۳ ترفند طلایی برای نگهداری انار با پوست؛ به مدت طولانی در خانه

نار، این نوبرانه فصل پاییز یکی از پرطرفدارترین و خوشمزه‌ترین میوه‌هایی است که در طعم‌های مختلفی مناسب با هر ذائقه‌ای یافت می‌شود. میوه انار به تنهایی به روش های مختلفی خورده می‌شود. انارهای شیرین و آبداری که می‌توان آب آنها را گرفت یا انارهای دانه سرخ و ملسی که ترکیب کردنشان به همراه مقداری نمک و نعنا خشک یک ترکیب بسیار جذاب و پرطرفدار است.

از انار در تهیه انواع دسر، سالاد و غذا استفاده می‌شود. نگهداری صحیح و اصولی انار باعث ماندگاری بیشتر این میوه بهشتی می شود.

روش‌های نگهداری انار با پوست در خانه

به گزارش گفتنی، در این بخش به 3 ترفند طلایی برای نگهداری انار با پوست به مدت طولانی در خانه اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

3 ترفند طلایی برای نگهداری انار با پوست؛ به مدت طولانی در خانه

روش اول ؛ استفاده از روغن نباتی

یکی از روش‌های بسیار ساده و در دسترسی که به شما کمک می‌کند تا انار را برای مدت طولانی‌تری در خانه نگهداری کنید استفاده از روغن نباتی است. در این روش نگهداری کافیست که پوست انار را با مقداری روغن نباتی چرب کنید.

تمام نقاط وسطح پوسته ی انار را با لایه نازکی روغن نباتی بپوشانید سپس انارهای چرب شده را درون پلاستیک قرار دهید و در مکانی خشک و خنک نگه‌داری کنید.

در این روش بهتر است برای نگهداری در مدت زمان بیشتر انار را در یخچال نگهداری کنید. روغن از خشک شدن پوست انار جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود انار رطوبتش را از دست ندهد.

پلاستیک مانعی می شود تا پوست انار در مجاورت با هوا قرار نگیرد و مدت زمان بیشتری چرب بماند. با استفاده از این روش انار را تا چند ماه می‌توانید درون یخچال نگهداری کنید.

روش دوم ؛ استفاده از جاذب‌ها

در دومین روش برای نگهداری انار با پوست می‌توانید از جاذب‌ها کمک بگیرید که موجب جذب اتیلن می‌شوند. این جاذب‌ها از مواد مختلفی مانند کربن فعال یا کاغذ نیمه‌سودایی تشکیل شده اند.

این جاذب‌ها در یخچال در کنار انار قرار می‌گیرند تا از فساد زودرس میوه جلوگیری کنند.

حتما در این روش نگهداری نیز توجه داشته باشید انارهای که پوستشان زخمی است یا ترک دارند را از سایر میوه‌ها جدا کنید. انارها را کاملا خشک کنید و آن‌ها را درون سبد مناسبی یا در قسمت جامیوه‌ای یخچال به همراه اتیلن‌ها نگهداری کنید.

با کمک این روش انارهای شما 2-3 هفته تازه و شاداب می‌مانند.

3 ترفند طلایی برای نگهداری انار با پوست؛ به مدت طولانی در خانه

روش سوم ؛ نگهداری سنتی انار در گودال

در گذشته باغداران به دلیل نبود امکانات کافی از روش‌های سنتی و ساده‌ای برای نگهداری از محصولاتشان کمک می‌گرفتند. اگر شما مکانی دارید که می‌توانید از این روش کمک بگیرید جالب است که بدانید با این روش حدود 4 ماه می‌توانید انارها را تازه و شاداب نگهداری کنید.

برای نگهداری انار در گودال باید گودالی به اندازه حجم انارهایتان حفر کنید. ته گودال را با کمک سنگ‌های رودخانه ای بپوشانید.

انارها را روی آن‌ها بچینید و با برگ‌های چنار روی آن‌ها رابپوشانید سپس لایه دیگری از انار را روی برگ‌ها بچینید و این کار را تا پایان یافتن میوها ادامه دهید.

اگر مقدار انارهایتان کمتر است یا فضای کافی برای این کار را ندارید می‌توانید انارها را درون صندوق چوبی بچینید. روی آن‌ها برگ‌ها چنار قرار دهید و لایه دیگری از میوه روی برگ‌ها بچینید.

اطراف صندوق را با گل یا کاه گل به خوبی بپوشانید. در این روش نیز انارها به مدت 3-4 ماه تازه و شاداب می مانند.

3 ترفند طلایی برای نگهداری انار با پوست؛ به مدت طولانی در خانه

بهترین روش نگهداری انار دانه شده در فریزر

در این روش برای سهولت میل کردن انار می‌توانید انارها را دانه کنید. برای بالاتر رفتن سرعت و روند یخ زدن می‌توانید ته یک سینی کاغذ روغنی پهن کنید.

لایه نازکی از انارهای دانه شده را روی کاغذ روغنی بریزد، توجه داشته باشید که بهتر است دانه‌های انار کمی از یکدیگر فاصله داشته باشند.

سینی را 30-60 دقیقه درون فریزر قرار دهید تا دانه‌ها نیمه منجمد شوند. حال دانه‌های نیمه یخ زده را درون زیپ‌کیپ یا پلاستیک فریزر قرار دهید و درب آن را محکم ببنید و در فریزر نگهداری کنید.

با این روش به راحتی تا 6 ماه می‌توانید انار را به صورت تازه درون فریزر نگهداری کنید. توجه داشته باشید که در زمان فریز کردن دانه‌های انار اگر دانه‌ای له شده یا خراب را مشاهده کردید آن را جدا کنید.

3 ترفند طلایی برای نگهداری انار با پوست؛ به مدت طولانی در خانه

انار به صورت عادی چند روز در خانه سالم باقی می‌ماند؟

پوست رویه انار را بررسی کنید، در صورت سالم بودن انار و نداشتن هیچ گونه سوراخ یا شکافی در آن با توجه به تازگی میوه 7-10 روز در یخچال تازه می‌ماند.

انار چه خواصی دارد؟

انار خاصیت ضد التهابی دارد، درد مفاصل را تسکین می‌دهد. فیبر موجود در انار به شما کمک می‌کند تا روده‌های سالمی داشته باشید. مصرف انار باعث کاهش فشار خون می‌شود و برای لاغری مفید است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان