آموزش دوخت کراوات شیک و ساده در خانه

آموزش دوخت کراوات از جمله آموزش های خیاطی جالب بوده که در صورت مهارت داشتن در این زمینه می توانید به سادگی با تهیه لوازم موردنیاز مطابق با الگو و مراحل ذکر شده یک مدل زیبا از آن را در منزل بدوزید و از هنر دست خود لذت ببرید.

آموزش دوخت کراوات شیک و ساده در خانه

یکی از انواع اکسسوری های جذاب مردانه که مورد پسند آقایان شیک پوش بوده و اغلب برای مجالس رسمی مورد استفاده قرار می گیرد کراوات می باشد که در طرح ها و مدل های گوناگونی در بازار موجود بوده و شما می توانید براساس سبک استایلی که دارید و رنگ و طرح لباستان مدل خاصی از آن را انتخاب نموده و استفاده نمایید. از همین رو قصد داریم در این مطلب با کمک روشی ساده و راحت به آموزش دوخت کراوات بپردازیم.

نحوه خیاطی کراوات در خانه

آموزش دوخت کراوات به روشی آسان

بسیاری از افرادی که به هنر خیاطی علاقه مند هستند و یا در این رشته مهارت دارند دوست دارند خودشان در منزل طبق الگوهای آموزشی به دوخت لباس های مختلف بپردازند و از این طریق در هزینه های خود صرفه جویی کنند. آموزش دوخت کراوات یکی از این موارد بوده که می توانید در صورت تمایل خیلی راحت مدل دلخواهی از آن را بدوزید و مورد استفاده قرار دهید.

کراوات همواره با رنگ و طرح متناسب با کت و شلوار یا پیراهن ست می گردد. ایده هدیه دادن کراوات برای روز پدر و روز تولد و … از بهترین گزینه های موجود برای خانم ها می باشد و در صورتی که این کادو با هنر و مهارت دست خانگی تهیه شود مسلما ارزشمند تر خواهد بود، بدین صورت بهتر است از فرصت استفاده کنید و نحوه خیاطی کراوات را آموخته تا کادویی خاص برای همسر و یا پسرتان آماده نمایید.

آموزش دوختن کراوات

شاید به نظر برسد که دوخت کراوات کاری ساده و راحت است ولی به یاد داشته باشید که دوخت این اکسسوری ظریف کاری های مختص به خود را داشته که باید مطابق آن عمل نمایید تا نتیجه بهتری بگیرید. باید توجه نمایید که پارچه ای که برای دوختن کراوات انتخاب می کنید از لحاظ جنس و همچنین طرح و رنگ زیبایی کافی را داشته باشد.

پیشنهاد می شود که از پارچه های با جنس ساتن و یا دیگر پارچه های مناسب لباس های رسمی برای دوختن این اکسسوری استفاده نمایید. همینطور به اندازه های گرفته شده و نحوه برش پارچه نیز باید دقت کنید. انتخاب پارچه کراوات کاملا اختیاری و سلیقه ای بوده و بر حسب مدل لباس، رنگ و مجلسی که برای آن لباس انتخاب می شود می تواند متفاوت باشد.

روش ساده خیاطی کراوات در خانه

اندازه طول کراوات بایستی تا خط کمربند باشد و به هیچ عنوان کوتاه تر یا بلندتر نباشد البته به اندازه عرض کراوات نیز باید دقت نمود. انداازه عرض حدود 5 الی 7 سانتی متر برای کراوات مناسب می باشد. توجه نمایید که کراوات های خیلی پهن گره های بزرگی داشته و مسلما برای هر کسی مناسب نمی باشند. به عبارت کلی کراوات باریک دوستداران بسیاری داشته و اغلب در هر مراسمی قابل کاربرد می باشد.

طریقه دوختن کراوات در خانه

الگوهای حاضری زیادی برای دوخت کراوات وجود داشته که می توانید از آن ها بهره مند شوید ولی در صورتی که قبلا کراواتی داشتید که از اندازه آن ناراضی هستید و دیگر قابلیت استفاده ندارد می توانید تکه های آن را جداسازی کرده و براساس الگوی موردنظری که مراحل دوخت آن را در ادامه بیان کرده ایم به دوخت یک کراوات جدید بپردازید.

لوازم مورد احتیاج

  • یک عدد کراوات قدیمی برای الگو گرفتن
  • پارچه طرح دار یا ساده برای قسمت رویی کراوات
  • چرخ خیاطی
  • بشکاف
  • قیچی
  • اتو
  • متر
  • نخ و سوزن

مراحل خیاطی کراوات

مراحل دوخت

در ابتدای کار پیش از هر عملی بایستی الگوی دوخت کراوات را در اختیار داشته باشید، از این رو نیاز دارید با کمک بشکاف قسمت دوخت کراوات قدیمی را از هم باز کنید. با این شیوه شما می توانید یک دفعه الگوی دوخت کراوات را نیز مشاهده نمایید. کراوات از هم باز شده 3 قطعه دارد که دو لایه آن رویه کار بوده و یک لایه میانی می باشد.

مراحل دوختن کراوات

شما قسمت لایه های رویه یا همان پاکت کراوات را احتیاج دارید.

لایه رویی کراوات را بر روی پارچه تهیه شده برای دوخت کراوات جدید بگذارید. فراموش نکنید که برای دوختن بهتر و تهیه یک کراوات منعطف باید برش را در راستای زوایه 45 درجه پارچه انجام دهید. دقیقا به شکلی که الگوها بر روی پارچه مانند تصویر گذاشته شده است.

آموزش دوخت کراوات به روشی ساده

در گام بعدی آموزش دوخت کراوات الگوها را بر روی پارچه مدنظرتان با کمک سوزن ثابت نمایید و عمل برش زدن را کامل کنید. قسمت انتهایی دو قطعه برش خورده یعنی همان بخش باریکی که زیر گره قرار می گیرد و همان پاکت اصلی کراوات را همچون شکل موردنظر بر روی هم قرار دهید و با کمک چرخ خیاطی یک دوخت برای اتصال آن ها اجرا نمایید.

آموزش راحت دوخت کراوات

بخش دوخته شده پارچه را از قسمت داخلی به طور کامل اتو بکشید و سپس پارچه را برگردانید.

شیوه دوختن کراوات

دنباله دیگر پارچه کراوات را به شکل مثلثی تا بزنید و قسمت باز را با کمک چرخ خیاطی دوخت بزنید.

شیوه دوختن کراوات در خانه

پس از دوختن بخش مثلث پایینی کراوات حاشیه های کناری پارچه را حدود نیم الی یک سانتی متر تا بزنید و اتو بکشید.

آموزش دوختن کراوات در خانه

پارچه ای که برای پر کردن لایه میانی کراوات آماده کرده اید را همچون شکل موردنظر درون پارچه رویه بگذارید و با کمک اتو مراحل تا زدن و حالت دادن کراوات را انجام بدهید.

آموزش دوختن کراوات

آموزش ساده دوخت کراوات

طریقه خیاطی کراوات

سپس با کمک نخ و سوزن لایه های رسیده شده به هم که در محل پشت کراوات قرار خواهد گرفت را به خوبی کوک بزنید.

نحوه دوختن کراوات

در اینجا آموزش دوخت کراوات به پایان رسیده و کراوات جدید شما آماده شده است و می توانید از آن استفاده نمایید.

 آموزش خیاطی کراوات

از این که تا پایان این مطلب با ما همراه شدید بسیار سپاس گزاریم، همچنین می توانید برای یادگیری نحوه دوخت پرده پلیسه و روش دوخت کوسن گربه بر روی لینک های داده شده کلیک کرده و از این مطالب بازدید نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان