تماس تلفنی زلنسکی با بن سلمان درباره اجرای فرمول صلح کی‌یف

ولودیمیر زلنسکی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی تماس گرفتم تا درباره تحولات اخیر در خاورمیانه و همچنین راه‌های تقویت روابط کی‌یف و ریاض و اجرای طرح صلح اوکراین گفت‌وگو کنیم.

رئیس‌جمهوری اوکراین امروز (دوشنبه) در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) خبر داد که با در تماسی تلفنی با ولیعهد عربستان سعودی درباره اوضاع خاورمیانه و اجرای فرمول صلح کی‌یف گفت‌وگو کرده است.
 
به گزارش ایرنا، ولودیمیر زلنسکی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی تماس گرفتم تا درباره تحولات اخیر در خاورمیانه و همچنین راه‌های تقویت روابط کی‌یف و ریاض و اجرای طرح صلح اوکراین گفت‌وگو کنیم.
 
عربستان سعودی در مردادماه میزبان مذاکرات صلح اوکراین با حضور مشاوران امنیت ملی و نمایندگان تعدادی از کشورهای جهان بدون حضور نماینده روسیه بود.
 
بن سلمان در دیدار با زلنسکی در جده، بر حمایت ریاض از همه تلاش‌های بین المللی در رابطه با حل سیاسی بحران اوکراین و روسیه تأکید کرد و گفت که عربستان سعودی به کمک‌های بشردوستانه خود به اوکراین برای کاهش تبعات این بحران ادامه می‌دهد.
 
از آنجایی که طرح صلح 10 ماده‌ای که اوکراین به طور یک جانبه در این نشست ارائه داد، دربرگیرنده پیشنهادات صلح روسیه به عنوان طرف اصلی این دعوا نبود، به همین دلیل کارشناسان انتقاد کردند که چگونه می‌توان صلحی را بدون اینکه طرف اصلی این جنگ در آن حضور داشته باشد، انتظار داشت.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان