از خواص دمنوش بومادران چه می دانید؟

گیاه بومادران در رفع طیف وسیعی از بیماری موثر واقع می شود، دمنوش این گیاه تمام خواص دارویی گیاه را شامل می شود. از خواص دمنوش بومادران در طب سنتی می توان به معرق، محرک، مقوی و قاعده آور بودن آن اشاره کرد، پزشکان طب سنتی استفاده از این گیاه ارزشمند را در هنگام ابتلا به سرماخوردگی تجویز می کنند.

از خواص دمنوش بومادران چه می دانید؟

گیاه بومادران، یک گیاه علفی چند ساله با طبع گرم و خشک می باشد و سرشار از خواص مفید و ارزشمند است. در طب سنتی از تمام اجزای این گیاه استفاده می شود و برای درمان درد های معده، تنظیم قاعدگی و پیشگیری از عفونت موثر است. شما می توانید برای بهره مندی از این خواص گیاه بومادران را به شکل چای، دمنوش، روغن، پودر و یا برگ های تازه استفاده کنید. در این مقاله به خواص دمنوش بومادران می پردازیم تا بیشتر با خواص شگفت انگیز این گیاه دارویی آشنا شویم.

نام علمی گیاه بومادران Achillea millefolium می باشد و به نام های دیگری چون گیاه خونریزی بینی، سرباز، ملو فیل،فلفل سیاه پیر نیز معروف است. خواص این گیاه برای درمان درد های بسیاری کاربرد دارد و به همین امر در اشکال گوناگونی به مصرف می رسد البته استفاده از عرق بومادران برای نوزادان، کودکان زیر دو سال و مادران باردار ممنوع می باشد. این گیاه ارزشمند حاوی فلانوئید‌ها، روتین، تانن، کومارین، سینئول، لاکتون، اوژنول، ساپونین و آنتی اکسیدان‌های دیگر می باشد.

خواص دمنوش بومادران

بومادران دارای خواص بسیاری می باشد که با استفاده از دمنوش آن می توانید از تمام این خواص بهره مند شوید،  برای تهیه دمنوش بومادران لازم است تا مقداری از سرشاخه های این گل را با یک لیوان آب جوش در قوری بریزید و تا 20 دقیقه در مجاورت حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا دم بکشد، پس از عبور از صافی دمنوش سرشار از خاصیت شما آماده است. می توانید برای داشتن طعم بهتر مقداری عسل به آن اضافه کنید.

آشنایی با ویژگی های دمنوش بومادران

نوشیدن این دمنوش برای یک هفته روزانه تا 3 بار بدون مانع می باشد. مصرف این دمنوش در رفع نفخ و ترش کردن بسیار مفید می باشد و همچنین مصرف آن به کاهش فشار خون کمک می کند و در درمان نارسایی کیسه صفرا استفاده می شود. اگر خوراکی های ضد نفخ اثربخش را بشناسید قطعا نام این گیاه برای شما آشنا خواهد بود.

تاثیر بر عملکرد قلب و عروق

با نوشیدن این دمنوش رسوبات رگ ها و اعضای بدن از بین می رود، همچنین برای برطرف کردن ورم رگ ها موثر می باشد. گیاه بومادران کاهش دهنده قند خون است بنابراین استفاده از دمنوش آن نیز می تواند در کاهش ورم رگ ها مفید باشد. از این دمنوش برای جلوگیری از خونریزی بینی نیز استفاده می شود همچنین می توانید برای بند آوردن خونریزی بینی از این ترفندها استفاده کنید.

از جمله تاثیرات این دمنوش کمک به بهبود درمان بیماری های قلبی مانند ضعف قلب، گرفتگی و درد ناحیه قلب، ورم عضله قلب و سکته قلبی می باشد. می توانید برای تقویت شدن رگ های واریسی از این دمنوش کمک بگیرید.

دستگاه گوارش

از خواص دمنوش بومادران، رفع بی اشتهایی و بر برطرف کنندگی اسهال است. برای دفع کرم روده و معده می توانید به مدت ده روز صبح و شب یک فنجان دمنوش بومادران میل کنید. استفاده از این دمنوش می تواند در درمان بواسیر مفید واقع شود و باد شکن و تقویت کننده معده است همینطور این دمنوش ضد انگل ژیاردیا می باشد. چنانچه به دنبال درمان زخم معده و اثنی عشر با مصرف بومادران هستید، می توانید از این دمنوش بعد از غذا استفاده کنید.

"معرفی

درمان کبد چرب

متخصصان بر این باورند که نوشیدنی های دارای مزه تلخ در درمان و دفع چربی های اضافه کبد موثر می باشند، این دمنوش مفید می تواند یک درمان خانگی برای کبد چرب باشد و منجر به تقویت این عضو شود.  دمنوش گیاه بومادران ضد میکروبی و ادرار آور است، با افزایش میزان ادرار میزان مواد زائد دفع شده نیز بیشتر می شود. افراد مبتلا به کبد چرب با مصرف روزانه یک لیوان از این دمنوش به فرآیند بهبود خود کمک خواهند کرد.

تسکین درد پریود

با مصرف این دمنوش می توانید باعث آرام شدن ماهیچه های رحم شوید و درد پریود و گرفتگی های قاعدگی را کاهش دهید. وجود خواص دمنوش بومادران در تسکین درد باعث می شود در تجویز درمان درد های پریود مورد استفاده قرار گیرد. خاصیت ضد التهابی و و التیام بخشی این دمنوش در نزد پزشکان ثابت شده می باشد و مصرف این دمنوش را در مقدار سه تا پنج لیوان دو روز پیش از دوره پریود توصیه می کنند تا از میزان درد های پریود بکاهد. از مزیت های دیگر این دمنوش تحریک رحم و تنظیم سیکل قاعدگی می باشد.

بهبود سرماخوردگی

وجود خواص ضد التهابی و ضد درد و ضد باکتریای دمنوش بومادران باعث شده تا از این گیاه به عنوان یک آنتی بیوتیک برای مبتلایان به سرماخوردگی استفاده شود. ترکیب دمنوش بومادران و نعناع به دفع سموم بدن به شکل تعریق کمک می کند و برای کاهش سرفه و عطسه، آبریزش بینی و تب در سرماخوردگی موثر است.

تاثیر دمنوش بومادران در بهبود سرماخوردگی

کاهش اضطراب و بهبود خواب

گیاه بومادران که دارای خواص آرام بخشی و ضد التهابی می باشد، برای آرامش یافتن و تجربه یک خواب آرام مفید می باشد. مصرف این دمنوش با از بین بردن اضطراب برای درمان بی خوابی توصیه می شود. این نوشیدنی ضد استرس و خواب آور می تواند به صورت مستقیم بر کاهش هورمون های تنش زا و استرس زا تاثیر بگذارد و عملکردی مشابه دیازپام داشته باشد که از استرس و اضطراب می کاهد و همین امر در ایجاد بهبود خواب موثر می باشد.

درمان فشار خون بالا

مصرف منظم بومادران در تنظیم فشار خون موثر است و احتمال سکته مغزی و سکته قلبی را کاه می دهد، همچنین از خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و آرتریواسکلروز می کاهد. از ویژگی های دمنوش بومادران جلوگیری از ورود کلسیم به عروق خونی می باشد و مصرف آن برای درمان فشار خون بالا توصیه می شود.

تاثیرات مثبت دمنوش بومادران بر بردن

تقویت روده تحریک پذیر

دمنوش گیاه بومادران با تحریک و ترشح آنزیم های گوارشی و صفرا کمک موثری در عملکرد روده می باشد و اختلالات دستگاه گوارش  مانند نفخ، اسهال و یبوست را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد، مصرف این دمنوش برای افرادی که سندروم روده تحریک پذیر دارند توصیه می شود. مصرف این دمنوش برای درمان و یا پیشگیری از زخم معده مفید می باشد.

تاثیر در پوست

برای کمک به بهبود زخم های چرکی می توانید، از خواص ضد باکتریایی دمنوش بومادران برای شستشوی محل زخم استفاده کنید. برای درمان جوش و آکنه، روشن شدن پوست و رفع تحریکات جلدی می توانید دمنوش بومادران را به پارچه تمیزی آغشته کنید و بر روی پوست بمالید .

کمپرس جوشانده بومادران برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک بسیار مفید است. نوشیدن ماهی یک هفته از دمنوش بومادران می تواند به درمان لک و پیسی کمک کند. همچنین از خواص نوشیدن این دارو برای درمان لک و جوش و آکنه پوست غافل نشوید.

التیام پوست با دمنوش بو مادران

دستگاه تنفسی

از دیگر خواص دمنوش بومادران درمان تنگی نفس می باشد و مصرف آن به رفع سرماخوردگی کمک فراوانی می کند. برای کمک به تخلیه سینوس ها دمنوش بومادران را استنشاق کنید تا از خواص درمانی این دمنوش بهره مند شوید و به فرآیند بهبود خود کمک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان