راهنمای سفر به ال سالوادور؛ کشوری کوچک و زیبا در آمریکای مرکزی

وقتی به ال سالوادور فکر می‌کنید، اولین چیزی که ممکن است به ذهن شما خطور کند، نگرانی درباره امنیت در آنجا است

راهنمای سفر به ال سالوادور؛ کشوری کوچک و زیبا در آمریکای مرکزی

وقتی به ال سالوادور فکر می‌کنید، اولین چیزی که ممکن است به ذهن شما خطور کند، نگرانی درباره امنیت در آنجا است. به همین دلیل، بیشتر مسافران در آمریکای مرکزی از ال سالوادور رد می‌شوند و به سراغ مقاصد محبوب‌تری همچون گواتمالا و کاستاریکا می‌روند. با این حال، باید گفت که ال سالوادور یکی از مقاصد کمتر شناخته شده در آمریکای لاتین به شمار می‌رود که زیبایی‌های خاص خودش را دارد و در این مطلب قصد داریم بیشتر به آن بپردازیم. همراه با ما باشید.

بهترین زمان سفر به ال سالوادور

بهترین زمان برای اینکه به ال سالوادور سفر کنید، در طول فصل خشک است که از میانه ماه نوامبر تا ماه آوریل ادامه دارد. ماه‌های اوت و سپتامبر نیز بارانی‌ترین ماه‎‌ها در ال سالوادور به شمار می‌روند و بهتر است از سفر در این موقع از سال به آنجا خودداری کنید، به‌خصوص اگر قصد دارید در سفر خود به این کشور از سواحل زیبای آن دیدن کنید.

مسیرهای دسترسی به ال سالوادور

کشور ال سالوادور درست در جنوب شهر سن سالوادور که پایتخت این کشور است، فرودگاهی بین‌المللی دارد. پروازها از اروپا معمولاً از طریق ایالات متحده آمریکا به سمت این کشور روانه می‌شوند. از طریق مرزهای زمینی گواتمالا یا هندوراس نیز می‌توان به کشور ال سالوادور وارد شد. در اینجا سرویس‌های حمل‌ونقل هتلی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به مقصد خود در ال سالوادور سفر کنید.

گشت‌وگذار در ال سالوادور

ال سالوادور کشوری کوچک است و رفت‌وآمد با وسایل نقلیه عمومی آسان است. اتوبوس‌ها بین مکان‌های مهم و برجسته این کشور در رفت‌وآمد هستند، اتوبوس‌هایی که در واقع اتوبوس‌های قدیمی مدارس آمریکایی هستند و شاید آن چنان راحت نباشند اما سریع، قابل‌اعتماد و فوق‌العاده ارزان به شمار می‌روند.

جاهای دیدنی ال سالوادور

ال تونکو و اطراف آن

خط ساحلی ال سالوادور بهشتی برای موج‌سواران به شمار می‌رود و روستای ال تونکو (El Tunco) نیز اصلی‌ترین کانون موج‌سواری در اینجا است. ال تونکو که شهر موج‌سواری نیز نامیده می‌شود، زمانی میزبان مسابقات موج‌سواری جهانی در سال 2021 میلادی بوده و امروزه نیز در آنجا خیابان‌های تازه سنگ‌فرش شده‌ای با هنرهای خیابانی رنگارنگ، کافه‌ها و بارهای مدرن در اطراف این ساحل به چشم می‌خورند.

ال تونکو تنها مکان برای موج‌سواری در امتداد این ساحل نیست. در بالای جاده نیز روستای ال پالمارسیتو (El Palmarcito) قرار گرفته است که حس و حالی شبیه به روستای ال تونکو دارد. کمی جلوتر نیز شهر کوچک موج‌سواری دیگری به نام ال زونته (El Zonte) واقع شده که به‌عنوان ساحل بیت‌کوین نیز شهرت دارد چراکه جزو اولین مکان‌هایی بوده که ارز دیجیتال را به‌عنوان پرداخت پذیرفته است.

شهر سن سالوادور

سن سالوادور ممکن است به‌عنوان شهری خطرناک شهرت داشته باشد اما اگر تمام اقدامات احتیاطی لازم به هنگام بازدید از هر شهر شلوغی را در اینجا نیز انجام بدهید، در آن صورت، این شهر نیز مقصد بسیار خوبی در سفر شما به کشور ال سالوادور به شمار می‌رود.

مرکز تاریخی اصلی این شهر دارای میدان مرکزی زیبایی است که پیرامون آن نیز کلیسای جامع و کاخ ملی به چشم می‌خورند. علاوه بر این باید از کلیسای ال روزاریو (El Rosario Church) نیز دیدن کنید. از نمای بیرون شاید اینجا یکی از زشت‌ترین کلیساها به نظر برسد اما اگر نگاهی به درون آن بیندازید، پنجره‌های رنگارنگ و شیشه‌ای را شاهد خواهید بود که فضای داخلی را بسیار تماشایی و زیبا کرده‌اند.

روتا د فلورس

روتا د فلورس (Ruta de Flores) مسیری پر پیچ‌وخم و خوش‌منظره به طول 30 کیلومتر بین شهرهای آهواچاپان و سونسونات است. در طول مسیر نیز تعدادی شهرهای استعماری با رنگ‌های روشن و مزارع قهوه وجود دارند و در بین ماه‌های نوامبر و فوریه نیز گل‌های بسیار زیادی در اینجا می‌رویند و به همین خاطر نیز به نام روتا د فلورس نام‌گذاری شده است. پیشنهاد می‌شود که در طول این مسیر، حداقل در برخی از شهرهای آن اقامت داشته باشید تا بتوانید جاهای دیدنی مختلف آن را ببینید.

سانتا آنا

دومین شهر بزرگ ال سالوادور شهر سانتا آنا نام دارد و دلیل اصلی توقف اکثر مردم در اینجا نیز بازدید از آتشفشان سانتا آنا است که مرتفع‌ترین آتشفشان این کشور به شمار می‌رود. این آتشفشان در میانه پارک ملی سرو ورده (Cerro Verde National Park) واقع شده و رسیدن به آن حدود یک ساعت و نیم پیاده‌روی دارد. در آنجا دریاچه‌ای در داخل دهانه آتشفشان را شاهد هستید و همچنین نمایی بسیار زیبا و باشکوه از پارک ملی و آتشفشان دیگری در همان نزدیکی به نام ایزالکو (Izalco) را خواهید دید.

لاگو د کوتپک

در فاصله کوتاهی از سانتا آنتا، مقصدی بسیار محبوب در بین محلی‌ها به نام دریاچه لاگو د کوتپک (Lago de Coatepeque) قرار گرفته است. در اطراف این دریاچه آرام و زیبا نیز چندین هتل و مهمان‌خانه به چشم می‌خورند و این در حالی است که برخلاف دیگر دریاچه‌ها در آمریکای مرکزی، در اینجا قایق‌های متعدد یا آلودگی‌های زیادی را مشاهده نخواهید کرد. در عوض، آب‌های بسیار آرام و تمیزی را خواهید دید که برای شنا، کایاک سواری و… مناسب هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان