ماهان شبکه ایرانیان

چگونه دوباره به خواب برویم؟

بیدار شدن در نیمه شب می‌تواند آزاردهنده باشد، به خصوص اگر نتوانید دوباره به خواب بروید. اگر این اتفاق برای شما افتاد، چند کار می‌توانید انجام دهید تا به شما کمک کند دوباره به خواب بروید.

چگونه دوباره به خواب برویم؟

بیدار شدن در نیمه شب می‌تواند آزاردهنده باشد، به خصوص اگر نتوانید دوباره به خواب بروید. اگر این اتفاق برای شما افتاد، چند کار می‌توانید انجام دهید تا به شما کمک کند دوباره به خواب بروید.

1. آرامش بگیرید

اولین قدم این است که سعی کنید آرام شوید. اگر نگران هستید یا مضطرب هستید، این می‌تواند خوابیدن را برای شما دشوار کند. سعی کنید چند نفس عمیق بکشید یا یک تکنیک آرامش بخش دیگر را امتحان کنید.

2. اتاق خواب خود را تاریک و ساکت کنید

نور و سر و صدا می‌تواند خوابیدن را دشوار کند. اگر می‌توانید، اتاق خواب خود را تاریک و ساکت کنید. اگر نور یا سر و صدای بیرون از اتاق شما مزاحم است، ممکن است بخواهید از پرده های ضخیم یا گوش‌گیر استفاده کنید.

3. از کافئین و الکل خودداری کنید

کافئین و الکل می‌توانند خوابیدن را دشوار کنند. اگر می‌خواهید دوباره به خواب بروید، بهتر است از مصرف این مواد خودداری کنید.

4. از مصرف غذا یا نوشیدنی سنگین خودداری کنید

خوردن یا نوشیدن غذا یا نوشیدنی سنگین قبل از خواب می‌تواند باعث ناراحتی معده شود که می‌تواند خوابیدن را دشوار کند. اگر می‌خواهید دوباره به خواب بروید، بهتر است از مصرف غذا یا نوشیدنی سنگین خودداری کنید.

5. از چک کردن ساعت خودداری کنید

چک کردن ساعت می‌تواند باعث اضطراب شود و می‌تواند خوابیدن را دشوار کند. اگر می‌خواهید دوباره به خواب بروید، بهتر است از چک کردن ساعت خودداری کنید.

6. از تختخواب خود برای چیزهای غیر از خواب استفاده نکنید

اگر می‌خواهید تختخواب خود را به یک مکان آرامش بخش برای خواب تبدیل کنید، بهتر است از آن برای چیزهای غیر از خواب استفاده نکنید. این شامل تماشای تلویزیون، کار و استفاده از تلفن همراه است.

7. اگر نمی‌توانید بخوابید، از تختخواب خود خارج شوید

اگر بعد از 20 دقیقه نتوانستید دوباره به خواب بروید، از تختخواب خود خارج شوید و کاری آرامش بخش انجام دهید تا خسته شوید. این می‌تواند شامل خواندن کتاب، گوش دادن به موسیقی یا انجام تمرینات آرامش بخش است.

8. به پزشک مراجعه کنید

اگر مشکلات خواب شما ادامه داشت، با پزشک خود صحبت کنید. ممکن است یک مشکل پزشکی زمینه‌ای وجود داشته باشد که نیاز به درمان داشته باشد.

نکات اضافی

  • یک روتین خواب منظم داشته باشید. هر شب در یک زمان مشخص به رختخواب بروید و هر روز در یک زمان مشخص از خواب بیدار شوید، حتی در آخر هفته‌ها.
  • یک اتاق خواب خنک و تاریک داشته باشید. دمای ایده آل برای خواب 18 تا 20 درجه سانتیگراد است.

نتیجه

با پیروی از این نکات، می‌توانید شانس خود را برای دوباره به خواب رفتن پس از بیدار شدن در نیمه شب افزایش دهید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان