۵ نشانه که شریک عاطفی‌تان تنها می‌خواهد شما را وابسته کند

درگیر شدن در رابطه‌ای که یکی از طرفین سعی در دستکاری ذهنی طرف مقابل دارد دشوار است و ترک آن مستلزم تلاش زیادی است.

5 نشانه که شریک عاطفی‌تان تنها می‌خواهد شما را وابسته کند

Breadcrumbing نوعی رفتار است که در آن فرد با ارسال پیام در شبکه‌های اجتماعی یا هر شیوه دیگری به شما ابراز عشق و محبت کرده و شما را به خود علاقه‌مند می‌کند، بدون اینکه قصد داشته باشد رابطه جدی با شما داشته باشد.

به گزارش روزیاتو: افرادی که این الگوی رفتاری را انتخاب می‌کنند، به شریک زندگی خود امید کاذب می‌دهند، آن‌ها را به رابطه عاشقانه هدایت می‌کنند و به ارتباطاتی که با هم دارند وابسته می‌کنند. چنین روابطی عموما به جایی نمی‌رسد و تنها باعث ناامیدی فرد مقابل می‌شود.

زنگ خطر‌هایی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا در رابطه با شریک عاطفی‌تان متوجه این رفتار شوید. تکنیک‌هایی هم در پایان مقاله آمده که می‌تواند به شما در پایان دادن به این نوع دستکاری ذهنی کمک کند.

1. کمتر از شما به رابطه دونفره‌تان علاقه‌مند است

افرادی که چنین رفتاری دارند از شما می‌خواهند که با هم قرار بگذارید و بعد برنامه‌های خود را تغییر می‌دهند یا سر قرار ظاهر نمی‌شوند. به نظر نمی‌رسد آن‌ها به اندازه شما روی رابطه سرمایه‌گذاری کرده باشند. گاهی اوقات ممکن است ناپدید شوند یا بدون هیچ دلیل واقعی دیگر به شما پیام ندهند و باعث سردرگمی شما شوند. این نوع رفتار می‌تواند باعث شود شما به برقراری ارتباط با این فرد احساس وابستگی کنید.

بیشتربخوانید:

مهارت های زندگی کلیدطلایی موفقیت

2. سعی نمی‌کند شما را بهتر بشناسد

ارتباط شما با فردی با رفتار Breadcrumbing می‌تواند پر از پیام و یک عالم لایک در شبکه‌های اجتماعی باشد، اما به نظر نمی‌رسد که او هیچ علاقه‌ای به گذراندن وقت در کنار شما داشته باشد. اگر یک بار همدیگر را ملاقات کنید، ممکن است سعی کند از قرار ملاقات بعدی اجتناب کند، به این معنی که تنها یک بار به شما احساس یک ارتباط واقعی را می‌دهد و باعث می‌شود شما بیشتر بخواهید.

3. ارتباط شما بی ثبات است

هرگز نمی‌توانید حدس بزنید که فردی با این خصوصیت چه‌وقت پیام دیگری برایتان می‌فرستد یا با شما تماس می‌گیرد. امروز ممکن است با شما گرم به نظر برسند، اما فردا ممکن است مثل یخ سرد باشد. طول کشیدن زمان زیاد برای پاسخ دادن به پیام‌های شما و بی‌ثباتی در نشان دادن علاقه‌اش ممکن است همه نشانه‌هایی از Breadcrumbing است.

4. در رابطه احساس ناامنی می‌کنید

چنین رفتار ناهنجار و ناهماهنگی می‌تواند باعث احساس گم‌گشتگی شود. با چنین فردی، هرگز نمی‌دانید در کجای رابطه خود قرار دارید. به گفته متخصصان، مردم همیشه از عمد چنین رفتاری را در پیش نمی‌گیرند. گاهی اوقات این کار را ناخواسته انجام می‌دهند و با احساس تنهایی، ناامنی و اعتماد به نفس پایین هدایت می‌شوند و سعی می‌کنند با همراه کردن افراد، اوضاع را بهتر کنند.

بیشتر بخوانید:

عشق از نگاه روانشناسان

5. ممکن است پیش از شما با شخص دیگری در رابطه باشد

به گفته متخصصان برای برخی از این افراد یک رابطه کافی نیست و به افراد بیشتری نیاز دارند که به دنبال توجه آن‌ها باشند. اگر شریک زندگی شما نشانه‌های قبلی را در خود دارد، به احتمال زیاد شما تنها کسی نیستید که طعمه دستکاری‌های ذهنی او شده‌اید؛ بنابراین وقتی به شما پیام نمی‌دهد، ممکن است مشغول ارسال پیام به شخص دیگری باشد.

کار‌هایی که می‌توانید برای جلوگیری از تبدیل شدن به طعمه این افراد انجام دهید:

درگیر شدن در رابطه‌ای که یکی از طرفین سعی در دستکاری ذهنی طرف مقابل دارد دشوار است و ترک آن مستلزم تلاش زیادی است. کارشناسان چند راهکار را پیشنهاد می‌کنند که می‌توانید برای افزایش عزت نفس و پایان دادن به چنین رابطه ناسالمی انجام دهید.

با شریک زندگی خود صادقانه صحبت کنید. اجازه ندهید رفتار خود را به گردن شما بیاندازند و آشکارا در مورد آنچه در ارتباطتان شما را ناراحت می‌کند صحبت کنید.

چیزی را که واقعا از رابطه‌تان می‌خواهید ترسیم کنید. اگر شریک زندگی شما نمی‌خواهد وارد رابطه جدی با شما شود؛ رها کنید و بروید.

ارزش خود را بدانید و با عشق و مهربانی با خودتان رفتار کنید. کاری را انجام دهید که در آن مهارت دارید تا اعتماد به نفستان بیشتر شود. زمان بیشتری را برای مراقبت از خود و انجام کار‌هایی که از آن‌ها لذت می‌برید صرف کنید.

 بیشتر بخوانید:

چرا در گفت و گو با همسرمان تفاهم نداریم؟

قوانین ارتباط با دوستان بعد از ازدواج

3سوال کلیدی که در اولین جلسه خواستگاری حتما باید بپرسید!

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان