وبلاگ مشرق

صف‌آرایی در مقابل محسنی‌ اژه‌ای/ چرا عجمیان و علی‌وردی از شهدای غزه مظلوم‌ترند!؟

از جمله نعمات و مثبتاتی که بوسیله حاکمیت انقلاب اسلامی و خدمات مدیران جهادی در اختیار مردم عزیز ایران قرار گرفته؛ "ارزانی خدمات درمانی و دارویی ایران نسبت به سایر کشورهای جهان" است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. 7:30 هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

لزوم ورود مسئولانه‌تر بیمه‌ها در بحث هزینه‌های درمان

نعمت درمان ارزان در ایران را پاس بداریم

صف‌آرایی در مقابل محسنی‌ اژه‌ای/ چرا عجمیان و علی‌وردی از شهدای غزه مظلوم‌ترند!؟

محمد رئیس‌زاده، رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران در یازدهمین کنگره بین المللی انجمن علمی سرطان‌های زنان ایران گفته است: برای اینکه مردم از گرانی خدمات سلامت آسیب نبینند، بیمه‌ها باید واقعی و مؤثر عمل کنند تا پرداختی از جیب مردم افزایش نیابد.

به گزارش مشرق، او در عین حال تصریح می‌کند: در حال حاضر در مقام مقایسه از نظر قیمت خدمات سلامت، جایگاه کشور ما در دنیا در بین 100 کشور اول نیست و جزو کشورهایی هستیم که پایین‌ترین قیمت خدمات سلامت را داریم.[1]

*اشک و لبخند موجود در سخنان رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران را بایستی با هم دید.

مردم ایران به دلیل وقوع تورّم و گرانی؛ با مشکلات عدیده‌ای در بحث درمان و تهیه دارو هستند که رفع این قضیه همت مسئولان دولتی را طلب می‌کند. در عین حال و در کنار رؤیت مشکلات اما نباید این حقیقت مهم و البته شیرین را نیز از نظر دور داشت که با وجود مشکلات اما نرخ خدمات پزشکی و دارویی در ایران حتی از 100 کشور دیگر دنیا نیز کمتر و ارزان‌تر است.

بایستی از بابت این نعمت، شکرگذار بود و آن مشکلات را نیز با انتقاد اصولی، "رأی خوب" و مطالبه عقلانی در کانال رفع قرار داد.

پس از این گام همچنین بایستی متوجه بدخواهی و توطئه "سیاه‌نمایان" نیز بود و به خوبی دانست که افرادی هستند که قصد دارند سیستم درمانی و دارویی کشور عزیز ایران را با بهانه‌جویی و یا بزرگنمایی مشکلات بعنوان یک "عامل عصبانیت" جلوه دهند و دستاوردهای آنرا در مقابل چشم‌های مردم پایمال کنند.

ندیدن توطئه اینان موجب از دست رفتن نعمات و بزرگ شدن مشکلات در بخش دارو و درمان کشور می‌شود.

گفتنیست، پیشرفت و ارزان‌بودن خدمات پزشکی در ایران موجب شده که یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی که گردشگران خارجی به انگیزه آن وارد ایران می‌شوند؛ بحث "گردشگری سلامت" باشد که این فرایند نیز ضمن اینکه جای خوشوقتی دارد؛ البته بایستی تقویت شود.

***

صف‌آرایی "دشمنان عقل" در مقابل محسنی‌اژه‌ای

صف‌آرایی در مقابل محسنی‌ اژه‌ای/ چرا عجمیان و علی‌وردی از شهدای غزه مظلوم‌ترند!؟

کانال تلگرامی امتداد (ارگان حزب تحریمی اتحاد ملت) به تازگی در مطلبی پیرامون مواضع ضد فساد رئیس قوه قضائیه و احتجاجات حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای مبنی بر برائت جمهوری اسلامی از مداهنه با مسئولان و آقازاده‌های فاسد [2]؛ مدعی وجود شبهه در پیوست این سخنان شده است!

امتداد با طرح این سؤال که "چرا این موارد «احساس عدم تبعیض» را در مردم ایجاد نکرده است؟ " می‌نویسد:

"سؤال این است که اساسا آیا فکر می کنید این دستگیری ها و محاکمه ها باعث شده تا مردم احساس کنند «قانون آنقدر خوب و بدون تبعیض اجرا شده است که همه مردم خودشان را در برابر قانون یکسان احساس کنند؟ اگر پاسخ به این سئوال این باشد که «بله، مردم با دیدن این محاکمه ها احساس عدم تبعیض در برابر قانون داشتند»؛ اگر پاسخ به این سئوال مثبت باشد حرف دیگری باقی نمی ماند.

اما اگر پاسخ منفی باشد (که به نظر می رسد هست) باید به این فکر کرد: چرا این برخوردها نتوانسته احساس عدم تبعیض را در مردم ایجاد کند؟ به این سئوال هم می توان از منظرهای گوناگون پاسخ های گوناگونی بسته به پرونده این افراد(موارد دستگیر شده از مسئولان و آقازاده‌های فاسد) داد. اما اجمالا می توان گفت که دستکم بخش مهمی از جامعه این برخورد ها را با نگاه «سیاسی» ارزیابی می کنند. لذا چنین برخوردهایی برایشان ایجاد احساس عدم تبعیض و برای سیستم قضایی «تولید قدرت» نکرده است"!

*پیش از این هم پیش‌بینی می‌شد که احتجاجات و دلایل عقلانی رئیس خدوم قوه قضائیه در اثبات اینکه نظام جمهوری اسلامی ضد فساد است و به سمت بسط عدالت حرکت می‌کند؛ همچون "آب در لانه مورچگان" عمل خواهد کرد.

بدیهی بود جماعتی که "مفسدنمایی از نظام" قاتق نانشان است؛ پس از شنیدن این تحدّی عقلانی حجت‌الاسلام اژه‌ای که می‌گوید: "کدام مسئول فسادش ثابت شد و جمهوری اسلامی با او برخورد نکرد؟ " برآشوبند.

آنها بدین سبب که برای این سؤال معقول هیچ پاسخ یا مصداقی ندارند؛ مجددا پای اباطیلی مثل "مردم چنین فکر نمی‌کنند" را به میان می‌کشند و حرف‌هایی که در محافل براندازی آموخته‌اند را به اسم مظلوم مردم سند می‌زنند.

بله در نظام جمهوری اسلامی هیچ مسئولی نیست که فسادش اثبات شده باشد و با او برخورد نشده باشد. حقیقتی که از نتیجه آن هم درمی‌یابیم در نظام جمهوری اسلامی "فساد سیستماتیک" وجود ندارد.

و برخی اصلاح‌طلبان و جریاناتی که یک سرشان در تحریم انتخابات است و سر دیگرشان در براندازی باید با این عقلانیت کنار بیایند.

در خاتمه بیان این تذکر هم ضروریست که "مقاومت در برابر فهمیدن" و "جنگ با عقلانیت" در حکومت شام در صدر اسلام نیز رایج بود. جایی که صاحبان تریبون به جای اینکه از عقلانیت و سجایای علی(ع) با جامعه محاکات کنند؛ دائما فضائل او را انکار می‌کردند و در نتیجه جامعه به جایی رسید که حتی منکر ایمان و مدعی کفر علی(ع) هم شد.

پس بدانیم که خطر انکار و شبهه‌پراکنی در مقابل عقلانیت می‌تواند "خطر تکرار شام" را نیز رقم بزند.

***

ژست ضد اسرائیلی "بانیان آشوب"

چرا عجمیان و علی‌وردی از شهدای غزه مظلوم‌ترند!؟

صف‌آرایی در مقابل محسنی‌ اژه‌ای/ چرا عجمیان و علی‌وردی از شهدای غزه مظلوم‌ترند!؟

علی ربیعی، از فعالان اصلاح‌طلب اخیرا در یادداشتی با عنوان «فلسطین و آزاداندیشی در حریم دانشگاهی» در روزنامه اعتماد نوشته است: برای برخی ایرانیانی که به علت «لج ملی» از اکنون و حال عمومی جامعه، حتی حمایت بیانی از فلسطین و موضع‌گیری در برابر ظلم آشکار و نسل‌کشی بی‌رحمانه صهیونیست‌ها -با حمایت مالی و نظامی همه قدرت‌های غربی- ندارند و در انباشتی مزمن شده از مسائل منفی، قدرت ایستادن در سمت حقیقت را از دست داده‌اند. تاسف می‌خورم و ناامیدکننده‌تر از آن، شنیدن صداهای برخی ایرانیان است که حتی داغ‌تر از یهودی‌های غیرمتعصب در کنار مواضع صهیونیست‌ها، خواهان حمله به ایران می‌شوند؛ برای این افراد نیز، افسوس انسانیت ازدست رفته می‌خورم.[3]

*تأسف ربیعی کاملا قابل درک و معقول است. ولی تناقضی بزرگ و اثبات‌کننده هم از درون آن منتج می‌شود...

آقای ربیعی به تازگی طی یادداشتی پیرامون اغتشاشات سال گذشته و آشوبگران خیابانی آن حادثه اعتراف کرده بود که در آن اغتشاشات "در کنار مردم" حضور داشته است. [4]

سؤالی که خود را به رخ می‌کشد این است که آن "مردم به خیابان‌ریخته‌ای که ربیعی در کنار آنها حضور داشته" آیا همان ایرانیانی نیستند که امروز حقیقت ماجرای غزه را وانهاده و نسبت به فلسطین بی‌تفاوت هستند!؟

پاسخ "بله" است...

با این تفاوت که ربیعی آن روز به این دلیل که هدف خود و دوستانش را در خیابان جستجو می‌کرد در کنار همین آدم‌ها قرار گرفته بود اما امروز به این دلیل که هدفش محقق نشده؛ صلاح را در این می‌بیند که از یاران سابق خود دوری بجوید.

ما ضمن اینکه قضاوت درباره این "تلخی و حقیقت" را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم؛ ‌ البته این نکته برادرانه را هم با آقای ربیعی در میان می‌گذاریم که بی‌فضیلت‌تر از آنکه جنایت اسرائیل در ریختن خون مردم غزه را محکوم نمی‌کند؛ او و آنهایند که ریخته شدن خون مظلومانی مثل شهید عجمیان و شهید علی‌وردی و سایر شهدای حوادث سال گذشته را محکوم نمی‌کنند و بسا که نسبت به آن خون‌ها رواداری هم دارند!

***

1_ mshrgh.ir/1542207

2_ mshrgh.ir/1542117

3_ https://www.etemadonline.com/tiny/news-638976

4_ mshrgh.ir/1537584

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان