طرز تهیه باسترمه پلو یک ترکیب فوق العاده خوشمزه با طعم عالی

طرز تهیه باسترمه پلو که دارای رسپی ساده ای است در این بخش قرار داده شده و می توانید با نحوه تهیه این پلو آشنا شوید. این پلو را یک ماهی لاپلویی می دانند.

طرز تهیه باسترمه پلو یک ترکیب فوق العاده خوشمزه با طعم عالی

طرز تهیه باسترمه پلو با یک رسپی عالی در این بخش قرار داده شده که با ان آشنا می شوید. این پلوی خانگی را می توانید برای مهمانی های خود نیز تهیه کنید. این پلو ترکیب فوق العاده ای دارد.

اگر دنبال یک رسپی عالی از پلوهای خانگی هستید، می توانید در این بخش با طرز تهیه زرشک پلو و کشمش پلو آشنا شوید. این پلوها در کنار مرغ و گوشت نیز عالی است.

روش تهیه باسترمه پلو

مواد اولیه:

  • برنج: 4 پیمانه
  • سبی زمینی: 3 عدد
  • ماهی: 400 گرم
  • پیاز: 3 عدد
  • فلفل سیاه و نمک: به میزان لازم
  • انار دانه شده: 1 پیمانه
  • روغن مایع: به میزان لازم

طرز تهیه باسترمه پلو:

این پلو ترکیب فوق العاده ای با ماهی بوده و از این نظر یک غذای مقوی و سالم است. شما برای داشتن این غذای عالی ابتدا باید ماهی را پاک کرده و به خوبی بشورید. برای داشتن این پلوی گرگانی خوشمزه برنج را از چند ساعت قبل خیس کنید. مقداری نمک رنیز روی آن ریخته و زمان دهید تا برنج کمی نرم شود.

دستور پخت باسترمه پلو

سه عدد سیب زمینی را برش داده و به صورت حلقه ای برش بزنید. ماهی را شسته و بعد از اینکه آب ان گرفته شد، درون تابه ای با مقداری روغن سرخ کنید. بهتر است تا از قبل ماهی را کمی با ادویه و نمک مزه دار  نمایید. حالا دراین بخش باید برنج را درون قابلمه ای ریخته و مقداری آب روی آن بریزید.

زمان دهید تا برنج کمی نرم شود. بعد برنج را آبکش کرده و کف قابلمه را مقداری روغن ریخته و سیب زمینی های حلقه ای شده را روی آن بگذارید. در این قسمت نیز پیازهای حلقه ای برش زده را باید روی سیب زمینی ها گذاشته و بعد نیز ماهی های سرخ شده را روی ان قرار دهید. در این قسمت پلو را روی ماهی ریخته و در نهایت نیز می توانید از مقداری زعفران استفاده کنید.

در این مرحله از طرز تهیه باسترمه پلو دانه های انار را نیز می توانید در این مرحله بریزید. بهتر است تا دانه های انار را روی ماهی ها بریزید. در صورت دلخواه نیز می توانید دانه های انار را جداگانه با مقداری سیر و رب انار تفت دهید و در کنار پلو نوش جان کنید. این غذای سنتی طعم عالی داشته و یک غذای ایرانی و اصیل است که برای گرگانی ها غذای مناسبی است.

طرز تهیه باسترمه پلو

شما می توانید با این رسپی عالی یک پلوی متنوع و خوشمزه داشته باشید. شما می توانید از انواع ماهی های دریایی نیز استفاده نمایید. ماهی قزل آلا و ازون برون نیز از ماهی های خوشمزه ای بوده و می توانید لا به لای این پلوهای خوشمزه سرو کنید.

شما می توانید باسترمه پلو را با استفاده از مرغ هم تهیه کنید. برای این کار می توانید مرغ را روی پیازها قرار دهید. در این غذا باید توجه کنید که ماهی یا مرغ را زیاد سرخ نکنید تا در این صورت ماهی زیادی برشته نشود. این غذای خوشمزه را با این رسپی می توانید تهیه کرده و مقداری زرشک نیز روی آن بریزید و مقداری هم از زعفران استفاده کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان