وبلاگ مشرق

ایستادن به احترام رئیس‌جمهور و یک نکته/ پیشنهاد عجیب بادامچیان به رئیسی

میزان صادرات نظامی ایران به عدد خیره‌کننده و افتخارآمیزی رسیده است. این عدد مهم البته نیازمند یک پیوست مهم رسانه‌ای و اجتماعی نیز هست که مسئولان امنیتی باید به آن توجه کنند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. 7:30 هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

دزدها را آزاد کنید و به آنها حقوق بدهید!

پیشنهاد عجیب بادامچیان به رئیسی

ایستادن به احترام رئیس‌جمهور و یک نکته/ پیشنهاد عجیب بادامچیان به رئیسی

اسدا... بادامچیان دبیر کل حزب مؤتلفه اخیراً در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایسنا ضمن تأکید بر لزوم تحول در عمده بخش‌های مدیریتی به یکی از این الزامات اشاره کرده و گفته است:

"در دیدار با رئیس جمهور گفتم هزینه‌های زائدی در کشور داریم از جمله اینکه 66 هزار دزد در زندان داریم که روزی 100 هزار تومان هزینه مواد اولیه برای صبحانه، ناهار و شام هریک از آنها می شود یعنی در روز 6 میلیارد و 600 میلیون تومان هزینه می شود. هزینه پخت و پز و سایر مسائل هم به کنار. پیشنهاد ما این است که همه این دزدها را آزاد کنند و آنهایی که کار ندارند را بیمه بیکاری کنیم و پول غذای او در زندان یعی ماهی 3 میلیون تومان را به خودش بدهیم که دیگر از روی نیاز دزدی نکند. اگر در این شرایط کسی دزدی کرد یعنی دنبال زیاده‌خواهی است و به فرد دیگر ظلم کرده و اموال او را به سرقت برده است. اگر باز هم دزدی کرد، تعزیر می شود و به او هشدار می دهیم که اگر برای بار سوم دزدی کند، حکم درباره او اجرا می شود. اگر حقوق بشر هم مانع باشد به غرب می گوییم که به این دزد گذرنامه می دهیم و آنها هم ویزا بدهند و او را در کشورهای خود قبول کنند. اینگونه دزدی از جامعه ریشه کن می شود و شرافت انسانها محفوظ می ماند"!

او تصریح می‌کند: ما برای همه این موارد برنامه داریم و معتقدیم این تحول و تکامل باید از طریق مجلس شورای اسلامی انجام شود چون قانونگذاری در اختیار مجلس است. بنابراین برای این کار به نمایندگانی نیاز داریم که مسلط، آگاه، تحول شناس، قاطع و شجاع باشند.[1]

*آقای بادامچیان البته توضیح نداده‌اند که یک فرد چگونه می‌تواند با حقوق 3 میلیون تومان در ماه زندگی کند؟ حق مالباختگانی که انتظار تعزیر دزدان را دارند چه می‌شود؟ جنبه عمومی و ناامنی‌های مترتب بر جرم دزدی و سرقت را چه کنیم؟ و اینکه چرا چنین راهکارهای مشعشعی به ذهن حاکمان برگزیده تاریخ از قبیل امیرالمؤمنین(ع)، امیرکبیر و سایرین نرسیده است؟!

باید دقت کرد که اگرچه اقتراح و نظر دادن در سیاست امری بایسته و پذیرفته است اما این به معنی اظهار سخنان بیقاعده و سخیف نیست. ویژه آنکه جناب بادامچیان دبیر کل حزبی هستند که باید در مابه‌اِزای هزینه‌هایی که بانیان این حزب محترم برای آن دارند؛ پاسخگو باشند و کارنامه قابل دفاعی هم ارائه کنند.

***

ایستادن به احترام رئیس‌جمهور و یک نکته

ایستادن به احترام رئیس‌جمهور و یک نکته/ پیشنهاد عجیب بادامچیان به رئیسی

مرکز اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات از دستور رئیس‌جمهور رئیسی برای برخورد با یک سکوی داخلی به‌علت گران‌فروشی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از یک مقام وزارت ارتباطات، در پی گزارش «تخلف سنگین گرانفروشی» یکی از سکوهای داخلی، موضوع بررسی و تخلف محرز شد و رییس محترم پس از استحضار، دستور استیفای فوری حقوق مردم و جبران خسارت را داد.

خبرگزاری فارس همچنین گزارش داده که تخلف این اپلیکیشن داخلی، عدم رعایت قانون نحوه محاسبه تعرفه ترافیک داخلی بوده است.[2]

*اقدام رئیس‌جمهور محترم در جلوگیری از گرانفروشی به مردم به شدت قابل تحسین است و حتی باید به احترام آن ایستاد.

لکن در پیوست این اقدام نیز واضح است که مسئله گرانی بیقاعده این روزها که از هیچ قاعده دلاری، بازاری، تحریمی و تورمی پیروی نمی‌کند؛ در همه ابعاد مستحق برخورد و دستور و پیگیری است و اگر چنین نشود؛ همانطور که مقام معظم رهبری نیز هشدار دادند؛ خدمات دولت دیده نخواهند شد.

مسئله گرانی؛ بیشتر از سکوها و بحث اینترنت؛ در ماجرای اجاره خانه و قیمت مسکن و اقساط گران تسهیلات بانکی و گوشت و نان و خودرو جان مردم عزیز ایران را آزرده است و همه این مقولات نیازمند ورود جدی رئیس‌جمهور است.

دستور رئیس‌جمهور مبنی بر تعیین سقف برای اجاره‌بها که همچنان بلااجرا مانده نیز از همین قبیل است.

***

ضرورت رعایت یک پیوست مهم برای صادرات نظامی ایران

ایستادن به احترام رئیس‌جمهور و یک نکته/ پیشنهاد عجیب بادامچیان به رئیسی

سردار مهدی فرحی، جانشین وزیر دفاع طی سخنانی در کنگره بزرگداشت شهید طهرانی‌مقدم در دانشگاه شهید رجایی ضمن اشاره به توانمندی‌های نظامی و دفاعی کشورمان گفته است: امروز در وزارت دفاع به سمت فناوری‌های نو و ارزشمند که فناوری‌های آینده‌ساز است و می‌تواند ما را در عرصه جنگ‌ فناوری‌ها و جنگ‌های نوین و ترکیبی موفق کند در حال حرکت هستیم.

به گزارش ایسنا، او تصریح می‌کند: روزی کشورهای دنیا به ما سیم خاردار هم نمی‌دادند، اما سال گذشته قریب به یک میلیارد دلار صادرات نظامی داشتیم.[3]

*دستاوردها و توانمندی‌های نظامی ایران بویژه در حوزه فناوری؛ دیگر یک امر قابل کتمان نیست و کارایی بی‌رقیب آنها در منصه‌های مختلفی به اثبات رسیده است.

به نظر می‌رسد در پیوست این پیشرفت‌های حیرت‌آور که در سایه الطاف الهی و درایت ولی فقیه نتیجه رسیده‌اند؛ بایستی به فکر رویکردهای فلسفی و تبیینی برای افکار عمومی و مردم نیز بود تا با نهادینه‌سازی این دستاوردها و نتایج آنها در ذهن عمومی جامعه؛ یک غیرت ملی برای ایجاد بهجت ملی و ایضا حفظ دستاوردها و پیشرفت بیشتر آنها ایجاد شود.

پر واضح آنکه دستاوردی که مردم در پیرامون آن سنگر نسازند؛ می‌تواند دستخوش تغییرات سهمگین و حتی پسرفت شود.

***

1_ isna.ir/xdPXpb

2_ http://fna.ir/3fywbq

3_ isna.ir/xdPXHS

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان