تایید جریمه ۷۰۰ میلیاردی همراه اول بابت گرانفروشی در دیوان عدالت اداری کشور +اسناد

با رأی دیوان عدالت اداری در تاریخ ۳۰ آبان ۱۴۰۱ گرانفروشی همراه اول محرز شد و در خصوص رقم نهایی گرانفروشی این اپراتور به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش مشرق، جستجوی کلیدواژه های گرانفروشی بسته های اینترنتی ما را به دو اپراتور معروف آن یعنی همراه اول و ایرانسل وصل می کند. گرانفروشی همراه اول و ایرانسل که طی یکی دو سال گذشته بارها مورد انتقاد کاربران قرار گرفته بود و با دفاعیات و انکارهای زیادی از سوی مدیران این دو اپراتور، همراه بود واکنش های زیادی را در پی داشت.

از سویی برخی مدیران این شرکتها مسئله را تغییر نوع بسته های اینترنتی می دانند و از بیخ و بن منکر گرانفروشی هستند و از طرف دیگر کاربران اینترنت از کیفیت خدمات توسط دو اپراتور معروف به شدت گلایه مند هستند.

این روزها و در شرایطی که شائبه ها در خصوص ارتباطات همراه اول با برخی شرکتها در فضای مجازی به شدت داغ شده و هنوز نتیجه آن مشخص نیست طبق رأی دیوان عدالت اداری در تاریخ 30 آبان 1401 گرانفروشی همراه اول محرز شده و تنها برای تعیین مبلغ نهایی گرانفروشی پرونده به شعبه دوم تجدید نظر تعزیرات حکومتی استان تهران ارجاع گردیده است.

هرچند که ایرانسل نیز در این ارتباط مقصر شناخته شده و برای این اپراتور نیز بیش از 5 هزار میلیارد ریال جریمه وضع گردیده اما به دلیل عدم حضور این اپراتور در بورس دسترسی به صورتهای مالی و اشاره های حسابرس و بازرس مستقل در این باره ممکن نبود اما دیگر اپراتور موضوع این گزارش یعنی همراه اول به واسطه فعالیت در بازار سرمایه از شفافیت مالی برخوردار بوده که اسناد آن را در گزارش مشاهده می کنید.

تایید جریمه 700 میلیاردی همراه اول بابت گرانفروشی در دیوان عالی کشور +اسناد

جزئیات بیشتر از گرانفروشی همراه اول

به موجب رای صادره شعبه دوم تجدید نظر تعزیرات حکومتی استان تهران در تاریخ 1400٫07٫21 بابت گرانفروشی بسته های اینترنتی شرکت محکوم به پرداخت مبلغ 7.603 میلیارد ریال جریمه نقدی در وجه صندوق دولت شده است که پرونده مورد اعتراض شرکت واقع و پرونده به دیوان عدالت اداری ارجاع شد.

اصرار دستگاه قضا انکار همراه اول

بر اساس ادعای مدیران همراه اول طی جلسات و مکاتبات متعدد با مراجع مختلف از جمله وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدارک و مستندات لازم مبنی براینکه هیچ گونه اقدامی توسط این شرکت که جنبه گرانفروشی داشته باشد صورت نگرفته تا این شرکت مستحق جریمه شود ارائه گردید.

آنطور که مدیران همراه اول مدعی هستند در اوایل سال 1399 صرفا حسب سیاستهای بازاریابی و فروش همراه اول عرضه برخی از بسته ها در بعضی از سامانه ها و درگاههای متعدد فروش این شرکت محدود شده بود و تعرفه تمامی بسته های ارائه شده در محدوده کف و سقف تعیین شده در مصوبات ابلاغی آن سازمان قرار داشت و با توجه به اینکه در صورت ارائه خدمات بالاتر از سقف تعرفه تخلف گرانفروشی مطرح میگردد لذا در عمل هیچگاه این شرکت اقدام به گرانفروشی ننموده و خدمات خود از جمله بسته های دیتا را بسیار پایین تر از سقف تعرفه ارائه کرده است.

مهر تأئید بر گرانفروشی همراه اول با رأی دیوان عدالت اداری

با این وجود دیوان عدالت اداری در تاریخ 1401٫08٫30 گرانفروشی شرکت را محرز دانسته لیکن جهت تعیین میزان گرانفروشی پرونده به شعبه رسیدگی کننده شعبه دوم) تجدید نظر تعزیرات حکومتی استان تهران اعاده گردیده تا مبلغ دقیق گرانفروشی مجددا رسیدگی و اعلام شود.

تایید جریمه 700 میلیاردی همراه اول بابت گرانفروشی در دیوان عالی کشور +اسناد

با این حساب طی روزهای آتی باید منتظر اعلام رقم نهایی گرانفروشی و جریمه همراه اول در این باره باشیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان