طرز تهیه لوز زعفرانی شیرینی سنتی و خوشمزه تبریز

برای داشتن یک شیرینی سنتی عالی شما می توانید در این بخش با طرز تهیه لوز زعفرانی آشنا شوید. این لوز را با طعم های متنوعی می توانید داشته باشید.

طرز تهیه لوز زعفرانی شیرینی سنتی و خوشمزه تبریز

یکی از انواع شیرینی های سنتی ویژه تبریز نیز لوز زعفرانی است که طعم و مزه ای فوق العاده دارد و برای پذیرایی در مهمانی ها می توانید از آن استفاده کنید. در ادامه می توانید با طرز تهیه لوز زعفرانی آشنا شوید.

برای داشتن یک لوز خانگی خوشمزه کافی است تا در ارگا با ما باشید. شما می توانید با طرز تهیه شیرینی تخم مرغی و شیرینی گل رز در لینک آشنا شوید.

طرز تهیه لوز زعفرانی

مواد اولیه:

  • پودر بادام: 300 گرم
  • شکر: 1 و نیم پیمانه
  • پودر قند: 30 گرم
  • آب: 3/4 پیمانه
  • پسته خرد شده: به میزان لازم
  • پودر زعفران: 2 قاشق چای خوری

طرز تهیه لوز زعفرانی:

این شیرینی طعم و مزه ای فوق العاده دارد‌. برای داشتن یک شیرینی خوشمزه سنتی باید ابتدا پودر بادام را آماده کنید. بهتر است تا پودر بادام را از قنادی ها خریداری کنید.

برای شما عزیزان طرز تهیه پودر بادام خانگی را نیز قرار داده ایم که مطالعه می کنید. برای این پودر باید بادام ها را درون کاسه آب جوش ریخته و روی حرارت کتری بگذارید.

لوز زعفرانی

بادام ها را از پوست جدا کنده و روی دستمال پهن کرده و به مدت یک روز زمان دهید تا به خوبی خشک شود. بادام های خشک شده را با استفاده از آسیاب خرد کرده تا به شکل پودر درآید. مقداری نیز پودر قند به آن اضافه کرده تا پودری یکدست داشته باشید.

توجه کنید که مدام هم زدن می توانید روغن بادام را خارج کند. پس در چند مرحله این کار را انجام دهید. شکر و آب را درون کاسه ای ریخته و ترکیب آن را روی حرارت بگذارید تا کمی سکر حل شود. زمانی که شربت شما به قوام‌ لازم رسید باید مقداری زعفران نیز به آن اضافه کنید. می توانید در صورت دلخواه از مقداری هل کوبیده نیز استفاده نمایید.

شربت را کنار گذاشته تا کمی خنک شود. با استفاده از یک همزن دستی مواد را به خوبی ترکیب کرده تا سفید شده و کشدار شود. برای ترکیب کردن این مواد از همزن برقی استفاده کنید. پودر بادام را در چند مرحله اضافه کرده و با استفاده از قاشق هم بزنید. بعد از اینکه مواد شکل خمیری پیدا کرد، کمی ورز داده تا یکدست شود.

رسپی لوز زعفرانی

در این مرحله از طرز تهیه لوز زعفرانی موادی که کمی شل شده اند را درون قالبی بریزید. می توانید یک قالب مستطیلی برداشته و روی آن یک سلفون بپیچید. ضخامت این شیرینی بستگی به شما دارد. روی لوزها نیز باید مقداری پودر پسته بریزید. بعد از اینکه شیرینی ها درون یخچال بسته شد، آن را به صورت لوزی برش دهید.

این لوز را می توانید به صورت دلخواه نیز برش داده و به دلیل اینکه شکل لوزی دارد به آن شیرینی لوز نیز گفته می شود شما می توانید از گل محمدی، پودر کاکئو و … هم برای مزه دار کردن آن استفاده کنید. ترکیب لوز های چند رنگ نیز ایده ای عالی است. ابتدا مواد  کاکائویی، مواد سیفد و مواد زعفرانی لوز را روی یکدیگر قرار دهید و درون یخچال بگذارید تا به خوبی بسته شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان