فواید شگفت‌انگیز سرکه سیب برای مردان

سرکه سیب (ACV) نوعی سرکه است که در چند سال اخیر سر و صدای زیادی پیدا کرده است اما آیا سرکه سیب برای اختلال نعوظ مردان مفید است؟

فواید شگفت‌انگیز سرکه سیب برای مردان

سلامت‌نیوز : بسیاری از نویسندگان سلامت ادعا می‌کنند که سرکه سیب فواید زیادی برای مردان (و زنان) دارد. آنها می گویند که این نوع سرکه برای همه چیز از کاهش وزن گرفته تا اختلال نعوظ مفید است.

سرکه سیب چیست؟

سرکه یک مایع تخمیر شده است که شامل آب، اسید استیک و مقادیر کمی ویتامین، مواد معدنی و سایر ترکیبات شیمیایی طبیعی است. با توجه به دانشکده بهداشت عمومی هاروارد تی چان، سرکه سیب بیش از 7000 سال است که به عنوان یک نگهدارنده، دارو و نوشیدنی سالم مورد استفاده قرار گرفته است.

ویکی شانتا رتلنی، RDN ، مشاور تغذیه و نویسنده در شیکاگو، توضیح می‌دهد: «سرکه سیب از سیب‌های خرد شده، مخمر و شکر به دست می‌آید و این مخلوط دو بار تخمیر می شود؛ یک بار به الکل، سپس دوباره برای تبدیل الکل به اسید و پس از اتمام مراحل، طعم آن تند و ترش می شود.

این روزها، بسیاری از مردم یک بطری سرکه سیب را برای پخت و پز، ترشی کردن، روی سالاد و حتی ضدعفونی کردن سطوح در آشپزخانه نگه می دارند.

6 فایده سرکه سیب برای مردان

مزایای سلامتی بالقوه زیادی برای مردانی که می خواهند سرکه سیب را در رژیم غذایی خود بگنجانند، وجود دارد و گزارش های حکایتی از خواص درمانی آن فراوان است. با این حال، سرکه سیب هرگز نباید به عنوان جایگزینی برای دارو مصرف شود.

شانتا رتلنی می‌گوید: «مانند هر درمان طبیعی، بسیاری از مطالعات در مورد سرکه سیب در حال حاضر محدود هستند.» با این حال، گاهی اوقات به درمان های طبیعی بودجه برای آزمایش های بالینی در مقیاس بزرگ داده نمی شود. با این حال اضافه کردن این ماده طبیعی به یک رژیم غذایی سالم ممکن است ضرری نداشته باشد و حتی ممکن است برای سلامتی شما مفید باشد.

1. کاهش وزن بهتر

یکی از ادعاهای اصلی در مورد سرکه سیب این است که می تواند به کاهش وزن یا تلاش برای مدیریت وزن کمک کند. در یک مطالعه کوچک در سال 2018 ، همه 39 شرکت کننده دریافت کالری خود را به مدت 12 هفته محدود کردند. نیمی از گروه نیز دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را با ناهار و شام مصرف کردند. در پایان مطالعه، گروه سرکه سیب به طور متوسط 8.8 پوند از دست دادند، در حالی که سایر شرکت کنندگان به طور متوسط 5 پوند از دست دادند.

وقتی سرکه سیب به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل خورده شود، ممکن است به مردان (یا زنان) کمک کند وزن بدن و توده چربی بدن را سریع‌تر کاهش دهند. با این حال فراموش نکنید که سرکه سیب جایگزینی برای یک رژیم غذایی سالم و ورزش نیست و باید در کنار این ها مصرف شود.

2. مدیریت قند خون

افراد مبتلا به دیابت نوع 2 اغلب به غذاها و داروهای خانگی برای کنترل بهتر قند خون علاقه مند هستند. سرکه سیب در صورت مصرف منظم و طولانی مدت ممکن است بر سطح گلوکز خون تأثیر مثبت بگذارد. این یکی از مستندترین فواید سرکه سیب برای مردان و زنان است.

یک متا آنالیز اخیر نشان داد که سرکه سیب، زمانی که بدون مداخلات دیگر برای بیش از هشت هفته استفاده شود، بهبودی در گلوکز پلاسمای ناشتا را نشان می دهد.

با این حال، عوامل زیادی در سطح قند خون شما نقش دارند. در حالی که سرکه سیب ممکن است نقش کوچکی در مدیریت قند خون داشته باشد، هرگز نباید برای کاهش سریع قند خون به آن تکیه کنید یا از آن به عنوان جایگزینی برای یک رژیم غذایی سالم، ورزش یا داروهای دیابت نگاه کنید.

3. کاهش کلسترول

اگر شما در میان 86 میلیون بزرگسال درگیر با کلسترول بالا هستید، مصرف سرکه سیب ممکن است راهی آسان برای کمک به شما باشد.

شانتا رتلنی با اشاره به همان متاآنالیز که نشان داد سرکه سیب برای مدیریت قند خون مفید است، توضیح می‌دهد که این تحقیق همچنین نشان داد که کلسترول کل برای افرادی که روزانه 15 میلی‌گرم (حدود یک قاشق غذاخوری) سرکه سیب مصرف می‌کنند، کاهش یافته است.

او می افزاید: «این نشان می دهد که سرکه سیب ممکن است تأثیر مثبتی برای افرادی که سطح کلسترول تام بالایی دارند، داشته باشد. اما مثل همیشه، سرکه سیب یک "گلوله جادویی" نیست و هرگز نباید جایگزین داروهای کلسترول تجویزی پزشک شود.

4. کنترل فشار خون

انجمن قلب آمریکا بیان می کند که تقریبا نیمی از بزرگسالان فشار خون بالا دارند و عوامل زیادی در ایجاد فشار خون بالا نقش دارند، از جمله چاقی و دیابت.

سرکه سیب ممکن است فشار خون را با روشی بسیار غیر مستقیم کنترل کند و همانطور که گفته شد، ممکن است برای کاهش وزن و مدیریت قند خون نیز مفید باشد.

در پایان، مدیریت فشار خون یک مزیت طولانی مدت سرکه سیب خواهد بود. شواهد بیشتری وجود دارد که نشان می دهد سایر تغییرات سبک زندگی سالم مانند ورزش و کاهش مصرف نمک می تواند بر فشار خون شما تأثیر مثبت بگذارد.

5. از بین بردن باکتری های مضر

اگر می خواهید سالاد و سبزیجات خام خود را با لذت بیشتری بخورید، سرکه سیب را به سبد خرید خود اضافه کنید. تحقیقات نشان می دهد که سرکه سیب می تواند باکتری های مضر مسئول بیماری های ناشی از غذا را از بین ببرد.

یک مطالعه در سال 2018 نشان داد که سرکه سیب می تواند به از بین بردن E. coli و Candida albicans، قارچ مسئول عفونت های مخمری کمک کند.

6. بهبود سلامت پوست

بیشترین فواید سرکه سیب برای مردان از مصرف آن با سالاد و مواد غذایی ناشی می شود. با این حال، استفاده از سرکه سیب رقیق شده روی پوست شما نیز ممکن است فوایدی داشته باشد.

بررسی نشان می دهد که سرکه دارای خواص ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی است و استفاده از آن بر روی پوست ممکن است به خارش، احساس کشش، عفونت های قارچی و موارد دیگر کمک کند.

شواهد برای سرکه سیب به عنوان درمانی برای بیماری های پوستی خاص مانند آکنه یا اگزما محدود است. محتوای اسیدی سرکه سیب می‌تواند باعث تحریک این شرایط شود، بنابراین قبل از استفاده از آن بر روی جوش‌ها، بثورات یا شوره سر، یک تست پچ انجام دهید.

سرکه سیب برای اختلال نعوظ: آیا موثر است؟

اگر شما یکی از مردانی هستید که دچار اختلال نعوظ (ED) هستند، ممکن است تعجب کنید: آیا سرکه سیب برای اختلال نعوظ مفید است؟

کلی کاسپرسون ، MD، متخصص اورولوژی در Pacific Northwest Urology در بلینگهام، واشنگتن می گوید: «هیچ مطالعه شناخته شده ای در مورد چگونگی تأثیر سرکه سیب بر نعوظ وجود ندارد . او می افزاید که بسیاری از درمان های طبیعی موثرتر برای ED وجود دارد ، مانند اجتناب از الکل، ورزش بیشتر و خواب بهتر، زیرا سلامت جنسی به شدت تحت تاثیر سلامت کلی قرار دارد.»

با این حال، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد سرکه سیب می‌تواند برخی از شرایطی که باعث اختلال نعوظ می‌شوند، از جمله چاقی و کلسترول بالا را بهبود بخشد. برای کسب بهترین نتیجه، سرکه سیب را به رژیم غذایی حاوی غذاهای کامل، از جمله غذاهایی که به افزایش جریان خون نیز معروف هستند، مانند انواع توت ها، ماهی های چرب و گردو اضافه کنید.

برای اختلال نعوظ متوسط تا شدید، پزشک شما ممکن است داروهایی مانند ویاگرا (سیلدنافیل سیترات) یا سیالیس (تادالافیل) را نیز توصیه کند.

نحوه مصرف سرکه سیب

هیچ مقدار مشخصی از سرکه سیب وجود ندارد که یک مرد باید برای دریافت بهترین فواید سلامتی بنوشد. سرکه سیب را نباید مستقیماً نوشید. اسید می تواند مینای دندان را فرسایش دهد و باعث ناراحتی معده شود، به خصوص اگر بدون غذا مصرف شود.

با مخلوط رقیق شده یک یا دو قاشق غذاخوری سرکه سیب در یک لیوان آب شروع کنید. اگر متوجه شدید که حتی سرکه سیب رقیق شده معده شما را ناراحت می کند، مقدار سرکه را کم کنید و فقط بعد از یک وعده غذایی کامل آن را بنوشید.

اگر قادر به نوشیدن سرکه سیب نیستید، می توان آن را به راحتی در سس های سالاد، مارینادها یا غذاهای تخمیر شده گنجاند. می توانید چند قاشق غذاخوری را به اسموتی، آب میوه یا نوشیدنی میوه ای دیگر اضافه کنید.

عوارض جانبی سرکه سیب

مصرف سرکه سیب گاهی اوقات می تواند علائم ناخوشایندی ایجاد کند. عوارض جانبی احتمالی سرکه سیب عبارتند از:

فرسایش دندان

آسیب مری

پتاسیم کم (هیپوکالمی)

ناراحتی دستگاه گوارش

همیشه قبل از مصرف دوزهای روزانه سرکه سیب در مورد هر گونه شرایط سلامتی یا فواید بالقوه سلامتی برای مردان از پزشک خود سوال کنید. این امر به ویژه در صورت مصرف انسولین، دیورتیک ها یا سایر داروهای کاهنده پتاسیم مانند بی کربنات سدیم، آلبوترول یا ولتاسا (پاتیرومر) مهم است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان