تبلیغات

پیشگیری بهتر از درمان: روش‌های طبیعی کاهش روند پیری پوست

پیری پوست پدیده اجتناب ناپذیری است که همه افراد دیر یا زود با افزایش سن با آن مواجه می‌شوند و گریزی از آن نیست. برخی از افراد به سادگی با این پدیده طبیعی کنار می‌آیند و مشکل جدی با آن ندارند، اما بسیاری دیگر به هیچ وجه نمی‌خواهند آن را قبول کنند و به هر دری می‌زنند که پوست پیر شده خود را جوان کنند. پیشرفت علم پزشکی منجر به ظهور روش‌های مختلفی برای جوانسازی پوست مثل مزوتراپی و تزریق بوتاکس شده است. در این روش‌ها، با تزریق برخی داروها یا مواد مغذی، فرآیند پیری پوست کند شده و حتی کمک به بازسازی بافت‌های پوست و رفع چین و چروک، تیرگی و لکه‌ها می‌شود. در برخی روش‌های تهاجمی‌تر مثل تزریق ژل، نواقص و افتادگی‌های حاصل از تحلیل بافت‌های زیر پوست برطرف می‌شود.

پیشگیری بهتر از درمان: روش‌های طبیعی کاهش روند پیری پوست

اگرچه این روش‌ها کمک قابل توجهی به جوانسازی پوست می‌کنند، اما می‌توانند عوارضی نیز به همراه داشته باشند. برخی از این عوارض به دلیل حساسیت به داروهای تزریق شده ایجاد می‌شوند، مثل کبودی، قرمزی، تورم و درد در محل تزریق، که این در واقع خوشبینانه‌ترین حالت است. عوارض خطرناکتر مربوط به استفاده از داروهای غیر مجاز است که متاسفانه در برخی مراکز و به خصوص توسط افراد غیر پزشک بکار گرفته می‌شود و می‌تواند سلامتی افراد را با خطر جدی مواجه کند. استفاده از بوتاکس‌های غیر مجاز باعث عفونت و یا از کار افتادن عضلات مهم صورت و خراب شدن چهره فرد می‌شود. همچنین تزریق ژل و مزوژل جوانساز توسط فرد غیر پزشک می‌تواند منجر به مسدود شدن عروق خونی و عارضه نکروز و در نهایت از بین رفتن بافت‌های زیر پوست شود و کار را به نیاز به جراحی بکشاند.

با توجه به خطرات و عوارض احتمالی این اقدامات و با در نظر گرفتن هزینه آنها، بهترین، عاقلانه‌ترین و البته به صرفه‌ترین کار برای افرادی که به جوانی ظاهر خود اهمیت می دهند این است که روش‌های پیشگیری از پیری پوست را بکار بگیرند تا خیلی دیرتر نیاز به درمان‌های ترمیمی با روش‌های تهاجمی جوانسازی پوست پیدا کنند، و چه بسا در سنی دچار این پدیده شوند که دیگر مشکلی با آن نداشته باشند. تحقیقات ثابت کرده است که بیشتر افرادی که به مقابله با علائم پیری پوست می‌پردازند، افرادی هستند که دچار پیری زودرس پوست شده‌اند. بنابراین اگر با مراقبت از پوست خود و حفظ جوانی آن، بروز علائم پیری را به تاخیر بیاندازید، به احتمال زیاد در شرایط و زمانی با این علائم رو‌ به رو می‌شوید که حس بد و آزار دهنده به شما نخواهد داد و نیازی به اقدامات زیبایی مثل مزوتراپی، تزریق بوتاکس، ژل و مزوژل نخواهید دید. مهمترین اقدامات برای کاهش سرعت و روند پیری پوست این موارد است:

1- استفاده از محصولات مراقبت از پوست

محصولات مراقبت از پوست با حفظ رطوبت و مواد مغدی مورد نیاز پوست، باعث حفظ سلامتی و عمر پوست می‌شوند. نکته مهم در استفاده از این محصولات این است که در هنگام خرید آنها حتما باید به نوع پوست خود و نیازهای آن توجه داشته باشید.

2- استفاده از ضد آفتاب

قرار گرفتن در معرض نور خورشید یکی مهمترین عوامل اصلی پیری زودرس پوست است. تحقیقات ثابت کرده است که بیشتر افرادی که جوانی پوست خود را تا سن‌ میان‌سالی و بیشتر حفظ کرده بودندنی، عادت به استفاده مرتبط از کرم‌های ضد آفتاب داشته‌اند، و در مقابل، بیشتر افرادی که در سن جوانی دچار علائم پیری پوست شده بودند، از کرم ضد آفتاب استفاده نمی‌کردند. این نشان می‌دهد که مهمترین عامل پیری زودرس پوست، محافظت نکردن از پوست در برابر اشعه‌های مضر آفتاب است.

3- شستشوی روزانه پوست

شستشوی روزانه پوست به از بین بردن آلودگی ها و چربی های اضافی پوست کمک می کند. برای شستشوی پوست، حتما از شوینده های ملایم استفاده و در صورتی که بعد از شست‌وشو احساس خشکی پوست کردید باید از محصولات مرطوب کننده استفاده کنید.

4- لایه برداری پوست

لایه برداری پوست باعث از بین رفتن سلول های مرده پوست و کمک به تنفس بهتر پوست و بازسازی آن می‌کند. استفاده از روش‌های لایه‌برداری پوست مثل روش‌های فیشیال را حداقل هر سه ماه یک بار در نظر داشته باشید.

5- مصرف ویتامین‌ها و مواد معدنی

ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند ویتامین C، ویتامین E، ویتامین A، سلنیوم و روی برای حفظ سلامت پوست ضروری هستند. این مواد را می‌توان از طریق رژیم غذایی مناسب یا مکمل‌ها دریافت کرد.

6- توجه به کلاژن‌سازی پوست

کلاژن یکی از مهمترین عوامل حفظ استحکام بافت‌های زیر پوست و در نتیجه شادابی پوست است. مواد تشکیل‌دهنده کلاژن را به صورت خوراکی یعنی با استفاده از پودرهای کلاژن نیز می‌توان به بدن رساند. اما میزان کلاژن سازی طبیعی در بافت‌های زیر پوست با افزایش سن کاهش می‌یابد. یکی از روش‌های کاملا طبیعی و غیرتهاجمی برای افزایش کلاژن پوست، هایفوتراپی است. با استفاده از هایفوتراپی، بافت‌های زیر پوست تحریک به کلاژن‌سازی می‌شوند.

در نهایت باید به موارد کلی اما مهمی مثل تغذیه سالم، پرهیز ار مصرف غذاهای خیلی چرب و شیرین، خواب کافی در طول شبانه‌روز، دوری از استرس، و انجام فعالیت‌های منظم ورزشی اشاره شود که همه این موارد تاثیر بسیار زیادی در حفظ سلامتی و عمر پوست دارند.

با رعایت این نکات، می توانید از پوست خود مراقبت کنید و جوانی آن را برای مدت طولانی‌تری حفظ کنید. با این حال اگر دچار علائم پیری زودرس پوست شده‌اید و نیاز به اقدامات درمانی پزشکی مثل مزوتراپی، هایفوتراپی، تزریق بوتاکس، ژل و مزوژل داشتید، حتما توجه داشته باشید که به بهترین و معتبرترین کلینیک‌ های پزشکی مراجعه کنید و هرگز سلامتی خود را با انجام این اقدامات در مراکز غیر مجاز و توسط فرد غیر پزشک به خطر نیندازید.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان