ماهان شبکه ایرانیان

اتاق فرزند تان را برای مدرسه آماده کنید؛ بوی ماه مدرسه

اتاق کودک: روزهای نزدیک به بازگشایی مدارس همیشه روزهایی پر جوش و خروش برای بچه های مدرسه ای بوده است

اتاق کودک: روزهای نزدیک به بازگشایی مدارس همیشه روزهایی پر جوش و خروش برای بچه های مدرسه ای بوده است. شاید مهم ترین اتفاقی که در این روزها بتواند به بچه ها حس بزرگ شدن بدهد و شوق و شور شان را برای سال تحصیلی پیش رو دو چندان کند، تغییر دکوراسیون داخلی اتاق آنها باشد. دکوراسیون اتاق کودک برای فصل مدرسه می تواند در کنار دنج بودن برای انجام تکالیف و مطالعه، فضایی منحصر به فرد و جذاب برای کودک و نوجوان شما باشد. اتاقی که در آن اسباب بازی ها و وسایل قدیمی جای خود را به مبلمانی ترغیب کننده بدهند و هیجان را به فضای انجام تکالیف و مطالعه ی کودکان اضافه کنند. فرزند شما در این اتاق حس می کند دیگر بزرگ شده است و سن خود را لمس خواهد کرد. چیدانه در این مطلب با تعدادی ایده ی جذاب برای اتاق فرزند نوجوان شما در کنار تان است. با ما همراه باشید...

با کمپین بوی ماه مدرسه روزهای باقی مانده تا شروع مدارس را با ما همراه شوید.

اتاق نوجوان با دکوراسیون سرگرم کننده

کاغذ دیواری جنگل برای کودکان جذاب است و مورد علاقه ی والدین امروزی نیز می باشد. یک تخت خواب ساده ی دو طبقه و یک قالیچه ی طرح دار به رنگ خاکستری خنثی، مبلمانی هستند که هیچ گاه قدیمی نمی شوند. نظر تان در مورد یک تاب لاستیکی آویزان از سقف چیست؟ مطمئنم فرزند تان حسابی از آن استقبال می کند. چیدانه قبلا 7 کاربرد تازه برای لاستیک های کهنه در دکوراسیون را به شما پیشنهاد داده است.

ایده های مقرون به صرفه:

  • یک لامپ سفید ساده ی نئون را با اسپری سبز کنید.
  • یک قالیچه با طرح ساده ی سفید و خاکستری انتخاب کنید.
  • به جای کاغذ دیواری از استیکر جنگل استفاده کنید.

دیوار تخته سیاه رنگی

امروزه بسیاری از شرکت های رنگ، تخته سیاه را به هر رنگی در می آورند که شما می خواهید. یکی از دیوار های اتاق فرزند تان را با رنگ مورد علاقه ی او تبدیل به تخته سیاه کنید.

مطلب پیشنهادی: تو خونه تخته سیاه هم لازم میشه!

اتاق خواب برای کودک و نوجوان قهرمان شما

کاغذ دیواری گرافیکی این اتاق خواب را زنده کرده و زمینه های رنگی آبی، سفید و قرمز به فضای اتاق حس ابر قهرمانی داده است. یک صندلی پر شده با دانه و یک پوف بافتنی مکان های راحتی برای بالا و پایین پریدن کودکان فراهم می کنند.

یک شلف بزرگ برای اسباب بازی ها و کتاب ها و قاب هایی با موضوع ابر قهرمان، خنده و شادی را به فضای اتاق کودک شما می آورد.

ایده های مقرون به صرفه:

اتاق کودک برای ماجراجویی های کودکان پیش دبستانی

در این فضای سافاری گونه، کاغذ دیواری نارنجی با اشکال مختلف حیوانات، حال و هوای ماجراجویی و اکتشاف به اتاق بخشیده است. یک خیمه ی امن در بالای مبل تختی یا کف، فضای بازی سرگرم کننده ای خلق می کند (از آویزان کردن اشیا بالای تخت خواب کودکان خودداری کنید). ضمنا شما می توانید با ایده ی تخت خواب با سقف شیروانی، خانه ای رویایی در اتاق کودک خود ایجاد کنید. مبل های چرمی عثمانی در اطراف یک میز چوبی، فضای دلپذیر و خلاقانه ای برای نشیمن فرزندان فراهم نموده اند. قالیچه ی بافت دار قرار گرفته در زیر قالیچه با پارچه ی طبیعی، به کف اتاق جذابیت بخشیده است.

ایده های مقرون به صرفه:

  • الگوی مورد علاقه ی خود را بر روی فرش طبیعی ایجاد کنید.
  • یک میز قهوه خوری قدیمی را به عنوان میز بازی قرار دهید و آن را با پوف های ارزان قیمت احاطه کنید.
  • به جای کاغذ دیواری از استیکر حیوانات استفاده کنید.
  • با استفاده از چمدان های قدیمی به عنوان میز های پاتختی، حس سافاری فضا را دوچندان کنید.

تزیین دیوار اتاق کودک و نوجوان با حروف

در این اتاق کودک، مستطیل رنگ شده روی دیوار یک زمینه ی زیبا برای حروف بزرگ از جنس روی خلق کرده است. رنگ مورد علاقه ی فرزند تان را برای زمینه انتخاب کنید. حروف نیز در اندازه ها و جنس های مختلف در فروشگاه های صنایع دستی یا لوازم التحریر موجود هستند. ابتدا با قرار دادن حروف بر کف، ناحیه ی مورد نیاز برای آنها را اندازه بگیرید و سپس آن ابعاد را بر دیوار رنگ بزنید. سپس بعد از خشک شدن رنگ، حروف را نصب کنید.

مطلب پیشنهادی: تایپوگرافی زیبا از حروف انگلیسی در دکوراسیون منزل

اتاق بزرگ تر برای بچه های بزرگ تر

وقتی کودک شما رشد می کند و از سنین کودکی عبور می نماید، اگر امکانش وجود دارد، فضای او را بزرگ تر کنید. تخت خواب او را متناسب با سنش تعویض کنید و از رنگ ها و مصالح چندمنظوره برای مبلمان هایی استفاده کنید که می خواهید چندین سال برای شما بمانند (مانند تخت خواب، کمد لباس و میزهای پاتختی) اما به فرزند خود اجازه دهید رنگ های مهیج و نوع اشیایی که در صورت خسته شدن به راحتی قابل جا به جایی هستند را خودش انتخاب کند.
در این فضایی که می بینید، دیوار های صورتی شادی بخش و کوسن های صورتی پر رنگ و لوازم دکوری دخترانه و جذاب هستند. لامپ های آویزان آبی روشن، قاب قهوه ای تخت خواب و پاتختی های مدرن به راحتی می توانند در زمینه ی رنگی دیگر یا حتی اتاقی دیگر مورد استفاده قرار گیرند.
اگر می خواهید اتاق دختر نوجوان خود را دکور کنید، مطلب 
10 پیشنهاد ساده برای دکوراسیون اتاق دخترانه رویایی را از دست ندهید.

اتاق خواب ساده سرگرم کننده برای نوجوان شما

دیوار های خاکستری ملایم و فرش خاکستری و سفید طرح دار کلاسیک هستند اما یک سقف آبی و شید های زیگ زاگ گیلاسی به این اتاق خواب شخصیت و هویت بخشیده اند. لامپ، میز تحریر و صندلی در این اتاق مدرن، شیک و مقرون به صرفه هستند.

یک تابلو اعلانات با قاب چوبی که با پارچه ای زیبا پوشانده شده است، مکانی برای نصب یادداشت ها و برنامه ها فراهم نموده است. نیمکت که محلی برای نگهداری وسایل نیز در زیر آن تعبیه شده، می تواند به عنوان نشیمن دوستان فرزند تان مورد استفاده قرار گیرد.

ایده های مقرون به صرفه:

  • پوشاندن شید رول های سفید ارزان با پارچه های زیبا بسیار کمتر از شید های سفارشی هزینه بر می دارد. بدین منظور شید ها را به سادگی روی کف پهن کنید، پارچه ی مورد نظر تان را با اندکی لبه ی اضافی به اندازه ی ابعاد شید ببرید، لبه های پارچه را روی شید تا کنید و با چسب پارچه بچسبانید.
  • برای نیمکت می توانید از سمساری یک نیمکت کهنه تهیه کرده و آن را رنگ آمیزی کنید و کوسن های زیبا بر روی آن قرار دهید.
  • می توانید با الیاف هایی به رنگ روشن حروف مقوایی نام فرزند تان را بپوشانید و به دیوار نصب کنید.

مطلب پیشنهادی: چگونه کودک با دکوراسیون، رشد کند؟

هیجان موج سواری در دکوراسیون اتاق نوجوان

یک دیوارپوش از یک موج سوار که کل دیوار اتاق خواب را پوشانده، فضای این اتاق را دگرگون کرده است. یک لامپ ارگانیک شکل، یک فرش سبز چمنی و سرویس خواب راه راه، حس و رنگ ساحل و فضاهای بیرونی را القا می کند.

ایده های مقرون به صرفه:

  • یک پوستر بزرگ یا بوم نقاشی نیز جذاب اما کم هزینه تر از دیوارپوش است. اگر می خواهید فضای بیشتری از دیوار را اشغال کنید، قاب های سه تکه انتخاب کنید و در کنار هم نصب کنید.

مخفی گاه شیک و دلچسب در اتاق کودک و نوجوان

چه چیزی بیشتر از یک مخفی گاه خصوصی برای فرزند نوجوان شما می تواند جذاب باشد؟ نظرتان درباره ی این مخفی گاه مجلل چیست؟ یک تو رفتگی و طاقچه که تمام جبهه هایش روکش شده، یک گوشه ی دنج فراهم کرده که مکانی فوق العاده برای مطالعه، چرت زدن یا گوش دادن به موسیقی است.

ایده های مقرون به صرفه:

  • گوشه ی دنجی برای استراحت از طریق پوشاندن یک مبل تختی با لایه های بافت دار فراهم کنید.
  • یک لامپ ساده را از سقف مخفی گاه آویزان کنید و نور ملایمی به آنجا بدهید. اندکی هزینه بر است اما بهتر از تاریکی کامل است.

دکوراسیون اتاق نوجوان برای احساسی ها

یک سطل رنگ سفید، پارچه ی کتانی ساده، گل های تازه و قطعات وینتیج تمام چیزی هستند که شما برای خلق چنین فضای ساده و دلچسبی نیاز دارید. صندلی های قدیمی مدرسه، آباژور های ساده ی شیری رنگ و میزهای چوبی پیدا کنید. از شیشه های مربا به عنوان جا قلمی روی میز تحریر یا گلدان گل لب پنجره استفاده کنید.

اگر تصمیم دارید برای شروع سال تحصیلی جدید، یک انگیزه ی قوی در کودک و نوجوان خود ایجاد کنید که سال تحصیلی جدید را با انرژی هرچه تمام تر آغاز کند، شاید بهترین راه، تحول در دکوراسیون داخلی اتاقش باشد. ممکن است لوازم و اثاثیه اتاق کودک و نوجوان متناسب با دکوراسیون منزل شما در اهالی فن چیدانه موجود باشد. سری به آنجا بزنید.

مطلب بیشتر:
اگر برای دو فرزندتان یک اتاق خواب مشترک دارید...
8 نکته ای که در دکوراسیون اتاق کودک باید به آن توجه کرد
10 نکته که برای منظم کردن اتاق کودک باید بدانید!
طراحی اتاق کودک با تم کارتونی

منبع: Houzz ؛ مترجم: فاطمه افشاریان ؛ تحریریه چیدانه

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان