۶ هزار فروند قایق در سواحل مَکُّران چشم انتظار صدور مجوز

۶ هزار قایق در سواحل مکران فاقد مجوز هستند و هم اینک برای دریاروی مجبورند ۶۰ لیتر بنزین را به قیمت یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خریداری و کار صید و صیادی را انجام دهند که این امر در کنار سایر مشکلات صیادان را کلاف کرده و خواستار حل مشکلات هستند.

قاسم عسکری‌نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نحوه صدور مجوز برای شناور قایق، تبدیل قایق 2 زمانه به چهار زمانه، نوع قایق برای بهره‌مندی از موتورهای باقدرت 200 اسب بخار را تشریح و بر صدور مجوز برای 6 هزار قایق فاقد مجوز تاکید کرد و افزود: هیچ محدودیتی برای حل مشکلات مردم درخصوص صدور مجوز قایق نداریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قایق‌های فاقد مجوز از گواتر و پسابندر تا زرآباد با همکاری دستگاه‌های اجرایی و ارگان‌های مرتبط بازدید میدانی صورت می‌گیرد و کار پلاک گذاری و صدور گواهینامه ها و مجوزها اقدام می شود.

هیات وزیران برای ثبت موتورهای 2 زمانه مجوز داده بودند و هم اینک این مجوز با پیگیری‌های مسوولان 2 سال تمدید شده است تا قایق هایی که موافقت اصولی شیلات را دارند می توانند موتور آنها به چهار زمانه تبدیل شود.

6 هزار قایق در سواحل مکران فاقد مجوز هستند و هم اینک برای دریاروی مجبورند 60 لیتر بنزین را به قیمت یک میلیون و 400 هزار تومان تا یک میلیون و 800 هزار تومان خریداری و کار صید و صیادی را انجام دهند که این امر در کنار سایر مشکلات صیادان را کلاف کرده و خواستار حل مشکلات هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر