ماهان شبکه ایرانیان

همیشه باید لباس‌های جدید را قبل از پوشیدن بشویید

کارشناسان می‌گویند که شما همیشه باید لباس‌های تازه خریداری شده را قبل از پوشیدن برای اولین بار بشویید، زیرا هرگز نمی‌دانید چه چیزی روی سطح پنهان شده است.

همیشه باید لباس‌های جدید را قبل از پوشیدن بشویید

کارشناسان می‌گویند که شما همیشه باید لباس‌های تازه خریداری شده را قبل از پوشیدن برای اولین بار بشویید، زیرا هرگز نمی‌دانید چه چیزی روی سطح پنهان شده است.

کیم رومین، دانشمند تاید مستقر در اوهایو، فیرفیلد، با شرکت Procter & Gamble، واقعیت ناخوشایند لباس‌های جدید از فروشگاه را که قبلاً توسط دیگران امتحان شده‌اند، برجسته کرد: “بدن انسان به طور طبیعی در طول روز مواد زائد تولید می‌کند.”

او گفت: «به طور متوسط، این حدود یک لیتر عرق، 40 گرم سبوم [چربی های بدن]، 10 گرم سلول‌های پوستی و 10 گرم نمک اضافه می‌کند.»

این مواد زائد بدن می‌توانست توسط افرادی که لباس‌های جدید را لمس کرده‌اند منتقل شده باشد.

علاوه بر این، اقلام لباس جدید شامل تکمیل‌های پارچه‌ای هستند که در طول فرآیند تولید اضافه می‌شوند – و ممکن است در حین تولید و توزیع با خاک یا سایر بقایا تماس داشته باشند.

او توضیح داد: “اگر لباس قبل از پوشیدن شسته نشود، این مواد و مواد شیمیایی به طور بالقوه برای پوست حساس تحریک کننده خواهند بود.”

مارلی نلسون، یکی از بنیانگذاران برند تمیزکننده غیر سمی Branch Basics در مینیاپولیس، مینه سوتا، و همچنین متخصص مواد و مشاور محیط زیست و خانه سالم، گفت که در حالی که لباس های کاملا جدید ممکن است آماده پوشیدن به نظر برسند، لباس‌های ساخته شده از مواد مصنوعی “ممکن است VOC های مضر [ترکیبات آلی فرار] داشته باشند. از رنگ‌های پراکنده، فرمالدئید و درمان پارچه.”

او گفت: «پارچه‌ها همچنین آلودگی متقابل را از فرآیند تولید، ذخیره‌سازی، حمل و نقل و فروشگاه‌هایی که در آنها به نمایش گذاشته می‌شوند، دریافت می‌کنند. شستن قبل از پوشیدن بسیاری از این آلاینده‌ها را کاهش می‌دهد و از بین می‌برد.»

نلسون گفت دلیل دیگری برای شستن لباس‌های تازه خریداری شده، وجود احتمالی باکتری‌ها و سایر عوامل بیماری‌زا، عطرها یا محصولات مراقبت شخصی مضر است که ممکن است پس از امتحان لباس توسط دیگران در فروشگاه باقی بمانند.

نلسون گفت: “عطرها، چه از عطر، مواد شوینده لباس، لوسیون‌ها و غیره، می‌توانند خطر قابل توجهی برای سلامتی ما ایجاد کنند.”

“این عطرها اغلب مخلوط پیچیده‌ای از مواد شیمیایی مختلف هستند که بسیاری از آنها می‌توانند برهم زننده غدد درون ریز و تحریک کننده چشم، پوست و ریه‌های ما باشند.”

علاوه بر این، نلسون گفت، برخی از برندها از شمع، عطر یا سایر رایحه‌ها در فروشگاه‌های خود استفاده می‌کنند – که حتی اگر کسی کالایی را امتحان نکرده باشد، می‌تواند بر پارچه تأثیر بگذارد.

خبر خوب، به گفته نلسون، این است که “هنگامی که لباس‌های جدید خود را قبل از پوشیدن کاملاً می‌شویید، به طور مؤثر این مواد شیمیایی را از بین می‌برید.”

او ادامه داد: “این اقدام پیشگیرانه به جلوگیری از واکنش‌های آلرژیک و اثرات احتمالی سلامتی ناشی از قرار گرفتن در معرض این مواد کمک می‌کند.”

در ادامه نکات ساده کارشناسان هنگام شستن لباس‌های جدید خود را برای اولین بار بخوانید.

برای پوست خود پارچه‌های ایمن‌تر بخرید

نلسون گفت: “هنگام خرید لباس‌های جدید، به مواد توجه کنید. بسیاری از افراد در اثر تماس با رنگ‌های پراکنده و سایر مواد شیمیایی موجود در لباس، دچار درماتیت تماسی آلرژیک می‌شوند.”

او همچنین گفت: “به جای مخلوط‌های مصنوعی مانند نایلون و پلی استر، الیاف طبیعی بدون درمان را انتخاب کنید.”

لباس‌های جدید را هواخوری کنید

نلسون پیشنهاد کرد: “اگر لباس‌های تازه خریداری شده شما بوی تند و زننده‌ای دارند، برای جلوگیری از آلودگی هوای خانه خود، آنها را در هوای تازه قرار دهید.”

او گفت که برای سرعت بخشیدن به این فرآیند، لباس‌ها را می‌توان در زیر نور خورشید در فضای باز قرار داد.

او گفت: “برای جلوگیری از محو شدن، لباس‌ها را برعکس کنید. هرچه بیشتر بتوانید لباس‌های خود را هوا دهید و در معرض نور خورشید قرار دهید، شستن [هرگونه] باقی‌مانده سمی در هنگام شستشو آسان تر خواهد بود.”

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان