خسارات باران شدید در گلستان / طغیان رودخانه‌های پارک ملی گلستان

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به اینکه شدت بارش‌های باران بیشتر مناطق شرق استان گلستان به ویژه مناطق مشترک استان گلستان، سمنان و خراسان شمالی را تحت تاثیر قرار داده است، اظهار کرد: به دنبال بارش شدید باران و طغیان رودخانه‌ها در پارک ملی گلستان، تردد در محور گالیکش به پارک ملی گلستان تا اطلاع ثانوی ممنوع و این محور مسدود است.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به بارش‌های شدی باران و وقوع سیلاب در استان گفت: خسارت عمده باران شدید دیشب تا امروز، در شرق این استان اتفاق افتاده است.

به گزارش ایسنا، نعمت‌الله حاجی‌زاده صبح چهارشنبه 17 آبان 1402 در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه شدت بارش‌های باران بیشتر مناطق شرق استان گلستان به ویژه مناطق مشترک استان گلستان، سمنان و خراسان شمالی را تحت تاثیر قرار داده است، اظهار کرد: به دنبال بارش شدید باران و طغیان رودخانه‌ها در پارک ملی گلستان، تردد در محور گالیکش به پارک ملی گلستان تا اطلاع ثانوی ممنوع و این محور مسدود است.

حاجی زاده با بیان اینکه مسیر جایگزین، محور خوش ییلاق - شاهرود تعیین شده است، ادامه داد: به منظور پیشگیری از بروز حادثه، جاده حسین‌آباد کالپوش نیز تا اطلاع ثانوی مسدود و تردد در این منطقه هم ممنوع است.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان تصریح کرد: در منطقه اولنگ رامیان انسداد موقتی مسیر را داشتیم که در کمتر از یک ساعت با اقدامات انجام شده مسیر بازگشایی شد و تردد جریان دارد ، همچنین در برخی مناطق کوهستانی نیز برای مدت کوتاهی مسدودی مسیر داشتیم که رفع انسداد شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ایر محورهای مواصلاتی استان فعلا باز است و تردد در آن جریان دارد، گفت: به دنبال سقوط یک دستگاه خودرو به گرگان‌رود در مسیر جاده گوکجه به کلاله، یک نفر سرنشین آن مفقود شد.

حاجی زاده با اعلام اینکه نیروهای امدادی اکنون در جستجوی این فرد هستند، بیان کرد: همچنین بارش شدید باران، آبگرفتگی برخی معابر، واحدهای مسکونی و مدارس و بسته شدن چند راه روستایی در شرق استان را سبب شد.

مدیرکل مدیریت بحران گلستان خاطر نشان کرد: پرهیز از نزدیک شدن به مسیر رودخانه‌ها، رانندگی با سرعت مطمئنه در جاده‌ها و توجه به توصیه پلیس و راهداران از دیگر نکات مورد تاکید برای این ایام است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان