اولین نشست خبری مدیرعامل شستا برگزار شد/ شستا بر ریل تحول، پیشگام در مردمی سازی اقتصاد

بازیان تصریح کرد: شستا  گام دوم اقتصاد مردمی و ایران قوی شعار جاری ، دائمی و همیشگی ما خواهد بود در این راستا اولین کلان هدف ما افزایش سهم شستا از بازار سرمایه خواهد بود که بتواند با جذب نقدینگی موجود در جریان سرمایه مردم این نمایندگی را به کمیت بیشتر و کیفیت درخور در آینده تصویر کند و سهم از GDP کشور را که امروز بیشتر از یک درصد است حداقل در چشم ...

اولین نشست خبری مدیرعامل شستا برگزار شد/ شستا بر ریل تحول، پیشگام در مردمی سازی اقتصاداولین نشست خبری مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران جراید و خبرگزاری های عمومی و تخصصی برگزار شد.

ابراهیم بازیان مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در اولین نشست خبری خود با موضوع ارائه گزارش عملکرد دوساله شستا گفت: نشست امروز را طلیعه روایت تلاش و پیشرفت در شستا تلقی می‌کنیم . گزارش امروز اولین گزارش رسمی از فعالیت همکاران ما در خانواده بزرگ شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) است که در پهنه عظیمی از جغرافیای جنگ اقتصادی حضور دارند و مجاهدت می کنند. مردان و زنانی که به فرموده مقام معظم رهبری به عنوان افسران اقتصادی سایه تهدیدات اقتصادی را دفع می‌کنند و  موجب رشد تولید و مهار تورم می شوند.

وی تشریح کرد: شستا علاوه بر ایفای نقش پیشرانی در اقتصاد کشور به عنوان یکی از شرکت‌های زیر مجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نقش اثرگذار در اشتغال پایدار کشور را دارد. امروز به طور مستقیم نزدیک به 50 هزار نفر و به طور نیمه مستقیم و غیر مستقیم چیزی در حدود سه برابر این عدد را شستا در حوزه اشتغال کشور مدیریت می‌کند.

بازیان تصریح کرد: شستا  گام دوم اقتصاد مردمی و ایران قوی شعار جاری ، دائمی و همیشگی ما خواهد بود در این راستا اولین کلان هدف ما افزایش سهم شستا از بازار سرمایه خواهد بود که بتواند با جذب نقدینگی موجود در جریان سرمایه مردم این نمایندگی را به کمیت بیشتر و کیفیت درخور در آینده تصویر کند و سهم از GDP کشور را که امروز بیشتر از یک درصد است حداقل در چشم انداز خود به 3 برابر برساند.

وی افزود: مجموعه شستا در جریان سرمایه‌گذاری خود مفتخر است که امروز 84 پروژه را به شرح 36 پروژه جدید 18 پروژه نوسازی و 30 پروژه توسعه‌ای در شرکت‌های وابسته را دنبال می‌کند. این 84 پروژه نزدیک به 105 همت جریان سرمایه‌گذاری را به خود اختصاص داده است که بیش از 95 درصد این عدد مربوط پروژه‌های ایجادی می شود.  یکی از اقدامات بسیار خوب شستا در جریان ارتقاء ارزش ذخایر، موضوع توجه به افزایش سرمایه و اصلاح ساختار مالی شرکت‌ها بوده است که در این بین در دوره سال مالی منتهی به 31/3/1402 نزدیک به 16 همت سرمایه‌گذاری را در حوزه افزایش سرمایه داشتیم. البته در سال جاری این عدد بیشتر شده است .لازم به ذکر است در این دوره 18 پروژه خاتمه یافته  داشتیم که به بهره برداری رسیده است همچنین 10 پروژه مصوب جدید را در این دوره در جریان سرمایه گذاری قرار دادیم .

مدیرعامل شستا اظهارداشت:ما در برنامه های آتی در حوزه ساماندهی و جهت گیری به سمت اقتصاد مردمی، شرکت های مهمی را در آستانه ورود به بازار سرمایه داریم که بازار سرمایه را تحت شعاع قرار خواهد داد و به نوعی متحول خواهد کرد.

وی افزود: یکی از اقدامات تحولی ما موضوع ورود به بازار بورس و فرابورس بوده است . این یکی از ارکان اصلی مردمی کردن اقتصاد در کیک اقتصادی شستا است و ما اعتقاد داریم روزی فرارسد که بیشترین سهم را به طور شناور در جریان سرمایه گذاری شستا داشته باشیم و کما اینکه اعتقاد داریم بیشترین ارزش را در بازار میتوانیم تحصیل کنیم و بیشترین بازده را به سهامداران ارائه دهیم . از این منظر شفافیت، مشارکت سرمایه های خرد و کلان و مردمی کردن اقتصاد شستا و اقتصاد کشور میتواند الهام بخش برای سایر بخش ها باشد و این اعتقاد جدی ما است.

یکی از راهبردهای در راستای مردمی‌سازی کردن اقتصاد شستا بحث بورسی کردن همه پورتفوی و همه شرکت‌های تابعه است که هم بتواند شفافیت را و هم صیانت را و هم سرمایه‌گذاری‌های شناور و مشترک را در جریان بازار سرمایه داشته باشیم .

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان