کاهش فروش حراج کریستیز ؛ امسال ۶.۳ میلیارد دلار فروخت

گزارش جزئیات فروش سالانه حراجی «کریستیز»‌ درحالی اعلام شده است که فروش کلی این حراجی برجسته در سال ۲۰۲۳ در مقایسه با سال گذشته با کاهش همراه بوده است.

گزارش جزئیات فروش سالانه حراجی «کریستیز»‌ درحالی اعلام شده است که فروش کلی این حراجی برجسته در سال 2023 در مقایسه با سال گذشته با کاهش همراه بوده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از آرت‌نیوز، مدیر اجرایی حراجی «کریستیز» در کنفرانس مطبوعاتی که روز دوشنبه برگزار شد، فروش این حراجی در دو بخش هنری و لوکس در سال 2023 را در مجموع به 6.2 میلیارد دلار اعلام کرد.

به این ترتیب با در نظر گرفتن فروش مجموعه هنری متعلق به «پل آلن»‌، بنیانگذار کمپانی مایکروسافت،‌ کل فروش «کریستیز» در سال 2023 حدود 25 درصد کمتر از سال 2022 بوده است. با این وجود فروش 6.2 میلیارد دلاری امسال رقم قابل توجهی است؛ چراکه این رقم حدود 7 درصد بیشتر از فروش سال 2019 است. فروش کریستیز در سال 2022 حدود 8.4 میلیارد دلار گزارش شده بود که البته این رقم رکورد فروش در تاریخچه این حراجی را شکست.

بر اساس گزارش جدید «کریستیز»‌، حراجی‌های خصوصی در سال 2023 در مقایسه با سال 2022 با 20 درصد افزایش همراه بوده است. همچنین سهم حراجی‌های آنلاین از فروش امسال 5.02 میلیارد دلار بوده و حراجی‌های خصوصی نیز رقم 1.2 میلیارد دلار را به خود اختصاص دادند. در بخش کالاهای لوکس همچون جواهرات و ساعت نیز در مجموع یک میلیارد دلار فروخته شده است.

فروش این حراجی در قاره آمریکا در سال 2023 به 2.57 میلیارد دلار رسید که در مقایسه با سال 2022 با 43 درصد افزایش مواجه شده است.

این درحالی است که فروش «کریستیز» در اروپا،‌ خاورمیانه و آفریقا در مجموع 1.65 میلیارد گزارش شده است که در مقایسه با سال گذشته با 9 درصد کاهش همراه بوده است. همچنین فروش در بخش آسیا ـ اقیانوسیه نیز حدود 805 میلیون دلار اعلام شد که در مقایسه با سال 2022 حدود چهار درصد کاهش داشته است.

حراجی «ساتبیز» نیز گزارش فروش سالانه خود را در ماه ژانویه اعلام خواهد کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر