این اشتباهات رایج در شستن موهای خود را جدی بگیرید

موهای شما به طور طبیعی روغنی به نام سبوم تولید می‌کند که از خشک شدن پوست جلوگیری می‌کند و مانعی برای محافظت در برابر باکتری ها و سایر عوامل بیماری‌زا است.

این اشتباهات رایج در شستن موهای خود را جدی بگیرید

اطلاعات‌آنلاین به نقل از پاپ ساینس نوشت: خیلی از افراد فکر می‌کنند با شستن مکرر و حمام‌های بی‌رویه می‌توانند موجب سلامت پوست و موی خود شوند و به طور کلی این تفکر رایج در بین مردم تقریبا به یک قانون تبدیل شده که حمام زیاد مساوی با سلامت بیشتر است.

عزیزه ال وانی (El Wanni) متخصص پوست و مو و بنیانگذار موسسه پوشن (Potion) می‌گوید شستشوی زیاد موهای سر به خصوص با آب داغ می تواند به موهای شما آسیب برساند و آن را خشک کند. شامپوی زیاد لزوما به معنای تمیزی نیست چون ممکن است پوست سر شما را از لایه محافظ آن جدا کند. موهای شما به طور طبیعی روغنی به نام سبوم تولید می‌کند که از خشک شدن پوست جلوگیری می‌کند و مانعی برای محافظت در برابر باکتری ها و سایر عوامل بیماری‌زا است.

از سوی دیگر شستشوی بیش از حد مو، این ماده طبیعی را از بین می‌برد و پوست سر شما را تحریک می‌کند و باعث ایجاد شوره سر می‌شود. علاوه بر این، خشکی غدد چربی شما را تحریک می‌کند تا روغن بیش از حد تولید کنند، که ممکن است باعث چرخه معیوب شستن بیشتر موهایتان شود تا از شر چربی خلاص شوید که همین مورد نیز موجب شکنندگی موها می‌شود.

به گفته ال وانی تحریک بیش از حد روی پوست سر می تواند به سلامت فولیکول های مو و سلول های ساقه آسیب برساند. توصیه می‌شود از شامپوهای ملایم‌تر و بدون سولفات استفاده کنید و موها را با آب سرد بشویید تا به لایه حساس پوست موی سر آسیب نرسد. برای افرادی که به طور منظم ورزش کرده یا عرق می‌کنند در هفته سه بار حمام کافی است ولی به طور کلی میزان حمام رفتن، به سبک و محیط زندگی افراد نیز بستگی دارد.

در مجموع، هیچ رویکرد یکسانی برای شستن مو وجود ندارد. ممکن است کمی آزمون و خطا طول بکشد، اما سعی کنید روتین های مختلف مو را آزمایش کنید تا زمانی که یکی را پیدا کنید که متناسب با نیازهای منحصر به فرد شما باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان