ایده های نورپردازی متفاوت با چراغ خطی

آشنایی و شناخت انواع چراغ خطی برای استفاده از این سبک نورپردازی در معماری مدرن و مینیمال اهمیت دارد.

ایده های نورپردازی متفاوت با چراغ خطی

آشنایی و شناخت انواع چراغ خطی برای استفاده از این سبک نورپردازی در معماری مدرن و مینیمال اهمیت دارد.

تامین نور مناسب در فضاهای مختلف با روش‌های مختلفی انجام میشود.انواع چراغ‌های خطی علاوه بر ظاهر زیبا و متفاوت در طراحی دکوراسیون داخلی دارای مزایایی مثل پخش نوریکنواخت و کاهش در مصرف انرژی می‌باشد. از دیگر مزایای نورپردازی میتوان به ایجاد فضایی مدرن و مینیمال، قابلیت اجرا در ابعاد و طرح‌های مختلف و به‌صرفه بودن و همچنین ایجاد نوعی حس امنیت و راحتی اشاره کرد.

چراغ خطی و انواع آن یکی از المان‌های مهم در نورپردازی و تامین روشنایی به شمار می‌آیند.این چراغ شامل یک ال ای دی با عرض کم می‌باشد که غالبا برای نورپردازی دکوراتیو و یا نورپردازی داخل سقف‌های کاذب استفاده می‌شود.

چراغ‌های خطی بر اساس نوع عملکرد و کاربردشان در محیط به 3 حالت توکار، روکار و آویز قابل اجرا و طراحی هستند.

بهترین نوع چراغ خطی بر اساس میزان نیاز به نور و با توجه به سبک دکوراسیون تعریف می‌شود اما با این حال بهترین نوع چراغ خطی، چراغ خطی ماژولار می‌باشد که قابلیت جدا کردن قسمت‌های مختلف آن وجود دارد به همین دلیل هزینه تعمیر و نگهداری از این چراغ بسیار پایین‌تر از دیگر ادوات نورپردازی است.

چراغ خطی چه مزایایی دارد؟

انعطاف‌پذیری بالای چراغ خطی و قابلیت استفاده از آن در مکان‌ها و اشکال مختلف، موجب محبوبیت آن در میان طراحان دکوراسیون شده است از دیگر مزایای این چراغ شامل مصرف انرژی پایین، قابلیت تغییر دمای رنگ و نور، طول عمر بالا و تنظیم نور مناسب برای فضا می‌باشد.

ایده برای نورپرادزی با انواع چراغ خطی:

نورپردازی گوشه ای، بین دیوار و سقف

نورپردازی گوشه ای با چراغ خطی روشی جذاب برای روشن کردن و ایجاد فضای متفاوت به شمار می آید. با قرار دادن لاین های نوری در گوشه‌ها، می‌توانید جلوه‌های نورپردازی منحصربه‌فرد و پویا ایجاد کنید، ویژگی‌های معماری را برجسته کنید یا حتی برای یک اتاق عمق یا بعد ایجاد کنید.نورپردازی گوشه ای جذابیت بصری طراحی داخلی را افزایش می دهد.

نورپردازی خطی در راه پله

برای ایجاد یک جلوه بصری متفاوت در راه پله می توانید چراغ های خطی توکار را در دو طرف دیواره راه پله نصب کنید. اگر به دنبال نور بیشتری هستید بدون اینکه منبع نور دیده شود، چراغ های خطی را زیر هر آج پله قرار دهید. این نورپردازی غیرمستقیم در زیر آج ها سایه های جذابی را در زیر پله ایجاد می کند.

اگر در راه پله از نرده‌ استفاده شده باشد، می‌توانید چراغ‌های خطی را زیر ریل نرده نصب کنید تا نور بتواند کل راه پله را روشن کند و درخشندگی زیبایی به نرده‌ها بدهد.

ایجاد روشنایی در قفسه‌ها و کتابخانه:

استفاده خلاقانه از نورهای خطی در اطراف قفسه های کتاب و دیگر قفسه ها، باعث ایجاد عمق در قفسه و حس جذابیت را به فضای شما می بخشد. به عنوان مثال، چراغ های خطی به صورت نوار پنهان در قفسه های کتاب می توانند علاوه بر روشنایی در طبقات، زیبایی خاصی را به فضای راه‌پله میدهد.

از ترکیبات چراغ خطی خلاقانه استفاده کنید

روشنایی خطی با انعطاف پذیری نامحدود، گزینه ها و پیکربندی های متعددی برای نصب ارائه می دهد. با گزینه‌هایی مانند نصب های آویز و توکار، می‌توانید پیکربندی‌های خلاقانه را کشف کنید و با فضاها و چیدمان‌های مختلف هماهنگ کنید.

از چراغ های خطی با اشکال هندسی، نورپردازی معمارانه طراحی و اجرا کنید.

چراغ های خطی فقط به صورت خطوط مستقیم نیستند و با قابلیت انعطاف پذیری که دارند میتوان آن ها را در اشکال هندسی مختلف مستطیل، مثلث، شش ضلعی و دایره که امروزه ترند شده اند طراحی و اجرا کرد. خطوط نوری با اشکال هندسی یکی از خلاقانه ترین روش های نورپردازی است و گزینه های مختلفی را در اختیار طراح برای یک نورپردازی معمارانه قرار می دهد.

از طریق مشاوره آنلاین و یا تماس با اکووات، چراغ خطی را بر اساس شکل و اندازه دلخواه خود سفارشی‌سازی نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان