۱۵ عاملی که می‌توانند سوخت و ساز بدن شما را کُند کنند

آیا به نظر می‌رسد که دیگر کالری‌ها را مانند گذشته نمی‌سوزانید و سوخت و ساز بدن شما کُند شده است؟ در اینجا ۱۵ مورد شگفت انگیز از WebMD وجود دارد که ممکن است روند را کند کند:

15 عاملی که می‌توانند سوخت و ساز بدن شما را کُند کنند

آیا به نظر می‌رسد که دیگر کالری‌ها را مانند گذشته نمی‌سوزانید و سوخت و ساز بدن شما کُند شده است؟ در اینجا 15 مورد شگفت انگیز از WebMD وجود دارد که ممکن است روند را کند کند:

1. سن

با افزایش سن، سوخت و ساز بدن شما به طور طبیعی کند می‌شود. این به این دلیل است که عضلات شما، که کالری بیشتری نسبت به چربی می‌سوزانند، شروع به تحلیل می‌کنند.

2. کمبود خواب

وقتی به اندازه کافی نمی‌خوابید، بدن شما هورمون گرلین بیشتری تولید می‌کند که باعث تحریک اشتها می‌شود. همچنین هورمون لپتین کمتری تولید می‌کند که باعث احساس سیری می‌شود.

3. داروها

برخی از داروها، مانند داروهای ضد افسردگی، داروهای ضد تشنج و داروهای فشار خون، می‌توانند سوخت و ساز بدن شما را کند کنند.

4. رژیم غذایی کم کالری

رژیم غذایی کم کالری می‌تواند باعث کاهش متابولیسم شما شود. این به این دلیل است که بدن شما برای حفظ انرژی خود را سازگار می‌کند.

5. کم آبی بدن

بدن شما برای پردازش کالری به آب نیاز دارد. اگر حتی به طور خفیف دچار کم آبی شوید، سوخت و ساز بدن شما ممکن است کند شود.

6. کمبود فعالیت بدنی

ورزش یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش سوخت و ساز بدن است. وقتی ورزش می‌کنید، عضلات شما کالری بیشتری می‌سوزانند، حتی زمانی که در حال استراحت هستید.

7. افزایش وزن

هرچه وزن بیشتری داشته باشید، بدن شما برای حفظ آن به انرژی بیشتری نیاز دارد. بنابراین، افزایش وزن می‌تواند سوخت و ساز بدن شما را افزایش دهد.

8. مصرف الکل

الکل می‌تواند سوخت و ساز بدن شما را کند کند، به خصوص اگر زیاد مصرف کنید.

9. سیگار کشیدن

سیگار کشیدن می‌تواند سوخت و ساز بدن شما را کند کند و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سرطان را افزایش دهد.

10. بیماری های تیروئید

غده تیروئید هورمون‌هایی تولید می‌کند که به تنظیم سوخت و ساز بدن کمک می‌کنند. اگر تیروئید شما به اندازه کافی هورمون تولید نکند، ممکن است دچار کم کاری تیروئید شوید که می‌تواند باعث کند شدن سوخت و ساز بدن شود.

11. سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)

PCOS یک بیماری هورمونی است که می‌تواند باعث افزایش وزن، ناباروری و سایر مشکلات شود. PCOS همچنین می‌تواند سوخت و ساز بدن شما را کند کند.

12. یائسگی

تغییرات هورمونی که در دوران یائسگی رخ می‌دهد می‌تواند باعث کند شدن سوخت و ساز بدن شود.

13. تغییر زمان صرف غذا

وقتی غذا می‌خورید به اندازه آنچه می‌خورید مهم است. پرش وعده‌های غذایی یا خوردن غذا در حین حرکت می‌تواند به ایجاد اختلال در سوخت و ساز بدن شما منجر شود.

14. استرس مزمن

استرس مزمن می‌تواند باعث افزایش تولید هورمون کورتیزول شود. کورتیزول می‌تواند سوخت و ساز بدن شما را کند کند و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و دیابت را افزایش دهد.

15. رژیم غذایی پرچرب

خوردن مقدار زیادی غذاهای چرب مانند همبرگرهای چرب و شیرینی‌های چرب هرگز ایده خوبی نیست. این غذاها می‌توانند نحوه تجزیه بدن شما از غذاها و مواد مغذی را تغییر دهند. همچنین می‌تواند توانایی بدن شما در استفاده از انسولین را تحت تأثیر قرار دهد. این به این معنی است که بدن شما برای حفظ انرژی خود را سازگار می‌کند و ممکن است باعث افزایش وزن شود.

اگر نگران این هستید که سوخت و ساز بدن شما کند شده است، با پزشک خود صحبت کنید. آنها می‌توانند به شما کمک کنند تا علت آن را تعیین کنید و درمان مناسبی را پیدا کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر