شکست مارول‌ها در افتتاحیه گیشه سینمای جهان

فیلم ابرقهرمانی «مارول ها» در نخستین هفته نمایش در گیشه سینمای جهان به فروشی کمتر از انتظار دست یافت و رکورد ضعیف‌ترین افتتاحیه محصولات استودیو مارول را به نام خود ثبت کرد.

فیلم «مارول‌ها» در اولین آخر هفته اکرانش حدود 47 میلیون دلار در آمریکا فروش کرد که کمترین میزان فروش در تاریخ اکران این مجموعه فیلم‌هاست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکرین، در حالی که انتظار می‌رفت جدیدترین فیلم دنیای سینمایی مارول با فروش حدود 75 تا 80 میلیون دلار در بازار داخلی کارش را شروع کند، فروش روزهای افتتاحیه این فیلم 47 میلیون دلار شد که کمترین رقم در تاریخ نمایش این مجموعه با بیش از 30 فیلم است.

تنها فیلم‌های کمپانی مارول که افتتاحیه‌ای کمتر از 60 میلیون دلار داشتند، «مرد مورچه‌ای» محصول 2015 و «هالک شگفت‌انگیز» محصول 2008 بودند.

در سطح بین‌المللی فیلم «مارول‌ها» که سی و سومین فیلم در دنیای مارول است 63.3 میلیون دلار بلیت فروخت تا فروش جهانی خود را به 110.3 میلیون دلار برساند.

پل درگارابدیان، تحلیلگر ارشد رسانه‌ای می‌گوید: با وجود کمترین فروش داخلی، یک بار دیگر اهمیت بازار بین‌المللی برای برند مارول ثابت شد. این فیلم اکنون برای جبران بودجه کلان تولیدش، به فروش در تعطیلات شکرگزاری دل بسته است.

منتقدان راتن تومیتوز به فیلم «مارولز» امتیاز 62 درصد داده‌اند و تماشاگران با امتیاز 85 درصد استقبال بیشتری از آن کردند.

تحلیل‌گر دیگری هم معتقد است این سقوط در گیشه‌های فروش به این معنا نیست که مخاطبان حاضرند از دنیای سینمای مارول دست بکشند و باید به خاطر آورد که این فرنچایز از سال 2008 نزدیک به 30 میلیارد دلار فروش کرده است.

افتتاحیه 47 میلیون دلاری برای هیچ فیلمی بد نیست، اما در مقایسه با اوج‌های مارول در دهه اخیر، به عنوان یک ناامیدی محسوب می‌شود.

در این میان استیون کینگ نویسنده مشهور، از خوشحالی برخی از مرگ دنیای سینمایی مارول پس از ناامیدی «مارول‌ها» در باکس آفیس خوشحال نیست. وی این خوشحالی را ناپسند خواند و آن را سرزنش کرد و یادآوری کرد تمسخر فیلم‌ها در حالی که شکست می‌خورند، ناخوشایند است.

کینگ با وجود این که خود از طرفداران فیلم‌های مارول نیست، تاکید ‌کرد که دلیلی برای جشن گرفتن یا تمجید از شکست فیلمی وجود ندارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان