طرز تهیه بستنی نعناع خوش طعم و محبوب در خانه

اگر از علاقه مندان به بستنی های خانگی هستید، می توانید در این بخش با طرز تهیه بستنی نعناع خانگی آشنا شوید. این بستنی یک بستنی مجلسی است.

طرز تهیه بستنی نعناع خوش طعم و محبوب در خانه

یکی از انواع بستنی های خانگی و خوشمزه، بستنی نعنایی بوده و شما در این بخش می توانید با طرز تهیه بستنی نعناع آشنا شوید. این بستنی را می توانید با یک رسپی ویژه نیز در این بخش مطالعه کنید.

برای داشتن یک نوع بستنی خوشمزه خانگی می توانید در آرگا با طرز تهیه بستنی ماچا و بستنی شیر شکلاتی آشنا شوید. این بستنی ها طعم عالی دارند.

طرز تهیه بستنی نعناع

مواد اولیه:

  • نعناع تازه: 3 پیمانه
  • شیر: 1 پیمانه
  • خامه: 2 پیمانه
  • شکلات تلخ: 170 گرم
  • شکر: 2/3 پیمانه
  • نمک: مقدار کمی
  • زرده تخم مرغ: 6 عدد

طرز تهیه بستنی نعناع:

این بستنی یک بستنی عالی بوده که هم خاصیت زیادی دارد و هم اینکه یک میان وعده سالم و خانگی است. برای داشتن این بستنی بی نظیر باید ابتدا برگ های نعناع را پاک کرده و بشویید. بعد از اینکه آب آن کشیده شد، می توانید آن را به همراه مقداری خامه و شیر روی حرارت بگذارید تا مواد به خوبی ترکیب شده و بجوشد.

بستنی نعناع خانگی

درب ظرف را بسته و آن را کنار بگذارید. بعد از نیم ساعت که مخلوط نعناع را از روی حرارت برداشته و کمی سرد شده مجدد روی حرارت ملایم گذاشته و زمان دهید تا کمی گرمشود. قبل از اینکه بخار بالا بیاید ان را از روی حرارت بردارید. 15 دقیقه نیز به آن استراحت دهید. بعد از اینکه مخلوط را از روی حرارت برداشتید، نباید روی ان درب بگذارید.

بعد از اینکه نیم ساعت زمان برد و نعناع درون مواد به خوبی نم کشید، می توانید بقیه خامه را نیز به آن اضافه نمایید. مواد را درون یک کاسه ای پر از یخ بگذارید و چند دقیقه ای به همین صورت زمان دهید. حالا مخلوط را از درون یک صافی رد کرده تا نعناع اضافی ان جدا شود.

خوب فشار دهید تا عصاره نعناع نیز گرفته شود. حالا نیز مقداری نمک و شکر را به آن اضافه کرده و خوب هم بزنید تا شکر درون آن باز شود. برای اینکه شکر بهتر درون شیر حل شود، می توانید آن را روی حرارت بگذارید. زرده تخم مرغ را نیز در این قسمت جدا کرده و به مواد شیر  خامه ای کم کم اضافه نمایید.

تهیه بستنی نعناعیی

بهتر است تا ابتدا تخم مرغ را هم بزنید و بعد اضافه نمایید. قابلمه را روی حرارت گذاشته و مواد را مدام هم بزنید. بعد از 10 دقیقه مواد شما به غلظت کافی رسیده است. می توانید مواد را مجدد از ضافی رد کرده و بعد درون ظرفی گذاشته و درون فریزر قرار دهید.

در این مرحله از طرز تهیه بستنی نعناع می توانید هر یک ساعت مواد را از یخچال خارج کرده و خوب هم بزنید تا مواد شما به صورتی یکدست ترکیب شوند. می توانید از همزن برقی برای ترکیب کردن این بستنی استفاده کنید در این صورت بستنی شما بافت ویژه و نرم تری دارد.

میزان افزودن شکر در این بستنی نیز سلیقه ای بوده و بستگی به ذائقه شما دارد. بعد از بسته شدن این بستنی نیز می توانید آن را درون ظرف دلخواه خود سرو کنید. روی این بستنی را می توانید با استفاده از مقداری شکلات چیپسی نیز تزیین کنید. در اینص ورت یک بستنی مجلسی با طعم و مزه ای متنوع خواهید داشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان