رایحه عطر چه ارتباطی با رنگ شیشه عطر دارد؟

ممکن است فکر کنید که شیشه عطر فقط جنبه زیبایی دارد؛ اما باید توجه داشته باشید که این تصور کاملاً اشتباه است. معمولا رنگ شیشه‌ها و مایع عطر، ارتباط مستقیم با رایحه آن دارد. بر اساس یک ضرب‌المثل که می‌گوید رنگ رخساره خبر می‌دهد از سر درون، پس می‌توان گفت که این ضرب‌المثل هم در مورد عطرها کاملاً درست است.

رایحه عطر چه ارتباطی با رنگ شیشه عطر دارد؟

ممکن است فکر کنید که شیشه عطر فقط جنبه زیبایی دارد؛ اما باید توجه داشته باشید که این تصور کاملاً اشتباه است. معمولا رنگ شیشه‌ها و مایع عطر، ارتباط مستقیم با رایحه آن دارد. بر اساس یک ضرب‌المثل که می‌گوید رنگ رخساره خبر می‌دهد از سر درون، پس می‌توان گفت که این ضرب‌المثل هم در مورد عطرها کاملاً درست است.

درصورتی که شما با رنگ شیشه‌های عطر آشنایی داشته باشید، می‌توانید بدون تست کردن نوع رایحه عطر را تشخیص دهید. درصورتی که قصد دارید ارتباط بین رایحه عطر با رنگ شیشه را تشخیص دهید، در ادامه مطلب ما را همراه کنید.

چگونه رنگ شیشه عطر را انتخاب کنیم؟

عطر به‌صورت مایع و در انواع رنگ‌های مختلف تولید می‌شود که هر یک از آن‌ها را در شیشه‌های مناسب و با رنگ ویژه بسته‌بندی و برای مصرف در بازار عرضه شده و به فروش می‌رسند. به‌همین دلیل درصورتی که شما با رنگ شیشه و مایع آن آشنایی داشته باشید، می‌توانید به راحتی بهترین رایحه مناسب خود را خریداری کنید. در بخش‌های بعدی شما را با هر یک از رنگ شیشه‌های عطر و رایحه آن‌ها آشنا می‌کنیم.

عطرهای قرمز رنگ

در زندگی زنان، رنگ قرمز نشانه قدرت و زنانگی و در زندگی مردان رنگ قرمز نشانه هیجان و جوانی محسوب می‌شود. به همین دلیل برای خانم‌ها به‌عنوان یک سلاح و برای مردان یک گزینه اسپرت است. معمولا از لایه‌های تلخ چوبی، ادویه‌جات، شکلات، جوز هندی، زنجبیل و… در بطری‌های قرمز رنگ عطر استفاده می‌شود که برای زنان و مردان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

درصورتی که شیشه عطر، رنگ قرمز مات داشته باشد، نشان دهنده وجود چوب‌ها و تلخی زیاد رایحه عطر است. همچنین درصورتی که رنگ شیشه عطر قرمز براق باشد، نشان‌دهنده رایحه شیرین گل‌ها همراه با رایحه تلخ ادویه‌ها خواهد بود.

عطرهای مشکی رنگ

عطرهایی که دارای شیشه مشکی هستند، مانند نام آن‌ها معمولاً رایحه سنگینی دارند. در این نوع محصولات از ترکیب چوب، ادویه و گیاهان معطر استفاده می‌شود. در نهایت این ترکیبات باعث شده تا ایجاد رایحه تلخ درون عطر به‌وجود آید.

آن دسته از محصولاتی که دارای شیشه‌های مشکی رنگ هستند، معمولاً رایحه تلخ و گلی دارند. البته توجه داشته باشید عطرهایی که شیشه آن‌ها علاوه بر رنگ مشکی دارای رنگ دیگری هم است، معمولاً رایحه تلخ‌تر و سنگین‌تری خواهند داشت. عطر کرید اونتوس را می‌توان در این دسته جای داد که در سراسر جهان طرفداران بسیار زیادی دارد.

عطرهای صورتی رنگ

عطر‌هایی که شیشه و مایع آن‌ها به رنگ صورتی است، معمولا رایحه گلی دارند؛ پس می‌توان گفت از گل‌های عطرساز به میزان زیادی در ترکیبات آن‌ها استفاده شده است. درصورتی‌که رنگ شیشه و مایع عطر شما ظصورتی کمرنگ است، باید متوجه شوید که رایحه آن شیرین و خنک خواهد بود.

درصورتی‌که مایع و شیشه عطر شما صورتی تیره‌تر است، معمولاً رایحه شیرین و گرمی دارد. البته بعضی از شیشه‌های عطر با رنگ صورتی خیلی کمرنگ در بازار مصرف در دسترس قرار دارند که نشان دهنده وجود گل رز در ترکیبات آن است. ماندگاری این عطر روی لباس‌ها شبیه به بوی گلاب خواهد بود.

عطرهای سبز رنگ

معمولا اکثر عطرهایی که دارای شیشه‌های سبز رنگ هستند و توسط شرکت‌های مختلف تولید شده‌اند، به میزان زیادی مورد توجه مصرف کنندگان قرار گرفته‌اند. به گونه‌ای که در چند سال اخیر جایزه بهترین رایحه‌ها را دریافت کرده‌اند. رنگ سبز نمادی از طبیعت خواهد بود که رایحه آن شما را به یاد جنگل و درختان پربار می‌کشاند.

عطرهای سفید رنگ

عطرهایی که دارای شیشه‌های به رنگ سفید هستند، نشان دهنده شیرینی گل‌ها یا سردی برف خواهند بود. رنگ سفید نشانه پاکی است، پس رنگ این عطر نشان دهنده رایحه تمیز آن است. معمولاً در عطرهایی که دارای شیشه‌های سفید رنگ هستند، از گل‌های سفید مانند یاس، مگنولیا، مریم و … استفاده می‌شود. در حالت کلی می‌توان گفت ترکیبات این گل‌ها جزو ترکیبات جدایی‌ناپذیر از عطرهای سفید رنگ هستند.

رایحه عطرهای سفید رنگ معمولاً ملایم و شیرین است و گزینه بسیار مناسب برای استفاده بر روی پیراهن و لباس‌های سفید محسوب می‌شود. زنان و مردانی که از عطر‌های سفید به‌طور روزانه استفاده می‌کنند، خصوصیت اخلاقی منحصربه‌فردی دارند.

عطرهای آبی رنگ

عطرهایی که دارای شیشه‌های آبی رنگ هستند، معمولاً ترکیبات مختلفی دارند. شیشه‌هایی که رنگ آن آبی روشن است، ترکیبات آن‌ها رایحه‌های دریایی و اقیانوسی دارند. درحالت‌کلی می‌توان گفت این نوع عطرها دارای رایحه خنک و شیرین هستند و احساس آرامش را در افراد ایجاد می‌کنند.

عطرهایی که شیشه آن‌ها دارای رنگ آبی تیره است، معمولاً ترکیبات تلخی دارند که شامل رایحه ادویه است. درصورتی‌که رنگ شیشه آن آبی تیره‌تری باشد، معمولاً در ترکیبات آن از رایحه زعفران و وانیل استفاده شده است. ادکلن کنزو لئو مردانه از برند کنزو، جزو بهترین عطرهایی است که در بسته بندی آبی رنگ به بازار مصرف عرضه می‌شود.

عطرهای بنفش رنگ

اکثر افراد معمولاً شیشه‌های عطر بنفش رنگ را با صورتی اشتباه می‌گیرند. اما توجه داشته باشید که این دو عطر شباهت کمی به یکدیگر دارند. تنها شباهت بین عطر صورتی و بنفش، این است که در ترکیبات آن‌ها از گل استفاده شده است.

عطرهایی که دارای شیشه بنفش رنگ هستند، معمولاً دارای ترکیبات میوه‌ای، عنبر و … خواهند بود. توجه داشته باشید که رنگ سرخابی هم در این طیف رایحه قرار می‌گیرد که ترکیبات آن‌ها شیرین و به آبنبات شباهت بسیار زیادی دارد.

آیا رنگ شیشه عطر در قیمت آن تاثیر دارد؟

شما ممکن است هنگام خرید عطر کنجکاو باشید که آیا رنگ شیشه عطر در قیمت آن تاثیرگذار است یا نه؟ توجه داشته باشید که عوامل متعددی روی قیمت نهایی عطر تاثیرگذار هستند که یکی از این عوامل رنگ شیشه عطر است. دقت داشته باشید که با توجه به رنگ آن، ترکیبات موجود در عطر متفاوت خواهد بود؛ پس بدون شک با این وجود قیمت‌ها هم افزایش یا کاهش پیدا می‌کنند.

البته دقت داشته باشید که برخی از شرکت‌های تولید‌کننده ممکن است جزو برندهای معتبر موجود در بازار باشند و قیمت‌های خود را نسبت به سایر محصولات موجود در بازار افزایش دهند. پس می‌توان گفت که کیفیت عطر هم یکی از موارد بسیار مهم در تعیین قیمت محصول مورد نظر شما خواهد بود.

جمع‌بندی

عطرها در رایحه‌ها و ترکیبات مختلف تولید می‌شوند که با توجه به نوع رایحه‌ای که دارند، معمولا از رنگ‌های خاص برای مایع و رنگ شیشه آن استفاده می‌کنند. در صورتی که قصد دارید عطری را خریداری کنید، ابتدا به سلیقه خود توجه داشته باشید. سپس شما می‌توانید با در نظر گرفتن رنگ‌ها، بهترین رایحه را برای خود خریداری کنید.برای خرید اینترنتی می‌توانید به سایت عطرش که یک فروشگاه اینترنی عطر بسیار معتبر است مراجعه کرده و خرید خود را انجام دهید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان