ناگفته‌های تهیه کننده تلویزیون درباره ریحانه پارسا ؛ من چه کار باید می‌کردم...؟

حامد عنقا، نویسنده و تهیه‌کننده سریال‌های تلویزیون و شبکه نمایش خانگی، در برنامه جام‌جم شبکه یک مقابل مهدی نقویان، رئیس سیمافیلم نشسته و از برخی سیاست‌های مدیران در این دوره و دوره‌های قبل گلایه کرده است.

فیلم نیوز نوشت:حامد عنقا نویسنده و تهیه‌کننده سریال‌های تلویزیونی از رویکرد مدیران نسبت به برندهای مهم و کارگردان‌های صاحب‌نام مثل سیروس مقدم، حسن فتحی، حسین لطیفی و … گلایه کرد.

حامد عنقا، نویسنده و تهیه‌کننده سریال‌های تلویزیون و شبکه نمایش خانگی، در برنامه جام‌جم شبکه یک مقابل مهدی نقویان، رئیس سیمافیلم نشسته و از برخی سیاست‌های مدیران در این دوره و دوره‌های قبل گلایه کرده است.

عنقا درباره اینکه چرا مدتی است فقط با پلتفرم‌ها همکاری می‌کند و سریال تلویزیونی نمی‌سازد گفته: «واقعیت این است که چندین پارامتر تعیین‌کننده‌ است که بشود سریال هایی مثل پدر، تنهایی لیلا و … را در تلویزیون ساخت. خیلی موارد دخیل است که بخشی از آنها زیاد به من برنمی‌گردد. اینطور نیست که من به عنوان کارگردان کنار گذاشته شده باشم. درحال حاضر شرایط برای ساخت در مکان دیگری فراهم است و داریم سریال می‌سازیم. شاید وقتی تمام شود شرایطی وجود داشته باشد که در تلویزیون بسازیم.»

او رقابت میان تلویزیون و شبکه نمایش خانگی را مبتذل خوانده و توضیح داده: «این بازی بیرون تلویزیون و داخل تلویزیون یک مقدار مبتذل است. من اگر دارم در شبکه نمایش خانگی می‌سازم برای همان مخاطبی می‌سازم که چند سال قبلش سریال‌های من را در تلویزیون می‌دید. همه اینها در سبد فرهنگی مردم است، نباید توی این بازی بیفتیم.»

حامد عنقا در پاسخ به این سوال که چرا «آقازاده» را برای تلویزیون نساخته هم گفته: «هرکاری برای مدیوم خاص خودش ساخته می‌شود. در همه جای دنیا تهیه‌کننده‌ای که برای شبکه ملی عمومی برنامه‌ای می‌سازد، اگر قرار باشد همان برنامه را برای یک استریمر بسازد جنس برنامه‌اش فرق می‌کند. مثلا نمی‌شد «پدر» را در شبکه نمایش خانگی ساخت، همانطور که نمی‌شد «قلب یخی» را در تلویزیون ساخت. حتما جنس کارها باهم فرق می‌کند. تو به عنوان کسی که داری تولید می‌کنی با توجه به فضایی که پیش رو داری متفاوت تولید می‌کنی. این قیاس فی‌الذاته اشتباه است.»

این تهیه‌کننده در پاسخ به صحبت‌های رئیس مرکز سیمافیلم درباره اینکه ساختار سریال‌سازی در تلویزیون به زودی احیا می‌شود و مخاطبان باید تحمل کنند گفته: «چرا مخاطب باید تحمل کند؟ به مخاطب می‌گویید دو سال چیزی نبین تا من متحول شوم؟ این چه توقعی است که از مخاطبان دارید؟ شما هم پلتفرم‌ها را رقیب می‌بینید هم دوست دارید مردم تلویزیون ببینند هم به آنها می‌گویید دو سال صبر کنید تا من بروم بسازم. مگر می‌شود؟ مخاطب الان سوالش این است که چرا باید صبر کنم تا سیمافیلم بخواهد سیستمش را متحول کند؟ مگر مخاطب با تولید کننده توافق کرده که تحمل کند؟»

در بخشی از گفت‌وگو درباره عملکرد ریحانه پارسا صحبت به میان آمده و عنقا توضیح داده: «روزگاری که من دارم یک کار تولید می‌کنم بازیگری تحت قرارداد من است تا دوره‌ای که پخش آن کار تمام شود. تهیه‌کننده‌ای با توجه به احتیاط‌ها می‌آید یک زمان‌بندی تعهدی بیشتر مثل شش ماه هم قرار می‌دهد بعد از پروژه که نرود یک فیلم سینمایی بی‌ربط بازی کند. این اتفاق‌هایی که برای این بازیگر افتاده مال دو سال ونیم سه سال بعد است. من چه کار باید می‌کردم؟ مگر کسی که می‌آید برنامه زنده بعد شب می‌رود یک استوری از خودش می‌گذارد کسی مسئول است؟ الان که شما نصف بازیگران قدیمی‌ تان هم دچار همین مسئله هستند.»

حامد عنقا این روزها درحال کارگردانی سریال «گناه فرشته» برای شبکه نمایش خانگی است. او علاوه برکارگردانی سرپرست نویندگان و تهیه‌کننده این سریال هم است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان