راهنمای سفر به بورا بورا

بورا بورا (Bora Bora) با سواحل ماسه‌ای سفید، آب‌های فیروزه‌ای و قله‌ای صخره‌ای که از میان نخل‌های نارگیل قد علم کرده، یکی از جزیره‌های جذاب و تماشایی دریاهای جنوب به شمار می‌رود

راهنمای سفر به بورا بورا

بورا بورا (Bora Bora) با سواحل ماسه‌ای سفید، آب‌های فیروزه‌ای و قله‌ای صخره‌ای که از میان نخل‌های نارگیل قد علم کرده، یکی از جزیره‌های جذاب و تماشایی دریاهای جنوب به شمار می‌رود. اینجا یکی از مقاصد دلنشین و محبوب به شمار می‌رود که اغلب اوقات مقصدی گران نیز است ولی مطمئناً با جذابیت‌های خودش می‌تواند خاطرات ماندگاری را برای گردشگران رقم بزند. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی بورا بورا و همچنین راهنمای سفر به آنجا بپردازیم.

بهترین زمان سفر به بورا بورا

از ماه مه تا اکتبر، آب‌وهوا در اینجا در بهترین حالت خودش قرار دارد. ماه نوامبر و دسامبر نیز باران‌های متعددی دارد و مردم تاهیتی این فصل را به‌عنوان فصل فراوانی توصیف می‌کنند، فصلی که در آن باران می‌بارد اما گل‌ها همچنان شکوفا هستند و میوه‌ها طعم لذیذ خودشان را دارند. ماه ژانویه تا آوریل نیز ماه‌های گرم، مرطوب و بارانی هستند.

زبان مردم بورا بورا

فرانسوی به‌عنوان زبان رسمی این جزیره تحت مالکیت فرانسه شناخته می‌شود و این در حالی است که بیشتر مردم و ساکنان اینجا به زبان تاهیتی نیز صحبت می‌کنند. انگلیسی نیز یکی دیگر از زبان‌هایی است که در بورا بورا رواج دارد، به‌خصوص در بین افرادی که در بخش گردشگری مشغول به کار هستند.

واحد پول در بورا بورا

واحد پول پلی‌نزی فرانسه که به‌عنوان فرانک فرانسه اقیانوس آرام شناخته می‌شود و در بین مردم محلی به‌عنوان فرانک شهرت دارد. نشان اختصاری این واحد پول نیز CFP یا XPF است و ارزش آن رسماً به یورو وابسته است اما فرانک در مقایسه با دلار آمریکا برابر با یک سنت است. بسیاری از فروشگاه‌ها به‌ویژه مغازه‌های بندر قیمت‌ها را به یورو و دلار نشان می‌دهند.

حمل و نقل عمومی در بورا بورا

معمولاً جاده‌های بسیار کمی در بورا بورا وجود دارد و برای حمل و نقل در نقاط مختلف جزیره یا دیگر جزیره‌ها باید از قایق استفاده کرد. برای سوار شدن در قایق نیز باید مبلغی را پرداخت کنید که بسته به مسافت نیز مبلغ آن متفاوت است. در صورتی که می‌خواهید بین نقاط مختلف سفر کنید، هزینه تاکسی بسیار زیاد می‌شود و این در حالی است که اجاره قایق شخصی نیز می‌تواند برای شما گران تمام شود.

جاهای دیدنی و تفریحات در بورا بورا

بورا بورا مقصدی برای سپری کردن تعطیلاتی آرامش‌بخش و دلنشین است و تفرجگاه‎‌های آن نیز به نحوی طراحی شده‌اند تا اقامتی راحت و آرام را برای مهمانان خود فراهم کنند. روزها در اینجا اغلب اوقات با شنا کردن، غواصی، آفتاب گرفتن یا لذت بردن از مناظر تماشایی و خیره‌کننده سپری می‌شود. بازدیدکنندگان از اینجا همچنین می‌توانند از غذاهای بسیار لذیذ و خوشمزه لذت ببرند.

رقص‌های پلی‌نزی نیز به میزبانی تفرجگاه‌ها برگزار می‌شود و می‌تواند اوقات بسیار دلنشین و خوبی را برای گردشگران رقم بزند. افرادی که به گشت‌وگذار مهیج‌تری نیز نیاز دارند می‌تواند از کوه اتمانو در جزیره اصلی صعود کنند، به بررسی تاریخ و فرهنگ جزیره بپردازند یا اینکه از غواصی در زیر آب لذت ببرند.

گشت‌وگذار در میان غرفه‌ها و فروشگاه‌های تاهیتی در بورا بورا و خرید سوغات نیز می‌تواند از جمله کارهایی باشد که در سفر خود به اینجا انجام بدهید. علاوه بر این، می‌توانید تجربه ساحل‌گردی بسیار خوب و به‌یادماندنی را به دست بیاورید و از تماشای مناظر اقیانوس لذت ببرید.

غذاها و نوشیدنی‌ها در بورا بورا

در تمام تفرجگاه‌های بورا بورا می‌توان انتظار غذاخوری‌هایی در سطح کلاس جهانی را داشت که در آنجا، غذاهای دریایی محلی در کنار خوراک‌های ممتاز بین‌المللی سرو می‌شوند. علاوه بر این، غذاهای فرانسوی در اینجا از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار هستند و بسیاری از تفرجگاه‎‌ها نیز سرآشپزهای خودشان را مستقیماً از فرانسه می‌آورند و همین نیز باعث شده تا کیفیت غذا در اینجا فوق‌العاده باشد.

اقامت در بورا بورا

بورا بورا پر از تفرجگاه‌های لوکس و اقامتگاه‌های به سبک بونگالو است. تعدادی از این تفرجگاه‌ها در جزیره اصلی است که نسبتاً مبلغ پایین‌تری را دریافت می‌کنند اما بقیه تفرجگاه‌ها در نقاط مختلف پراکنده شده‌اند. مهمان‌خانه‌های به سبک تاهیتی نیز از جمله اقامتگاه‌های مقرون‌به‌صرفه در بورا بورا به شمار ن.

مسیر دسترسی به بورا بورا

تنها فرودگاه بین‌المللی این پلی‌نزی فرانسوی نیز فرودگاه Faa’a International Airport در تاهیتی است که پرواز از لس آنجلس تا آنجا هشت سال طول می‌کشد. پس از آن نیز باید از تاهیتی 45 دقیقه را سوار با هواپیمایی تاهیتی به سمت جزیره بورا بورا رفت. بازدیدکنندگان در صورت تمایل می‌توانند از هلیکوپتر برای سفر از تاهیتی به بورا بورا استفاده کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان