ماهان شبکه ایرانیان

آیت الله مکارم شیرازی:

آمریکایی‌ها به خودشان هم اعتماد ندارند/ عربستان زادگاه تروریسم

قم - یکی از مراجع تقلید شیعیان با اشاره به عدم صدور ویزا برای اتباع دیگر کشورها توسط آمریکا، گفت: آمریکایی‌ها به خودشان هم اعتماد ندارند.

آمریکایی‌ها به خودشان هم اعتماد ندارند/ عربستان زادگاه تروریسم

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در درس خارج فقه که قبل از ظهر چهارشنبه در مسجد اعظم قم برگزار شد، با تأکید بر مسئله توکل در زندگی انسان بیان کرد: اگر انسان بر این موضوع واقف باشد که همه چیز در اختیار خداوند است به غیر او تکیه نمی‌کند و مقدرات خود را در دست دیگری نمی‌دهد و لذا توکل از آثار افعالی است.

وی در ادامه با بیان اینکه نیکی کردن و ضرر رساندن به دیگران گاهی مستقیم و گاهی غیر مستقیم است، ابراز کرد: به عنوان مثال گاهی اسراف در مصرف آب و برق باعث ایجاد مشکل برای افرادی که در دوردست‌ها زندگی می‌کنند می‌شود که این به نوعی ضرر رساندن به شکل غیر مستقیم است.

این استاد برجسته حوزه در ادامه به دهه فجر و پیروزی انقلاب اشاره کرد و ابراز کرد: امام راحل در شرایطی انقلاب را به پیروزی رساندند که نه تجهیزات نظامی وجود داشت و نه دولتی از خارج ایشان را حمایت می‌کرد بلکه امام خمینی(ره) با توکل بر خدا و پشتیبانی مردم توانستند به پیروزی برسند.

وی ابراز کرد: پشتیبانی مردم، توکل برخدا و فداکاری از عوامل پیشرفت در انقلاب بود و امروز هم برای ادامه انقلاب باید به این سه عوامل تکیه شود.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه توکل به خدا به معنای عدم اعتماد به دیگران است زیرا دیگران به عهد خود پایبند نیستند، گفت: به عنوان نمونه عجیب است که ما از آمریکا انتظار عمل به تعهداتش را داریم در حالی که اینها به تعهدات خود عمل نمی‌کنند؛ در حالی که ویزا داده‌اند از ورود مردم به این کشور جلوگیری می‌کنند.

وی اظهار داشت: آمریکایی‌ها خودشان ویزا دادند تا افراد برای کار، تحصیل و یا زندگی به کشورشان بروند و حال اگر خانواده این افراد بخواهد آنها را ببینند جلوگیری می‌کنند.

این مفسر قرآن کریم افزود: آمریکایی‌ها به خودشان هم اعتماد ندارند پس ما چگونه به آنها اعتماد کنیم؟

وی اظهار داشت: چنین چیزی در دنیا سابقه نداشته است این رفتار آمریکا نه با اخلاق و نه با اصول بین الملل سازگار نیست.

آیت الله مکارم شیرازی ابراز کرد: چگونه می‌توان اتباع کشورهای اسلامی را ممنوع الورود کرد اما به اتباع عربستان که زادگاه تروریسم است اجازه ورود داد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان