لوازمی که برای سفر کمپینگ نیاز دارید

چادر: بدیهی‌ترین مورد به هنگام کمپینگ، به همراه داشتن چادر است؛ با این حال، به‌راحتی می‌توان برخی از جزئیات مورد نیاز در کنار چادر را فراموش کرد. علاوه بر خود چادر باید یک زیر چادری نیز به همراه خود بیاورید تا با استفاده از آن در برابر خاک و رطوبت زمین در امان باشید و در صورت بارش باران نیز زیر شما خشک باشد.

لوازمی که برای سفر کمپینگ نیاز دارید

از میان همه ماجراجویی‌ها و تفریحاتی که می‌توان در فضای باز لذت برد، کمپینگ به یکی از قوی‌ترین و طولانی‌ترین چک‌لیست‌های بسته‌بندی نیاز دارید. با فرض اینکه برای سفر کمپینگ از ماشین استفاده می‌کنید و نیازی نیست که همه چیز را درون کوله‌پشتی قرار بدهید، پس باید تمام وسایل ضروری برای خواب، آشپزی، گشت‌وگذار و… را به همراه خود بیاورید. به همراه داشتن این وسایل سبب می‌شود تا کمپینگ راحت و ایمنی را تجربه کنید که اوقات بسیار خوشی را برای شما رقم خواهد زد. در ادامه همراه با ما باشید.

لوازم خواب برای کمپینگ

چادر: بدیهی‌ترین مورد به هنگام کمپینگ، به همراه داشتن چادر است؛ با این حال، به‌راحتی می‌توان برخی از جزئیات مورد نیاز در کنار چادر را فراموش کرد. علاوه بر خود چادر باید یک زیر چادری نیز به همراه خود بیاورید تا با استفاده از آن در برابر خاک و رطوبت زمین در امان باشید و در صورت بارش باران نیز زیر شما خشک باشد.

کیسه خواب: یک کیسه خواب مناسب با توجه به شرایط و دمای مقصد می‌تواند بسیار کارآمد باشد و همچنین باید توجه داشت که کیسه خوابی همراه خود داشته باشید که بتوانید در آن راحت بخوابید.

پد تشک خواب: برای اینکه خواب راحتی در طول شب داشته باشید، بهتر است که یک پد تشک خواب به همراه خود به سفر بیاورید و این در حالی است که می‌توانید از بین گزینه‌های بادی، عایق و غیره پد مورد نظر خودتان را انتخاب کنید.

بالش: بسته به فضایی که در داخل ماشین دارید، می‌توانید بالش‌هایی که در داخل خانه استفاده می‌کنید را به همراه بیاورید یا اینکه از بالش‌های کمپینگ استفاده کنید که جمع و جورتر هستند.

لباس خواب: لباس‌هایی بپوشید که برای خوابیدن خوب باشند و همچنین به هنگام استفاده از سرویس بهداشتی در طول شب راحت باشند تا از تغییر لباس غیرضروری در داخل چادر در نیمه شب جلوگیری کنید.

ماسک چشم و گوش‌گیر: شاید برای برخی از افراد، صدای پرندگان و پرتوهای زیبای صبحگاهی چندان جالب نباشند و حتی در برخی از موارد آزاردهنده باشند و از همین رو، ماسک چشم و گوش‎‌گیر به شما کمک می‌کنند تا راحت‌تر بخوابید.

لوازم ضروری محل کمپ

فانوس و چراغ قوه: چه برای امنیت و چه برای لذت بردن از اطراف به نور کافی در محل کمپ خود نیاز دارید. به همراه داشتن چند فانوس برای قرار دادن در نقاط مختلف از جمله داخل چادر و همچنین داشتن چراغ قوه برای پیاده‌روی ضروری است.

صندلی و میز کمپینگ: صندلی‌های تاشو از جمله موارد هستند که برای نشستن در کنار آتش بسیار مناسب هستند. به همراه داشتن میز کمپینگ نیز به شما کمک می‌کند تا فضای خوبی برای آشپزی کردن، انجام بازی یا سازماندهی وسایل خود داشته باشید.

هیزم برای آتش: اگر قصد دارید تا در کمپ آتش روشن کنید، بهتر است که به همراه خود چندین بسته چوب بیاورید. البته در برخی از کمپ‌ها می‌توانید هیزم مورد نیاز خودتان را از همان محل خریداری کنید. در هر صورت، هنگام آتش روشن کردن همه جوانب ایمنی را بسنجید و مراقب باشید.

کبریت یا فندک: جدای از استفاده از آتش‌زنه باید با خود کبریت یا فندک به همراه داشته باشید تا مشکلی بابت روشن کردن آتش پیش نیاید.

لوازم بهداشتی و شخصی:

به همراه داشتن برخی از لوازم شخصی و بهداشتی پیش پا به نظر می‌رسند اما باید آن‎ها را در لیست خود قرار بدهید تا فراموش نشوند. مسواک و خمیردندان از جمله این موارد به شمار می‌روند. شامپو، نرم‌کننده، صابون و حوله نیز از جمله ملزومات سفر هستند.

جعبه کمک‌های اولیه: بهتر است که برای هر حادثه‌ای آماده باشید و از همین رو برخی از داروهای ضروری و همچنین بانداژ، دستکش، پماد آنتی بیوتیک و سایر نیازهای امدادی اولیه را به همراه خود بیاورید.

دافع حشرات: اسپری حشرات بهترین گزینه برای محافظت از بدن شما به شمار می‌روند و همچنین می‎توانید محصولات مبتنی بر سیترونلا بخرید تا حشرات را از شما دور نگه دارند.

کرم ضد آفتاب: همیشه کرم ضد آفتاب را به همراه بیاورید و مرتباً استفاده کنید، به‌خصوص اگر به سمت ارتفاعات حرکت می‌کنید.

عینک آفتابی: هر عینکی که مسدودکننده اشعه ماورای بنفش باشد، مناسب است و اگر زمان زیادی را در داخل آب می‌گذرانید، بهتر است که عینک بلاریزه نیز به همراه داشته باشید.

ضدعفونی‌کننده دست: برخی از مکان‌های عمومی بهتر از بقیه هستند اما سعی کنید تا همیشه دست خودتان را ضدعفونی کنید تا دچار بیماری نشوید.

دستمال توالت: آوردن دستمال توالت به سفر بسیار کارآمد است چراکه ممکن است در سرویس‌های بهداشتی عمومی دستمال توالت وجود نداشته باشد.

غذا و ظروف آشپزی

وعده‌های غذایی خودتان را قبل از سفر برنامه‌ریزی کنید تا بتوانید مواد لازم، ابزار و لوازم جانبی را جمع‌آوری کنید.

آماده‌سازی غذا: به این فکر کنید که چه غذایی می‎‌خواهید بپزید و بر طبق آن نیز وسایل آشپزی مورد نظر خودتان را به همراه بیاورید. قابلمه، تابه، تابه مناسب روی آتش، قاشق، چنگال، چاقو… از جمله وسایلی به شمار می‌روند که برای آشپزی ضروری هستند. با توجه به ترجیح خودتان نیز می‌توانید مواد اولیه را در داخل خانه مهیا کنید و آن‌ها را در ظروف یا کیسه‌های بسته‌بندی به سفر ببرید.

خوردن غذا: بشقاب، دستمال، چنگال، چاقو و قاشق از جمله ملزوماتی هستند که شما برای صرف غذا در کمپ به آن‌ها نیاز خواهید داشت. علاوه بر این، لیوان برای خوردن نوشیدنی نیز به همراه خود بیاورید. کتری یا دیگر وسایل برای جوش آوردن آب برای قهوه یا چای نیز از جمله ملزومات کمپینگ است.

تمیزکاری ظروف: پس از صرف غذا باید ظروف کثیف را تمیز کنید و از همین رو، باید به همراه خود لوازم تمیزکاری همچون اسکاچ و مایع ظرف‌شویی به همراه داشته باشید. علاوه بر این، به همراه داشتن کیسه زباله برای جمع‌آوری پسماند و زباله‌ها بسیار ضروری است.

پوشاک و لوازم دیگر

همانند هر سفر دیگری، لباس‌های مناسبی را باید برای کمپینگ به همراه داشت. به‌عنوان مثال، اگر شما به مقصد یک دریاچه یا ساحل می‌روید، پس باید لباس شنا، عینک، کلاه، دمپایی و حوله ساحلی به همراه داشته باشید. اگر به دنبال کاوش در جنگل هستید، وسایل پیاده‌روی مانند کفش و لباس پیاده‌روی، جیره روزانه و غیره را به همراه بیاورید. علاوه بر این، سعی کنید همیشه با توجه به آب‌وهوا لباس بردارید و همیشه لباس اضافی داشته باشید.

لوازم برقی

باتری اضافی، شارژر، اسپیکر بلوتوث و موارد دیگر از جمله لوازم برقی هستند که می‎‌توانند در سفر کمپینگ به کار بیایند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان