نقد و بررسی فیلم The Marvels

فیلم مارول‌ها (The Marvels) سومین فیلم در فاز پنجم دنیای سینمایی مارول به شمار می‌رود که دنباله‌ای برای فیلم موفق Captain Marvel سال ۲۰۱۹ میلادی به شمار می‌رود و در عین حال، کاراکترهایی از سریال وانداویژن (WandaVision) و سریال میس مارول (Ms

نقد و بررسی فیلم The Marvels

فیلم مارول‌ها (The Marvels) سومین فیلم در فاز پنجم دنیای سینمایی مارول به شمار می‌رود که دنباله‌ای برای فیلم موفق Captain Marvel سال 2019 میلادی به شمار می‌رود و در عین حال، کاراکترهایی از سریال وانداویژن (WandaVision) و سریال میس مارول (Ms. Marvel) محصول سرویس آنلاین دیزنی پلاس را به روی پرده سینماها می‌آورد. با وجود فیلم‌های موفقی همچون فیلم Spider-Man: No Way Home و فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 3، فاز چهارم و پنجم دنیای سینمایی مارول در زمینه ارتباط برقرار کردن با بینندگان مشکل دارد، به‌خصوص پس از موفقیت بسیار بزرگی که فیلم انتقام‌جویان: پایان بازی (Avengers: Endgame) رقم زد. با این حال، فیلم «مارول‌ها» بازگشت به فرمی برای دنیای سینمایی مارول به شمار می‌رود که اثری سرگرم‌کننده و پر از جنبه‌های ابرقهرمانی جذاب مارول است. فیلم «مارول‌ها» یک اثر کمیک بوکی سرگرم‌کننده و پر از اکشن به شمار می‌رود که با بازی دلنشین بازیگران اصلی‌اش و پویایی میان آن‌ها بهتر نیز شده است.

در فیلم «مارول‌ها»، کارول دنورز با بازی بری لارسون در حال بررسی یک افزایش در سیستم پرش جهانی است که به طور ناگهانی متوجه می‌شود که قدرت‌هایش با مونیکا رامبو با بازی تیونا پاریس و نوجوانی اهل نیوجرسی و طرفدار سرسخت کاپیتان مارول یعنی کامالا خان ملقب به میس مارول با بازی ایمان ولانی عوض شده‌اند. درهم تنیدگی قدرت باعث می‌شود که کارول، مونیکا و کامالا وقتی از قدرت خودشان استفاده می‌کنند، جایشان را با یکدیگر عوض کنند که منجر به مشکلاتی می‌شود، آن هم در زمانی که کارول تلاش دارد تا با دار بن با بازی زاوه اشتون مقابله کند. حالا این سه قهرمان با حمایت نیک فیوری با بازی ساموئل ال جکسون و SABER، وارد کهکشان می‌شوند تا قدرت‌های خود را از هم جدا کنند و نقشه‌های دار بن برای نابود کردن تمام دنیاها را متوقف کنند.

فیلم «مارول‌ها» به کارگردانی نیا داکوستا است و فیلم‌نامه آن را نیز خود او به همراه مگان مک‌دونل و الیسا کاراسیک قلم زده‌اند. فیلم «مارول‌ها» مخاطبان را به درون دنیای سینمایی مارول سوق می‌دهد و در عین حال، مطمئن می‌شود که هیچ بیننده‌ای را پشت سر نمی‌گذارد، حتی کسانی که ممکن است تازه وارد این دنیای سینمایی شده باشند. اولین اکت از این فیلم به بینندگان یادآور می‌شود که داستان‌های کاپیتان مارول، میس مارول و مونیکا رامبو چگونه است و به طرز ماهرانه‌ای موفق می‌شود تا بین خلاصه داستان‌های قبلی و بنا کردن داستان جدید تعادل برقرار کند تا بیش از حد طولانی نباشد. به طور کلی، این یک فیلم ابرقهرمانی خوش ساخت است که اکشن‌های خوبی دارد و از آن‌ها برای تعویض مکان کاراکترها استفاده شده است و در عین حال، لحظاتی را برای نفس کشیدن کاراکترها باقی می‌گذارد. در واقع، این پویایی بین سه شخصیت اصلی در فیلم «مارول‌ها» است که آن را از یک فیلم ساده مارول به اثری لذت‌بخش تبدیل می‌کند.

در فیلم «کاپیتان مارول» سال 2019، شخصیت کارول بیشتر یک جنگجو بوده اما داستان فیلم «مارول‌ها» 30 سال بعد از آن اتفاق می‌افتد و این شخصیت تبدیل به یک قهرمان شده است. رابطه کارول با مونیکا با غیبت 30 ساله او و همچنین مرگ مادر مونیکا و دوست صمیمی کارول یعنی ماریا با بازی لاشانا لینچ عجیب شده است و این در حالی است که کامالا توانسته جان تازه‌ای به پویایی بین کاراکترها ببخشد. پویایی میان لارسون، پاریس و ولانی واقعاً لذت‌بخش است. هر لحظه که آن‌ها در کنار هم هستند، واقعاً دلنشین و لذت‌بخش است. به‌خصوص ایمان ولانی که در نقش کامالا بسیار سرگرم‌کننده ظاهر شده و طنز و احساسات زیادی را به فیلم می‌آورد.

در حالی که فیلم «مارول‌ها» در نهایت فیلمی حول محور این سه بازیگر اصلی است و هر کدام از این بازیگرها نیز به‌تنهایی بازیگرانی قوی هستند اما در کنار آن‌ها نیز بازیگران مکمل خوب و درخشانی حضور دارند. ساموئل ال جکسون در نقش نیک فیوری بسیار جالب‌توجه است و زاوه اشتون نیز توانسته به‌خوبی در نقش دار بن جای بگیرد. شخصیت شرور این اثر سینمایی مطمئناً آن طور که باید توسعه پیدا نکرده و بنابراین، زاوه اشتون فرصت چندانی برای خودنمایی ندارد اما شخصیت شرور خوبی به شمار می‎‌رود. زنوبیا شروف، موهان کاپور و ساگار شیخ نیز در نقش خانواده کامالا بسیار جذاب به نظر می‌رسند و این در حالی است که پارک سئو جون نیز نقش‌آفرینی برجسته‌ای در نقش پرینس یان داشته است. در مجموع، بازیگران فیلم «مارول‌ها» بازی‌های بسیار خوبی ارائه کردند و سطح فیلم را بالا بردند.

در نهایت باید گفت که فیلم «مارول‌ها» دقیقاً چیزی است که استودیو مارول در آن مهارت دارد و آن، ساخت یک فیلم ابرقهرمانی سرگرم‌کننده است که ترکیبی از احمقانه‌های کمیک‌ها با صحنه‌های اکشن هیجان‌انگیز و داستان‌های ساده و قابل ربط برای شخصیت‌ها است. با این حال، این اثر سینمایی نیز از مواردی رنج می‌برد که در دو دهه اخیر فیلم‌های مارول را آزار داده‌اند و یکی از آن‌ها نیز عدم وجود شخصیت شرور جذاب بوده است. همچنین مقدار زیادی علم و جهان‌سازی خاص مارول در سراسر فیلم «مارول‌ها» وجود دارد که پیگیری آن‌ها حتی برای طرف‌داران سرسخت مارول نیز دشوار است اما این موضوع تجربه کلی این اثر را از بین نمی‌برد. در مجموع، نیا داکوستا توانسته با فیلم «مارول‌ها» چیز خاصی را خلق کند و فیلمی را ارائه بدهد که تماشای آن در صفحه بزرگ بسیار لذت‌بخش است.

به این ترتیب، چه طرفدارهای معمولی و چه طرفداران سرسخت مارول باید فیلم «مارول‌ها» را ببینند، حتی کسانی که چندان از فیلم‌های اخیر دنیای سینمایی مارول لذت نبردند. فیلم «مارول‌ها» همانند ترکیبی از همه چیزهایی است که در فازهای 1 تا 3 دنیای سینمایی مارول به‌خوبی کار کرده و این در حالی است که بهترین جنبه‌های فاز 4 و 5 را درون خودش دارد. اگر مارول بتواند فیلم‌های بیشتری شبیه به فیلم «مارول‌ها» ارائه کند، مطمئناً آینده روشنی برای دنیای سینمایی مارول وجود خواهد داشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان