معرفی فیلم The Exorcist: Believer

فیلم جن‌گیر (The Exorcist) ساخته ویلیام پیتر بلتی اثری خشن، ناراحت‌کننده و ترسناک است و همین نیز سبب شده تا به یکی از آثار برجسته در تاریخ دنیای سینما و فرهنگ عامه تبدیل شود

معرفی فیلم The Exorcist: Believer

فیلم جن‌گیر (The Exorcist) ساخته ویلیام پیتر بلتی اثری خشن، ناراحت‌کننده و ترسناک است و همین نیز سبب شده تا به یکی از آثار برجسته در تاریخ دنیای سینما و فرهنگ عامه تبدیل شود. این فیلم محصول سال 1973 میلادی بر اساس رمانی به همین نام ساخته شده و علاوه بر اینکه جنجال زیادی به پا کرد، مورد تحسین نیز قرار گرفت و در طول سال‌ها نیز طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است.

حالا نزدیک به پنج دهه پس از اکران آن اثر سینمایی که توانست بیننده‌ها را شوکه کند و نقش‌آفرینی‌های درخشانی را به نمایش بگذارد، قرار است فیلم جن‌گیر: مؤمن (The Exorcist: Believer) ساخته شود که به کارگردانی دیوید گوردون گرین است، کسی که سه فیلم اخیر فرنچایز ترسناک هالووین (Halloween) را ساخته است. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی این دنباله تازه به نام فیلم «جن‌گیر: مؤمن» بپردازیم.

عوامل سازنده فیلم The Exorcist: Believer

سکان کارگردانی فیلم «جن‌گیر: مؤمن» در دستان دیوید گوردون گرین است. این کارگردان حرفه خودش را با آثار درام مستقلی همچون جورج واشنگتن (George Washington)، تمام دختران واقعی (All the Real Girls)، فرشته‌های برفی (Snow Angels) و فیلم مهیج Undertow شروع کرده است.

دیوید گوردون گرین با کارگردانی فیلم کمدی Pineapple Express با بازی ست روگن و جیمز فرانکو توانست مشهور شود. او همچنین فیلم‌های کمدی‌ای همچون Your Highness با بازی جیمز فرانکو و ناتالی پورتمن و فیلم The Sitter با بازی جونا هیل و سم راکول را کارگردانی کرده است. در سال‌های اخیر دیوید گوردون گرین سکان کارگردانی سه فیلم هالووین (Halloween) را برای کمپانی بلوم‌هاوس در دست داشته بود، فیلم‌هایی که آثار موفقی بودند. حالا او به دنبال آن است تا سه‌گانه جدیدی از «جن‌گیر» خلق کند.

داستان فیلم The Exorcist: Believer

خلاصه داستان رسمی منتشر شده برای فیلم «جن‌گیر: مؤمن» به شرح زیر است:

«ویکتور فیلدینگ از زمان مرگ همسر باردارش در زلزله هائیتی در 12 سال پیش، به‌تنهایی دخترش به نام آنجلا را بزرگ کرده است. اما زمانی که آنجلا و دوستش به نام کاترین در جنگل‌ها ناپدید می‌شوند و سه روز بعد بدون هیچ خاطره‌ای از آنچه برای آن‌ها اتفاق افتاده، باز می‌گردند، رویدادهایی رخ می‌دهند. این رویدادها ویکتور را مجبور می‌کنند تا با اهریمنی شرور مقابله کند و با ترس و ناامیدی به دنبال تنها شخص زنده‌ای باشد که قبلاً شاهد چنین چیزهایی بوده است و آن شخص نیز کریس مک‌نیل است.»

بازیگران فیلم The Exorcist: Believer

بازیگر برنده جایزه اسکار الن برستین که در فیلم اصلی نقش کریس مک‌نیل را بازی کرده بود، قرار است در فیلم «جن‌گیر: مؤمن» نقش خودش را بازآفرینی کند. در فیلم اصلی، کریس مک‌نیل بازیگری مشهور بوده که به‌تازگی از شوهر بازیگرش جدا شده و به همراه دخترش به نام ریگان در نزدیکی جورج تاون زندگی می‌کرد. الن برستین برای این نقش‌آفرینی خودش نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن اسکار شده بود.

لزلی اودوم جونیور که سابقه نامزد شدن برای اسکار را دارد، در فیلم «جن‌گیر: مؤمن» نقش پدری به نام ویکتور فیلدینگ را بازی می‌کند که فرزندش تسخیر شده و حالا به دنبال کمک گرفتن از کریس مک‌نیل است. جنیفر نتلس نیز در این اثر نقش مادر فرزند تسخیر شده دیگری را بازی می‌کند که با ویکتور فیلدینگ همکاری می‌کند. نوربرت لئو باتز نیز نقش شوهر کاراکتر جنیفر نتفلس را به تصویر می‌کشد.

لیدیا جووت و اولیویا اونیل نیز از جمله دیگر بازیگران فیلم «جن‌گیر: مؤمن» هستند که نقش دو دختر جوان به نام آنجلا و کاترین را بازی می‌کنند که توسط اهریمنی شیطانی تسخیر شده‌اند. برنده جایزه امی ان داود، رافائل اسبارگ و اوکوودی اوکپوکواسیلی نیز از جمله دیگر بازیگران حاضر در این اثر سینمایی هستند که نقششان مشخص نشده است.

تاریخ اکران فیلم The Exorcist: Believer

جدیدترین اثر ساخته شده از فرنچایز «جن‌گیر: مؤمن» که در سال 2023 میلادی به روی پرده سینماها خواهد آمد، آغازگر یک سه‌گانه تازه خواهد بود. این فیلم در تاریخ 6 اکتبر سال 2023 میلادی (جمعه 14 مهر 1402) اکران خواهد شد. هم‌زمان با این اثر نیز فیلم موزیکال و کمدی Dicks: The Musical، فیلم علمی تخیلی و درام Foe با بازی پل مسکال و سرشه رونان و همچنین فیلم روانشناختی و مهیج Cat Person با بازی امیلیا جوناس و نیکلاس براون به رو پرده خواهند آمد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان