۴ جایزه برای ایرانی‌ها از جشنواره تیرانا آلبانی

بیست و یکمین دوره جشنواره تیرانا در کشور آلبانی به کار خود پایان داد و جوایز بهترین فیلم، فیلم کوتاه، فیلم بخش پانوارما و فیلمنامه به سینماگرانی ایرانی رسید.

بیست و یکمین دوره جشنواره تیرانا در کشور آلبانی به کار خود پایان داد و جوایز بهترین فیلم، فیلم کوتاه، فیلم بخش پانوارما و فیلمنامه به سینماگرانی ایرانی رسید.

به گزارش ایسنا، جشنواره بین المللی تیرانا ( Tirana  International Film Festival ) که یکی از رویدادهای مورد تایید آکادمی اسکار است، امسال در تاریخ 23 تا 29 سپتامبر برابر با 1 تا 7 مهر در شهر تیرانا، کشور آلبانی برگزار شد و در نهایت فیلم «مرز بی‌پایان» ساخته عباس امینی توانست جایزه اصلی بهترین فیلم بلند این رویداد سینمایی را به خود اختصاص دهد.

«مرز بی‌پایان» با نقش‌آفرینی پوریا رحیمی سام، مینو شریفی و حامد علی‌پور درباره احمد یک معلم تبعیدی است که در یک روستای فقیرنشین کوچک با قومیت بلوچ در امتداد مرز ایران با افغانستان زندگی می کند. او با خانواده ای از پناهندگان غیرقانونی هزاره آشنا می شود که از خطر فوری به قدرت رسیدن طالبان می گریزند. اندکی بعد احمد متوجه می شود که تعصبات بر همه زندگی آنها دیکته میشود و دیدگاه او در مورد درست و نادرست به شدت تغییر می کند."

در سایر بخش‌های جشنواره فیلم تیرانا  که از جمله جشنواره‌های سینمایی مورد تائید آکادمی اسکار است، «اسم من آسمان است» ساخته مشترک علی عسگری و «جانلوکا مانگیاشوتی» از ایتالیا برنده جایزه بهترین فیلم کوتاه جشنواره شد و همچنین فیلم کوتاه ایرانی «بریدگی» ساخته مینا ساداتی توانست جایزه بهترین فیلم بخش پانورامای این رویداد سینمایی را دریافت کند.

جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره تیرانا 2023 هم به فیلم «companion» از مهسا طالبی و حسام دزفولی رسید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان