کیف ابزار گم شده فضانوردان توسط یک تلسکوپ رصد شد

دو فضانوردی که در ایستگاه فضایی بین‌المللی در حال پیاده‌روی فضایی بودند، به‌طور بی خطر کیف ابزاری را از دست دادند. این جسم براق که با دوربین شکاری قابل مشاهده است، در فیلمی که توسط پروژه تلسکوپ مجازی در روز چهارشنبه(۱۵ نوامبر) گرفته شده بود، نمایان شد.

کیف ابزار گمشده فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی در یک تصویر جدید تلسکوپی می‌درخشد.
 
به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، دو فضانوردی که در ایستگاه فضایی بین‌المللی در حال پیاده‌روی فضایی بودند، به‌طور بی خطر کیف ابزاری را از دست دادند. این جسم براق که با دوربین شکاری قابل مشاهده است، در فیلمی که توسط پروژه تلسکوپ مجازی در روز چهارشنبه(15 نوامبر) گرفته شده بود، نمایان شد.
 
جیانلوکا ماسی(Gianluca Masi) بنیانگذار پروژه در بیانیه‌ای در کنار تصویر نوشت: تصویر بالا از یک تصویربرداری دو ثانیه‌ای حاصل شده است. این جسم مانند یک نقطه نورانی تیز در مرکز به نظر می‌رسد در حالی که سایر ستاره‌ها خط‌های کشیده در پس زمینه از خود به جای گذاشته‌اند.
 
آژانس فضایی ناسا در روز یکم نوامبر نوشت، فضانوردان ناسا یاسمین مقبلی و لورال اوهارا در حال انجام یک تعویض قطعه آرایه خورشیدی چالش برانگیز بودند که کیف ابزار آنها به طور ناخواسته در فضا رها و گم شد.
 
مقامات آژانس فضایی ناسا نوشتند: کنترل کننده‌های پرواز با استفاده از دوربین‌های خارجی ایستگاه کیف ابزار را مشاهده کردند. ابزارها برای بخش‌های بعدی پیاده‌روی فضایی مورد نیاز نبود. کنترل ماموریت مسیر کیف را تجزیه و تحلیل کرد و تشخیص داد که خطر تماس مجدد با ایستگاه کم است و خدمه و ایستگاه فضایی در امنیت هستند و نیاز به انجام اقدامی نیست.
 
کیف ابزار سرگردان برای چند ماه در اطراف سیاره ما شناور خواهد بود، تا زمانی که اتمسفر زمین آن را برای سوختن ایمن در ارتفاع تقریبا 70 مایلی(113 کیلومتری) از زمین به سمت سیاره ما بکشد. این کیف تا هفته گذشته تقریبا در فاصله 258 مایلی(415 کیلومتری) از سطح زمین قرار داشت.
 
در حال حاضر، کیف ابزار با نام 58229/1998-067WC در فهرست اشیاء مصنوعی قرار گرفته است.
 
ناسا با دقت تمام زباله‌های فضایی را که در یک فضای چند مایلی اطراف ایستگاه فضایی قرار می‌گیرد، رصد می‌کند. این مجموعه مداری در طول 24 سال خدمت خود تقریبا 40 بار تغییر مسیر داده است تا از برخورد با زباله‌های فضایی جلوگیری شود.
 
همانطور که تعداد پرتاب‌ها و ماهواره‌ها در مدار رو به افزایش است، احتمال برخورد زباله‌های فضایی نیز در حال افزایش است. مدل‌های آژانس فضایی اروپا نشان می‌دهد که ممکن است میزانی در حدود 130 میلیون قطعه زباله فضایی بزرگ‌تر از یک میلی‌متر وجود داشته باشد. با این حال، تعداد موارد فضایی قابل ردیابی بسیار کمتر است.
 
اتحادیه دانشمندان نگران می‌گویند که تا یکم ژانویه سال 2023، 6718 ماهواره که بیشتر آنها ماهواره‌های استارلینک هستند در مدار قرار خواهند داشت.
 
فضانوردان قبل از اینکه در فضا اقدام به پیاده‌روی فضایی کنند، ده‌ها ساعت روی زمین تمرین می‌کنند. از جمله مواردی که آنها در زمین به آن می‌پردازند نحوه جابه‌جایی ایمن و استفاده از هرگونه تجهیزات در اطراف این مجموعه 356 فوتی(109 متری) است. اما گاهی اوقات، با وجود تمام تلاش‌ها، هنگام استفاده از دستکش‌های حجیم لباس‌های فضایی ممکن است برخی از ابزارها یا سایر اقلام کوچک از دست بروند.
 
به عنوان مثال، در سال 2008، فضانورد ناسا، هایدماری استفانیشین-پایپر، مشغول تعمیر یک دنده گیر کرده در یک پنل خورشیدی ایستگاه فضایی بین‌المللی بود و یک کیف ابزار دیگر از دستش رها شد. دو سال قبل از آن، پیرس سلرز، فضانورد فقید ناسا، یک اسپاتول را در حین تعمیر سپر حرارتی در طی ماموریت STS-121 شاتل فضایی دیسکاوری در فضا گم کرد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان