌های بزرگ هر نوع) از گوشی شما را به شدت آسان‌تر می‌کند.

تمامی این قدرت‌ها در داخل یک جعبه قویتر جدید قرار دارند که اپل قول می‌دهد یکی از محکم‌ترین چیزهایی باشد که می‌توانید در هر جای صنعت تلفن پیدا کنید. بر اساس آنچه که تاکنون در ویدیو مشاهده کرده‌ایم، به نظر نمی‌آید که از نظر ظاهری بسیار متفاوت باشد، اما با این حال تغییر بزرگی است. دستگاه‌های جدید به رنگ‌های سفید، مشکی، آبی و “طبیعی” عرضه می‌شوند. و به طبع، اپل بسیار از مهندسی پیچیده پشت این فرآیند مفتخر است.

دکمه عمل که جایگزین کلید زنگ زده در سمت چپ آیفون پرو شده است، یک دکمه جدید است که شما می‌توانید آن را برای اجرای میانبرها، فراخوانی ویژگی‌های دسترسی‌پذیری، باز کردن دوربین، روشن کردن چراغ قوه و موارد دیگر سفارشی کنید. هر دو آیفون پرو دارای نمایشگرهای Super Retina XDR با ProMotion هستند و همچنین پشتیبانی از نمایش همیشه روشن و حالت StandBy جدید در iOS 17 را دارند.

گرگ ژوسیاک، رئیس بازاریابی اپل، قول داد که آیفون 15 پرو و پرو مکس دارای بهترین دوربین‌های اپل هستند – معادل هفت عدد لنز متمایز. این شامل یک دوربین 48 مگاپیکسلی ارتقاء یافته است که به گفته اپل تصاویر با نور کم بهتری گرفته، کمترین انعکاس نور لنز را دارد و از سیستم‌های هوش مصنوعی اپل برای گرفتن تصاویر HEIF با کیفیت کامل استفاده می‌کند. اکنون می‌توانید لنز پیش‌فرض خود را تغییر دهید و در طول برخی فاصله‌های کانونی متعدد – 24 میلیمتر، 28 میلیمتر و 35 میلیمتر – در دوربین اصلی عکس بگیرید. همچنین می‌توانید تا 5 برابر زوم اپتیکال داشته باشید، بیشترین زومی که اپل تا کنون ارائه داده است، تا فاصله کانونی 120 میلیمتر. طرفداران دوربین‌های جدید سامسونگ به طبع به مشخصات اینجا انتظار نخواهند داشت، اما برای کاربران آیفون ارتقاء معناداری است.

در زمینه ویدیو، شما قادر به ضبط ویدیوهای ProRes 4K60 بر روی این دستگاه‌ها خواهید بود یا حتی می‌توانید مستقیماً به یک درایو خارجی از طریق پورت USB-C (تا زمانی که کابل مناسب داشته باشید) ضبط کنید. آیفون 15 پرو همچنین می‌تواند ویدیوهای فضایی را نیز ضبط کند، نوعی محتوای 3D که تا به حال برای Vision Pro دیده‌ایم – اگرچه این ویژگی بعداً در این سال عرضه می‌شود. واضح است که اپل آیفون 15 پرو را هم به عنوان یک دستگاه مصرفی و هم به عنوان ابزار حرفه‌ای واقعی برای خالقان و سازندگان جهان تصور می‌کند.

تیم کوک، مدیر عامل اپل، دستگاه‌های جدید را در رویداد واندرلست اپل در پارک اپل در کوپرتینو، کالیفرنیا معرفی کرد، اگرچه شایعات همیشه به مدت ماه‌ها در حال گفتن بود. در مورد چگونگی استفاده واقعی از آیفون‌تان، برخی از تغییرات بزرگ امسال در iOS 17 خواهد بود: حالت StandBy جدید ممکن است نحوه استفاده از گوشی تان را زمانی که خاموش است تغییر دهد، ویجت‌های تعاملی ممکن است طراحی مجدد صفحه‌های اصلی را انجام دهند، و ویژگی‌هایی مانند پست صوتی زنده و تصاویر تماس ممکن است شما را واقعاً گاهی اوقات به تماس‌های تلفنی ترغیب کند.

امسال، اگرچه اپل ممکن است زیاد در مورد USB-C خود حرف نزده باشد، اما این پورت جدید به نظر می‌رسد که اپل ایده‌های جدیدی برای چگونگی ذخیره داده در گوشی‌های پرو ارائه داده است و سپس از آن در دیگر جاها استفاده کند. (هیچکس نیازی به عکس‌های 48 مگاپیکسلی برای اینستاگرام ندارد، اما اکنون آسان‌تر است از این تصاویر بزرگ در مکان‌های دیگر استفاده کنید.) جوسیاک لاین آیفون پرو جدید را “بهترین و حرفه‌ای‌ترین آیفون ما تاکنون” خواند، و او اشتباه ندارد. در حالی که مدل‌های 15 تجربه روزمره استفاده از یک آیفون را بهبود می‌بخشند، آیفون پرو جدید به نظر می‌رسد که به جایی کاملاً دیگر دارد می‌رود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان